ВАЖЛИВІСТЬ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ В МІЖКУЛЬТУРНОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Автор(и)

  • Тамара Бондар

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.264567

Ключові слова:

міжкультурна комунікація, двомовна освіта, полі культурність, підготовка фахівця, Європейський Союз

Анотація

Матеріали статті відображають одну з актуальних проблем щодо професійної підготовки майбутніх учителів української мови та літератури в міжкультурному середовищі, що є важливою умовою формування теоретико-методичних засад оптимізації підготовки вчителів в українських ЗВО. Аналіз сучасних підходів до підготовки майбутніх учителів у зарубіжних країнах надає можливість виокремлення тенденцій, характерних для європейської освіти, а саме: двомовна освіта, розвиток у студентів навичок працювати з учнями з урахуванням їх соціокультурних особливостей, створення умов для стажування за кордоном, формування у них готовності до професійної діяльності та навчання упродовж усієї професійної діяльності. Вивчення досвіду інших країн є одним з основних методів створення освітніх реформ в Україні.

Біографія автора

Тамара Бондар

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки дошкільної, початкової освіти та освітнього менеджменту Мукачівського державного університету

Посилання

Humboldt, V. (2002). Pro vnutrіshniu ta zovnіshniu orhanіzatsіiu vyshchykh navchalnykh zakladіv u Berlіnі [About the internal and external organization of higher education institutions in Berlin]. The idea of the University. Lviv, pp. 25–33.[in Ukrainian].

Grushevitskaya, T.G., Popkov, V.D. & Sadohin, A.P.; (Ed.). A.P. Sadohina. (2003). Osnovyi mezhkulturnoy kommunikatsii [Fundamentals of intercultural communication]. Moscov, 352 р.

Avshenyuk, N. M. (2017). Zarubizhniy dosvid profesiynoyi pidgotovki pedagogiv : analitichni materialu [Foreign experience of professional training of teachers: analytical materials]. Kyiv. [in Ukrainian].

Kuzhelniy, A.V. (2014). Formuvannya gotovnosti do profesiynogo samorozvutky maybutnogo vchitelya tehnologii [Formation of readiness for professional self-development of the future technology teacher]. Extended abstract of candidate’s thesis. Pereyaslav-Hmelnitskiy, 20 р. [in Ukrainian].

Mychkovska, R., & Bets, Y. (2013). Poniattia “polіkultura” ta “polіkulturne vykhovannia” u suchasnykh naukovykh doslіdzhenniakh [Concepts of “polyculture” and “multicultural education” in modern scientific research]. Problems of modern pedagogical education. Pedagogy and psychology. pp. 255–258. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pspo_2013_39(3)__42 ISSN [in Ukrainian].

Nasonova, T.G. (2003). Podgotovka studentov k razvitiyu tvorcheskih sposobnostey, uchaschihsya na urokah tehnologii [Preparing students for the development of creative abilities, students in technology lessons]. Psihologo-pedagogicheskie problemyi razvitiya sovremennogo obrazovaniya: materialyi mezhregion. nauch.-prakt. konf. – Psychological and pedagogical problems of the development of modern education: Proceedings of mezhregion. Scientific-Practical. conf. Bryansk. pp. 77–83.

Natsionalni menshinu Zakarpattya: tsifru i fakty [National minorities of Transcarpathia: figures and facts]. Available at: http://zakarpattya.net.ua/News/64717-Nacionalnimenshyny-Zakarpattya-cyfry-i-fakty [in Ukrainian].

Pometun, O. (2004). Dyskusіia ukrainskykh pedahohіv navkolo pytan zaprovadzhennia kompetentnіsnoho pіdkhodu v ukrainskіi osvіtі [Discussion of Ukrainian teachers on the issues of introduction of the competence approach in Ukrainian education]. Competency approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives. Kyiv. [in Ukrainian].

Pro vuschy osvity : Zakon Ukrayinu vid 01.07.2014 № 1556-VII [On higher education: Law of Ukraine dated July 1, 2014 No. 1556-VII]. Available at: http://osvita.ua/legislation/law/2235/[in Ukrainian].

Chubinska, N. (2021). Osvita v umovah sogodennya: vuklyku, ruzuku, perspektuvy [Education in today’s conditions: challenges, risks, prospects]. Youth & market, no.3 (189). pp. 50–53. [in Ukrainian].

Banks, J. A. (1995). Handbook of Research on Multicultural Education / James A. Banks, Cherry A. McGee Banks / New York.; MacMillan Publishing, 125 p.[in English].

Hohmann, M. (1983). Interkulturelle Erziehung – eine Bestandsaufnahme. In: Auslanderkinder in Schule u. Kindergarten. H. 4. Р. 4. [in German].

Nadia Zajaczkiwska. Mizhkulturna osvita yak viklik dlya suchasnoyi osvitu Ukrayinu [Intercultural education as a challenge for modern education of Ukraine]. http://dx.doi.org/10.16926/rpu.2015.17. [in Ukrainian].

Rogers, A. (1991). Teaching Adults. Press Milton Open University Keynes. p. 48.[in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-13

Номер

Розділ

Статті