ІНТЕРФЕЙСИ КОУЧИНГУ КРІЗЬ ПРИЗМУ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНОГО ДИСКУРСУ

Автор(и)

  • Борис Cавчук
  • Микола Пантюк
  • Руслан Котенко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.264571

Ключові слова:

коучинг, менторство, наставництво, тьюторство, фасилітаторство

Анотація

У статті здійснено зіставлення феномену коучингу з поняттями “менторство”, “наставництво”, “тьюторство”, “едвайзерство”, “фасилітаторство”. Сутність коучингу визначено як шлях самостійного просування особи до мети та реалізації її потенціалу за підтримкою коуча. Він порівнюється з “менторством” і “наставництвом” (сприяють особистісному становленню фахівця, але не передбачають суб’єкт-суб’єктних відносин); тьюторство (передбачає виконання специфічних функцій в реалізації особистісної траєкторії навчання студента); едвайзерством (консультування фахівців-практиків з певної проблеми професійної підготовки); фасилататорством (забезпечує ефективну комунікацію та допомагає врегулювати конфліктні ситуації).

Біографії авторів

Борис Cавчук

доктор історичних наук, професор, професор кафедри педагогіки та освітніх технологій імені Богдана Ступарика Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Микола Пантюк

доктор педагогічних наук, професор, проректор з наукової роботи Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Руслан Котенко

кандидат історичних наук, доцент, доцент кафедри готельно-ресторанної та курортної справи Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Посилання

Havryliv, N. (2009). Nastavnytstvo yak vyd profesiinoi diialnosti: geneza rozvytku ta stanovlennia [Mentoring as a type of professional activity: the genesis of development and formation]. Available at: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Pippo/2009_5/. [іn Ukrainian].

Konovalenko, Yu. (2017). Tiutory, kouchi i edvaisery – khto vony? [Tutors, coaches and advisers – who are they?]. Available at: https://osvita.ua ›. [іn Ukrainian].

Professyia “tiutor” (2012). [Profession “tutor”]. T. Kovaleva (Ed.). Tver. 246 p.

Fisun, O. V. (2010). Pedahohichna fasylitatsiia yak bahatoznachnyi fenomen [Pedagogical facilitation as a multifaceted phenomenon]. Collection of scientific works Kharkiv Nats. Ped. University named after H. Skovorodа. Vol. 34. pp. 133–139. [in Ukrainian].

Yakovenko, Yu. L. & Korziuk, O. V. (2020). Novi roli ta funktsii vykladacha vyshchoi shkoly v suchasnykh umovakh [New roles and functions of a high school teacher in modern conditions]. Innovatsiina pedahohika. Vol. 2. pp. 139–143. DOI https://doi.org/10.32843/2663-6085/2020/.[in Ukrainian].

Crisp, G. & Cruz, I. (1990). Mentoring College Students: A Critical Review of the Literature Between and 2007. Research in Higher Education. 2007. Vol. 50. No. 6. pp. 525–545. doi:10.1007/s11162-009-9130-2 [in English].

Dictionary, of English Synonyms. Available at: http://dictionary.sensagent.com/teacher/en-en/#synonyms.[in English].

Gardner, R., Nobel, M.M. & Hessler, T. (2007). Tutoring system innovations: Past practice to future prototypes. Intervention in School and Clinic. Vol. 43. No. 2. pp. 71–81. doi:10.1177/10534512070430020701.[in English].

Mentoring and Coaching for Professionals: A study of the research evidence. 2008. Available at: www.nfer.ac.uk/nfer/publications [in English].

Schuman, S. (2006). Creating a culture of collaboration: The International Association of Facilitators handbook: https://www.wiley.com/en-us [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-13

Номер

Розділ

Статті