ІНТЕРФЕЙСИ КОУЧИНГУ КРІЗЬ ПРИЗМУ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНОГО ДИСКУРСУ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.264571Ключові слова:
коучинг, менторство, наставництво, тьюторство, фасилітаторствоАнотація
У статті здійснено зіставлення феномену коучингу з поняттями “менторство”, “наставництво”, “тьюторство”, “едвайзерство”, “фасилітаторство”. Сутність коучингу визначено як шлях самостійного просування особи до мети та реалізації її потенціалу за підтримкою коуча. Він порівнюється з “менторством” і “наставництвом” (сприяють особистісному становленню фахівця, але не передбачають суб’єкт-суб’єктних відносин); тьюторство (передбачає виконання специфічних функцій в реалізації особистісної траєкторії навчання студента); едвайзерством (консультування фахівців-практиків з певної проблеми професійної підготовки); фасилататорством (забезпечує ефективну комунікацію та допомагає врегулювати конфліктні ситуації).
Посилання
Havryliv, N. (2009). Nastavnytstvo yak vyd profesiinoi diialnosti: geneza rozvytku ta stanovlennia [Mentoring as a type of professional activity: the genesis of development and formation]. Available at: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Pippo/2009_5/. [іn Ukrainian].
Konovalenko, Yu. (2017). Tiutory, kouchi i edvaisery – khto vony? [Tutors, coaches and advisers – who are they?]. Available at: https://osvita.ua ›. [іn Ukrainian].
Professyia “tiutor” (2012). [Profession “tutor”]. T. Kovaleva (Ed.). Tver. 246 p.
Fisun, O. V. (2010). Pedahohichna fasylitatsiia yak bahatoznachnyi fenomen [Pedagogical facilitation as a multifaceted phenomenon]. Collection of scientific works Kharkiv Nats. Ped. University named after H. Skovorodа. Vol. 34. pp. 133–139. [in Ukrainian].
Yakovenko, Yu. L. & Korziuk, O. V. (2020). Novi roli ta funktsii vykladacha vyshchoi shkoly v suchasnykh umovakh [New roles and functions of a high school teacher in modern conditions]. Innovatsiina pedahohika. Vol. 2. pp. 139–143. DOI https://doi.org/10.32843/2663-6085/2020/.[in Ukrainian].
Crisp, G. & Cruz, I. (1990). Mentoring College Students: A Critical Review of the Literature Between and 2007. Research in Higher Education. 2007. Vol. 50. No. 6. pp. 525–545. doi:10.1007/s11162-009-9130-2 [in English].
Dictionary, of English Synonyms. Available at: http://dictionary.sensagent.com/teacher/en-en/#synonyms.[in English].
Gardner, R., Nobel, M.M. & Hessler, T. (2007). Tutoring system innovations: Past practice to future prototypes. Intervention in School and Clinic. Vol. 43. No. 2. pp. 71–81. doi:10.1177/10534512070430020701.[in English].
Mentoring and Coaching for Professionals: A study of the research evidence. 2008. Available at: www.nfer.ac.uk/nfer/publications [in English].
Schuman, S. (2006). Creating a culture of collaboration: The International Association of Facilitators handbook: https://www.wiley.com/en-us [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.