ВИХОВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КРЕАТИВНОСТІ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ: СУЧАСНИЙ СТАН ПРОБЛЕМИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.264587Ключові слова:
креативність, комунікативна креативність, виховання комунікативної креативності, фахівці дошкільної освітиАнотація
У статті проаналізовано сучасний стан проблеми виховання комунікативної креативності майбутніх фахівців дошкільної освіти. Застосовані методами дослідження: теоретичний аналіз літератури з психології, педагогіки, порівняння і класифікація матеріалів з проблеми дослідження.
Під вихованням комунікативної креативності майбутніх фахівців дошкільної освіти розуміється цілеспрямований процес формування здібності майбутніх педагогів, що виявляється в генеруванні оригінальних, нестандартних способів вирішення комунікативних завдань, спрямованих на досягнення цілей взаємодії з суб’єктами освітнього процесу.
На основі теоретичного аналізу встановлено, що в педагогіці вищої освіти накопичено великий досвід з виховання комунікативної креативності майбутніх педагогів, але в цілому проблема досліджена поки що недостатньо. Це визначає необхідність ґрунтовного її вивчення, розробки системи, що забезпечує повноцінне виховання комунікативної креативності майбутніх фахівців дошкільної освіти.
Посилання
Ananev, B.H. (1977). O problemakh sovremennoho chelovekoznanyia [On the problems of modern human knowledge]. Moscow, 382 p.
Androshchuk, I. (2022). Komunikatyvna kompetentnist yak vazhlyvyi zasib efektyvnoi vzaiemodii uchasnykiv osvitnoho protsesi [Communicative competence as an important means of effective interaction of participants in the educational process]. Youth and market, No. 3–4 (201–202), pp. 34–38. [in Ukrainian].
Antoshkiv, A. & Kolisnyk, M. (2021). Komunikatyvna kreatyvnist osobystosti: psykholohichnyi zmist ta determinanty rozvytku [Communicative creativity of the individual: psychological content and determinants of development]. Bulletin of KhNPU named after H.S. Frying pans Psychology, Vol. 65, pp. 8–23. [in Ukrainian].
Bapysheva, T.A. (2005). Psykholohycheskaia stpuktupa y pazvytye kpeatyvnosty u vzposlykh [Psychological structure and development of creativity in adults]. Doctor’s thesis. Saint Petersburg, 360 p.
Belousova, R.V. (2002). Komunikatyvna kreatyvnist yak profesiino vazhlyva vlastyvist predstavnykiv sotsionomichnykh profesii [Communicative creativity as a professionally important property of representatives of socionomic professions]. Problems of the development of higher school pedagogy in the 21st century: theory and practice, pp. 105–107. [in Ukrainian].
Bohoiavlenskaia, D.B. (2002). Psykholohyia tvopcheskykh sposobnostei [Psychology of human ways]. Moscow, 320 p.
Holovanova, A.A. (2003). Kommunykatyvnaia kpeatyvnost subjekta kak faktop effektyvnosty peshenyia zadach [Communicative creativity of the subject as a factor of the effectiveness of problem solving]. Candidate’s thesis. Kazan, 147 p.
Honcharenko, S. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv, 376 p. [in Ukrainian].
Druzhynyn, V.N. (1995). Psykholohyia obshchykh sposobnostei [Psychology of common ways]. Moscow, 150 p.
Ylyn, E.P. (2009). Psykholohyia tvorchestva, kreatyvnosty, odarennosty. Seryia: Mastera psykholohyy [Psychology of creativity, creativity, giftedness. Series: Masters of Psychology]. Saint Petersburg, 448 p.
Moliako, V.A. (1995). Psykholohycheskye problemy tvorcheskoi odarennosty [Psychological problems of creative giftedness]. Kyiv.
Vykhovatel zakladu doshkilnoi osvity: Profesiinyi standart, zatverdzhenyi Nakazom ministerstva ekonomiky Ukrainy vid 19.10.2021 r. No. 755-21 [Preschool teacher: Professional standard approved by Order of the Ministry of Economy of Ukraine dated 10/19/2021 No. 755-21]. Available at: file:///C:/Users/Lenovo/Downloads/%D0%9D%D0%90%D0%9A%D0%90%D0%97755.pdf. [in Ukrainian].
Ponomapev, Ya.A. (1988). Psykholohyia tvopchestva [Psychology of creativity]. Moscow, 330 p.
Pubynshtein, S.L. (1986). Ppyntsyp tvopcheskoi samodeiatelnosty [The principle of creative amateur performance]. Questions of psychology, No. 4, pp. 101–108.
Sysoieva, S.O. (1996). Pidhotovka vchytelia do formuvannia tvorchoi osobystosti uchnia [Teacher preparation for the formation of the student’s creative personality]. Kyiv. [in Ukrainian].
Standart vyshchoi osvity za spetsialnistiu 012 Doshkilna osvita dlia pershoho(bakalavrskoho) rivnia vyshchoi osvity: zatverdzhenyi Nakazom ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 21.11.2019 r. No. 1456 [Higher education standard for specialty 012 Preschool education for the first (bachelor) level of higher education: approved by Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated November 21, 2019 No. 1456]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2021/07/28/012-Doshk.osvita-bakalavr.28.07.pdf. [in Ukrainian].
Kholodnaia, M.A. (1997). Psykholohyia yntellekta: paradoksy yssledovanyia [Psychology of intelligence: paradoxes of research]. Tomsk: Publishing House of Tomsk University; Moscow, 392 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.