ВИХОВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КРЕАТИВНОСТІ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ: СУЧАСНИЙ СТАН ПРОБЛЕМИ

Автор(и)

  • Вікторія Іванова

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.264587

Ключові слова:

креативність, комунікативна креативність, виховання комунікативної креативності, фахівці дошкільної освіти

Анотація

У статті проаналізовано сучасний стан проблеми виховання комунікативної креативності майбутніх фахівців дошкільної освіти. Застосовані методами дослідження: теоретичний аналіз літератури з психології, педагогіки, порівняння і класифікація матеріалів з проблеми дослідження.

Під вихованням комунікативної креативності майбутніх фахівців дошкільної освіти розуміється цілеспрямований процес формування здібності майбутніх педагогів, що виявляється в генеруванні оригінальних, нестандартних способів вирішення комунікативних завдань, спрямованих на досягнення цілей взаємодії з суб’єктами освітнього процесу.

На основі теоретичного аналізу встановлено, що в педагогіці вищої освіти накопичено великий досвід з виховання комунікативної креативності майбутніх педагогів, але в цілому проблема досліджена поки що недостатньо. Це визначає необхідність ґрунтовного її вивчення, розробки системи, що забезпечує повноцінне виховання комунікативної креативності майбутніх фахівців дошкільної освіти.

Біографія автора

Вікторія Іванова

доктор педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії та методики дошкільної освіти, Мукачівського державного університету

Посилання

Ananev, B.H. (1977). O problemakh sovremennoho chelovekoznanyia [On the problems of modern human knowledge]. Moscow, 382 p.

Androshchuk, I. (2022). Komunikatyvna kompetentnist yak vazhlyvyi zasib efektyvnoi vzaiemodii uchasnykiv osvitnoho protsesi [Communicative competence as an important means of effective interaction of participants in the educational process]. Youth and market, No. 3–4 (201–202), pp. 34–38. [in Ukrainian].

Antoshkiv, A. & Kolisnyk, M. (2021). Komunikatyvna kreatyvnist osobystosti: psykholohichnyi zmist ta determinanty rozvytku [Communicative creativity of the individual: psychological content and determinants of development]. Bulletin of KhNPU named after H.S. Frying pans Psychology, Vol. 65, pp. 8–23. [in Ukrainian].

Bapysheva, T.A. (2005). Psykholohycheskaia stpuktupa y pazvytye kpeatyvnosty u vzposlykh [Psychological structure and development of creativity in adults]. Doctor’s thesis. Saint Petersburg, 360 p.

Belousova, R.V. (2002). Komunikatyvna kreatyvnist yak profesiino vazhlyva vlastyvist predstavnykiv sotsionomichnykh profesii [Communicative creativity as a professionally important property of representatives of socionomic professions]. Problems of the development of higher school pedagogy in the 21st century: theory and practice, pp. 105–107. [in Ukrainian].

Bohoiavlenskaia, D.B. (2002). Psykholohyia tvopcheskykh sposobnostei [Psychology of human ways]. Moscow, 320 p.

Holovanova, A.A. (2003). Kommunykatyvnaia kpeatyvnost subjekta kak faktop effektyvnosty peshenyia zadach [Communicative creativity of the subject as a factor of the effectiveness of problem solving]. Candidate’s thesis. Kazan, 147 p.

Honcharenko, S. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv, 376 p. [in Ukrainian].

Druzhynyn, V.N. (1995). Psykholohyia obshchykh sposobnostei [Psychology of common ways]. Moscow, 150 p.

Ylyn, E.P. (2009). Psykholohyia tvorchestva, kreatyvnosty, odarennosty. Seryia: Mastera psykholohyy [Psychology of creativity, creativity, giftedness. Series: Masters of Psychology]. Saint Petersburg, 448 p.

Moliako, V.A. (1995). Psykholohycheskye problemy tvorcheskoi odarennosty [Psychological problems of creative giftedness]. Kyiv.

Vykhovatel zakladu doshkilnoi osvity: Profesiinyi standart, zatverdzhenyi Nakazom ministerstva ekonomiky Ukrainy vid 19.10.2021 r. No. 755-21 [Preschool teacher: Professional standard approved by Order of the Ministry of Economy of Ukraine dated 10/19/2021 No. 755-21]. Available at: file:///C:/Users/Lenovo/Downloads/%D0%9D%D0%90%D0%9A%D0%90%D0%97755.pdf. [in Ukrainian].

Ponomapev, Ya.A. (1988). Psykholohyia tvopchestva [Psychology of creativity]. Moscow, 330 p.

Pubynshtein, S.L. (1986). Ppyntsyp tvopcheskoi samodeiatelnosty [The principle of creative amateur performance]. Questions of psychology, No. 4, pp. 101–108.

Sysoieva, S.O. (1996). Pidhotovka vchytelia do formuvannia tvorchoi osobystosti uchnia [Teacher preparation for the formation of the student’s creative personality]. Kyiv. [in Ukrainian].

Standart vyshchoi osvity za spetsialnistiu 012 Doshkilna osvita dlia pershoho(bakalavrskoho) rivnia vyshchoi osvity: zatverdzhenyi Nakazom ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 21.11.2019 r. No. 1456 [Higher education standard for specialty 012 Preschool education for the first (bachelor) level of higher education: approved by Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated November 21, 2019 No. 1456]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2021/07/28/012-Doshk.osvita-bakalavr.28.07.pdf. [in Ukrainian].

Kholodnaia, M.A. (1997). Psykholohyia yntellekta: paradoksy yssledovanyia [Psychology of intelligence: paradoxes of research]. Tomsk: Publishing House of Tomsk University; Moscow, 392 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-13

Номер

Розділ

Статті