КОМУНІКАТИВНИЙ АСПЕКТ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ У ВИМІРІ ЗАРУБІЖНОГО ТА ВІТЧИЗНЯНОГО ДОСВІДУ

Автор(и)

  • Галина Білавич
  • Уляна Борис
  • Тетяна Пантюк
  • Марія Багрій

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.264606

Ключові слова:

комунікативна підготовка, майбутні вчителі початкових класів, риторика, зарубіжний досвід, студенти, навчальний план

Анотація

Стаття присвячена комунікативному аспекту підготовки майбутніх учителів початкових класів крізь призму зарубіжного та вітчизняного досвіду. Зроблено висновок, що у світовій освітній практиці, зокрема в закладах вищої педагогічної освіти провідних країн ЄС, США, предмети мовно-риторичного циклу посідають основні позиції в бакалаврських програмах. З огляду на це, актуалізується проблема риторизації вищої освіти в Україні. Зроблено висновок, що навчальні плани, освітні програми спеціальності “Початкова освіта” недостатньо зорієнтовані на цілеспрямоване формування комунікативних умінь у майбутніх учителів початкових класів.

Біографії авторів

Галина Білавич

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки початкової освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Уляна Борис

кандидат педагогічних наук, викладач Коломийського педагогічного фахового коледжу Івано-Франківської обласної ради

Тетяна Пантюк

доктор педагогічних наук, професор кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Марія Багрій

доктор педагогічних наук, викладач вищої категорії Івано-Франківського фахового коледжу Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Посилання

Bondarenko, G. L. (2017). Movlennievo-rytorychna diialnist vchytelia v konteksti vybudovuvannia novykh osvitnikh stratehii pidhotovky vchytelia pochatkovoi shkoly [Speech-rhetorical activity of a teacher in the context of building new educational strategies for primary school teacher training]. A young scientist. Vol. 10.2 (50.2), pp.5–8. [in Ukrainian].

Holub, N. B. (2008). Rytoryka u vyshchii shkoli [Rhetoric in high school]. Cherkasy, 400 р. [in Ukrainian].

Kuzmenko, V. V., & Bilavich, G. V. (2021). Pidhotovka maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly kriz vymir rytoryzatsii osvity [Preparation of the future primary school teacher through the dimension of rhetoric of education]. Pedagogical almanac. Vol. 48. pp. 85–91.

Pedahohichna rytoryka: istoriia, teoriia, praktyka (2016). [Pedagogical rhetoric: history, theory, practice] O. A. Kucheruk, N.B., Golub, O. M. Goroshkina, S. O. Karaman and others; for ed. O. A. Kucheruk. Kyiv, 258 p. [in Ukrainian].

Pervushyna, A. V. (2012). Tekhnolohiia rytorychnoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv [Technology of rhetorical training of future specialists. Coll. Science]. Collection of scientific works of the National Academy of Border Troops of Ukraine named after Bohdan Khmelnytsky. Vol. 19 (2). рр. 189–193 [in Ukrainian].

Sahach, H. M. (1996). Mystetstvo dilovoi komunikatsii [The art of business communication]. Kyiv, 180 р. [in Ukrainian].

Bilavych, H., Bakhmat, N., Pantyuk, T., Pantyuk, M., & Savchuk, B. (2022). Preparation of Primary School Teachers for Communicative and Rhetorical Activity in School in the Context of Their Practical Training. Strategies for Policy in Science and Education. 30 (2). рр. 147–164. [in English].

Black, E. (1980). A Note on Theory and Practice in Rhetorical Criticis. Western Journal of Speech Communication. Vol.44(4). рр. 331–336. [in English].

Foss, S. K., & Griffin, C. L. (2020). Іnviting Understanding: A Portrait of Invitational Rhetoric. Rowman & Littlefield Publishers; 1st edition (August 20, 2020). [in English].

Foss, S. K., Foss, K. A. & Trapp, R. (2014). Contemporary Perspectives on Rhetoric (Fourth Edition; 30th anniversary edition). Long Grove, Illinois, 187 р. [in English].

Getrude, B. (1990). The Present Status of Rhetorical Theory. Modern Language Notes. 15 (3). рр. 84–87. [in English].

Leloup, S. (2003). L’enseignant et les représentations du cours “idéal”. Université de Reims. рр. 328–351. [in English].

Official site of the Pedagogical Institute of the University of Cannes (Lower Normandy). Аvailable at: www.caen.iufm.fr [in English].

Polito, T. (2005). Educational Theory as Theory of Culture: A Vichian perspective on the educational theories of John Dewey and Kieran Egan. Educational Philosophy and Theory. Vol.37 (4). рр. 475–494. [in English].

Rhetoric and Pedagogy: Its History, Philosophy, and Practice: Essays in Honor of James J. Murphy. (1994). Edited By Winifred Bryan Horner, Michael Leff, Robert Gaines, Jean Dietz Moss, & Beth S. Bennett. New York, 245 р. [in English].

Totten, S., Sills, T., Digby, A., & Russ, P. (1991). Cooperative learning: A guide to research. New York, 376 р.[in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-13

Номер

Розділ

Статті