КОМУНІКАТИВНИЙ АСПЕКТ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ У ВИМІРІ ЗАРУБІЖНОГО ТА ВІТЧИЗНЯНОГО ДОСВІДУ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.264606Ключові слова:
комунікативна підготовка, майбутні вчителі початкових класів, риторика, зарубіжний досвід, студенти, навчальний планАнотація
Стаття присвячена комунікативному аспекту підготовки майбутніх учителів початкових класів крізь призму зарубіжного та вітчизняного досвіду. Зроблено висновок, що у світовій освітній практиці, зокрема в закладах вищої педагогічної освіти провідних країн ЄС, США, предмети мовно-риторичного циклу посідають основні позиції в бакалаврських програмах. З огляду на це, актуалізується проблема риторизації вищої освіти в Україні. Зроблено висновок, що навчальні плани, освітні програми спеціальності “Початкова освіта” недостатньо зорієнтовані на цілеспрямоване формування комунікативних умінь у майбутніх учителів початкових класів.
Посилання
Bondarenko, G. L. (2017). Movlennievo-rytorychna diialnist vchytelia v konteksti vybudovuvannia novykh osvitnikh stratehii pidhotovky vchytelia pochatkovoi shkoly [Speech-rhetorical activity of a teacher in the context of building new educational strategies for primary school teacher training]. A young scientist. Vol. 10.2 (50.2), pp.5–8. [in Ukrainian].
Holub, N. B. (2008). Rytoryka u vyshchii shkoli [Rhetoric in high school]. Cherkasy, 400 р. [in Ukrainian].
Kuzmenko, V. V., & Bilavich, G. V. (2021). Pidhotovka maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly kriz vymir rytoryzatsii osvity [Preparation of the future primary school teacher through the dimension of rhetoric of education]. Pedagogical almanac. Vol. 48. pp. 85–91.
Pedahohichna rytoryka: istoriia, teoriia, praktyka (2016). [Pedagogical rhetoric: history, theory, practice] O. A. Kucheruk, N.B., Golub, O. M. Goroshkina, S. O. Karaman and others; for ed. O. A. Kucheruk. Kyiv, 258 p. [in Ukrainian].
Pervushyna, A. V. (2012). Tekhnolohiia rytorychnoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv [Technology of rhetorical training of future specialists. Coll. Science]. Collection of scientific works of the National Academy of Border Troops of Ukraine named after Bohdan Khmelnytsky. Vol. 19 (2). рр. 189–193 [in Ukrainian].
Sahach, H. M. (1996). Mystetstvo dilovoi komunikatsii [The art of business communication]. Kyiv, 180 р. [in Ukrainian].
Bilavych, H., Bakhmat, N., Pantyuk, T., Pantyuk, M., & Savchuk, B. (2022). Preparation of Primary School Teachers for Communicative and Rhetorical Activity in School in the Context of Their Practical Training. Strategies for Policy in Science and Education. 30 (2). рр. 147–164. [in English].
Black, E. (1980). A Note on Theory and Practice in Rhetorical Criticis. Western Journal of Speech Communication. Vol.44(4). рр. 331–336. [in English].
Foss, S. K., & Griffin, C. L. (2020). Іnviting Understanding: A Portrait of Invitational Rhetoric. Rowman & Littlefield Publishers; 1st edition (August 20, 2020). [in English].
Foss, S. K., Foss, K. A. & Trapp, R. (2014). Contemporary Perspectives on Rhetoric (Fourth Edition; 30th anniversary edition). Long Grove, Illinois, 187 р. [in English].
Getrude, B. (1990). The Present Status of Rhetorical Theory. Modern Language Notes. 15 (3). рр. 84–87. [in English].
Leloup, S. (2003). L’enseignant et les représentations du cours “idéal”. Université de Reims. рр. 328–351. [in English].
Official site of the Pedagogical Institute of the University of Cannes (Lower Normandy). Аvailable at: www.caen.iufm.fr [in English].
Polito, T. (2005). Educational Theory as Theory of Culture: A Vichian perspective on the educational theories of John Dewey and Kieran Egan. Educational Philosophy and Theory. Vol.37 (4). рр. 475–494. [in English].
Rhetoric and Pedagogy: Its History, Philosophy, and Practice: Essays in Honor of James J. Murphy. (1994). Edited By Winifred Bryan Horner, Michael Leff, Robert Gaines, Jean Dietz Moss, & Beth S. Bennett. New York, 245 р. [in English].
Totten, S., Sills, T., Digby, A., & Russ, P. (1991). Cooperative learning: A guide to research. New York, 376 р.[in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.