ЕФЕКТИВНІСТЬ ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ У ВИЩИХ МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДАХ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.264615Ключові слова:
самостійна робота, студенти-медики, професійна підготовка, вища освіта, індивідуалізація навчанняАнотація
Самостійна робота розглядається як обов’язковий компонент навчальної роботи студентів, а її ефективність визначає якість професійної підготовки студентів-медиків. Тому особливої уваги потребують мотиваційний, змістовий і технологічний блоки щодо забезпечення самостійної роботи студентів. Як цілісна педагогічна система, самостійна робота повинна враховувати індивідуальні інтереси студентів, їх здібності та певні особливості дисциплін соціально-гуманітарного блоку.
Зміст самостійної роботи повинен цілеспрямовано зосереджуватися на розширенні і поглибленні знань студентів, а також на інтеграції міжпредметних зв’язків. Методи організації науково-дослідницьких досліджень набувають особливого значення для опанування студентами навичок щодо виконання самостійної роботи. Завдання самостійної роботи повинні містити практичний компонент, тобто перегукуватися з реальними життєво-виробничими випадками, і студент має запропонувати власне бачення чи вирішення проблеми і аргументовано довести її коректність. Такий підхід сприятиме формуванню професійних якостей майбутнього спеціаліста та допомагати закладаючи базові компетенції. Тому в умовах глобалізаційного світу увага зосереджується на індивідуалізації навчання студентів-медиків у вишах за рахунок розширення інформаційних потоків.
Посилання
Babych, M. Ya. (2011). Formuvannya profesiynykh yakostey maybutnoho molodshoho medychnoho spetsialista yak psykholohichna problema [Formation of professional qualities of the future junior medical specialist as a psychological problem]. Aktualni pytannya teoriyi ta praktyky psykholoho-pedahohichnoyi pidhotovky fakhivtsiv za sotsionomichnym profilem: materialy nauk.-prakt. konf. – Current issues of theory and practice of psychological and pedagogical training of specialists in the socionomic profile: materials of scientific practict. conf. (pp. 102–103). Khmelnytskyi. [in Ukrainian].
Ihnatyuk, O. A. (2009). Formuvannya hotovnosti maybutnoho inzhenera do profesiynoho samovdoskonalennya: teoriya i praktyka [Formation of readiness of the future engineer for professional self-improvement: theory and practice]. Mongraph. Kharkiv, 432 p. [in Ukrainian].
Kucher, Z. S. (2009). Metodyka orhanizatsiyi samostiynoyi roboty studentiv z vykorystannyam kompleksu zavdan pry vyvchenni kursu “Materialoznavstvo” [Methods of organizing independent work of students using a set of tasks in the study of the course “Materials Science”]. Problems of labor and professional training: scientific method. coll. Slovyansk, Vol. 14. pp. 157–164. [in Ukrainian].
Leonov, N. F. (2009). Novaya effektivnaya didaktika [New effective didactics]. Moscov, 176 p.
Markovych, O. V. (2008). Formuvannya profesiynykh umin maybutnikh medychnykh sester khirurhichnoho profilyu zasobamy alhorytmizatsiyi [Formation of professional skills of future nurses of surgical profile by means of algorithmization]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 20 p. [In Ukrainian].
Slipenka, O. P. Pidvyshchennya yakosti samostiynoyi roboty studentiv [Improving the quality of independent work of students].Available at: http://conf.vstu.vinnica.ua/humed/2006/txt/06sopsrs.php. [in Ukrainian].
Soldatenko, M. (2005). Samostiyna piznavalna diyalnist u konteksti Bolonskoho protsesu [Independent cognitive activity in the context of the Bologna process]. Native school. No.1. pp. 49–51. [in Ukrainian].
Ugolnikov, O. V. (1999). Distantsionnoye obucheniye na osnove mezhdistsiplinarnogo podkhoda [Distance learning based on an interdisciplinary approach]. Tezisy mezhvuz. nauchno-tekhnich. konf. “Problemy sovershenstvovaniya vysshego zaochnogo obucheniya” – Thesis of interuniversity scientific and technical conf. “Problems of improving higher distance learning”]. Moscov, p. 53.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.