РОЛЬ ПРОГРАМИ-МINOR У ФОРМУВАННІ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ОСВІТНЬОЇ ТРАЄКТОРІЇ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Ганна Красильникова
  • Іван Герніченко
  • Сергій Красильников

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.264621

Ключові слова:

особистісно-орієнтована освіта, студентоцентроване навчання, major-minor модель навчання, програма-minor, педагог професійного навчання

Анотація

У статті висвітлена тенденція посилення ролі особистісного контексту професійної освіти, що виникла під впливом соціально-економічних перетворень суспільства та глобалізаційних викликів. Схарактеризований студентоцентрований підхід як основа особистісно-орієнтованої освіти в ЄПВО. Наведені результати аналізу досвіду використання major-minor моделей навчання у зарубіжних університетах. Доведено, що запровадження програм-minor в ЗВО націлено на набуття додаткових компетентностей майбутніх педагогів професійного навчання та їх успішне працевлаштування.

Біографії авторів

Ганна Красильникова

доктор педагогічних наук, професор кафедри технологічної та професійної освіти і декоративного мистецтва Хмельницького національного університету

Іван Герніченко

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри технологічної та професійної освіти і декоративного мистецтва Хмельницького національного університету

Сергій Красильников

кандидат технічних наук, доцент кафедри технологічної та професійної освіти і декоративного мистецтва Хмельницького національного університету

Посилання

Bratytsia, H. (2008). Modeli pidhotovky mahistriv osvity u Nimechchyni (na prykladi universytetu m. Bilifeld) [Models of education master’s training in Germany (on the example of Bilifeld University]. Bulletin of Lviv University. Pedagogical series. Issue 24. Lviv, pp.232–237. [in Ukrainian].

Hedzyk, A. & Susla, N. (2022). Metodychni osoblyvosti pidhotovky maibutnikh pedahohiv profesiinoho navchannia do chytannia kreslen [Methodological features of training future teachers of professional education to read drawings]. “Youth and market”. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol.3–4 (201–202), pp. 6–9. [in Ukrainian].

Holovatska, Yu.B. (2014). Zmist ta struktura navchalnykh planiv i prohram pidhotovky mahistriv perekladu v universytetakh Kanady [The content and structure of the curricula and programs of translation master’s training in Canadian universities]. Scientific notes of the Vinnytsia State Pedagogical University named after M. Kotsyubynskyi. Series: pedagogy and psychology. Issue 41. Vinnytsia, pp.415–419. [in Ukrainian].

Standards and guidelines for quality assurance in the European Higher Education Area (ESG). Kyiv: CS Ltd., 2015. 32 p. [in English].

Krasylnykova, H. V. (2016). Teoretychni ta metodychni zasady monitorynhu yakosti profesiinoi pidhotovky inzheneriv shveinoi haluzi u vyshchomu navchalnomu zakladi [Theoretical and methodological principles of monitoring the quality of professional training of engineers in the sewing industry in a higher educational institution]. Doctor’s thesis. Kyiv, 397p. [in Ukrainian].

Minor in Education. University Houston. Available at: http://surl.li/ckkkx (Accessed 1 May 2022). [in English].

Metodychni rekomendatsii ekspertam Natsionalnoho ahentstva iz zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity shchodo zastosuvannia Kryteriiv otsiniuvannia yakosti osvitnoi prohramy [Methodological recommendations to the experts of the National Agency for Quality Assurance of Higher Education regarding the application of the Criteria for Evaluation of the Quality of the Educational Program]. Decision of the National Agency for Quality Assurance of Higher Education, protocol dated August 29, 2019 No. 9. Available at: http://surl.li/fbez (Accessed 1 May 2022). [in Ukrainian].

Narbekova B.M. (2018) Prohrammu Major-Minor v Kazakhstane: sostoianye del, problemu y potrebnosty [Major-Minor programs in Kazakhstan: state of affairs, problems and needs]. Almaty. Available at: http://surl.li/ckexy (Accessed 1 May 2022). [in Ukrainian].

Polozhennia pro osvitni prohramy pidhotovky zdobuvachiv vyshchoi osvity u Khmelnytskomu natsionalnomu universyteti [Regulations on educational programs for the preparation of higher education applicants at the Khmelnytskyi National University]. Available at: http://surl.li/ckgaj (Accessed 1.05.2022). [in Ukrainian].

Polozhennia pro poriadok realizatsii prava zdobuvachiv vyshchoi osvity na vilnyi vybir navchalnykh dystsyplin u Khmelnytskomu natsionalnomu universyteti [Regulations on the procedure for implementing the right of higher education applicants to freely choose academic disciplines at Khmelnytskyi National University]. Available at: http://surl.li/ckfyr (Accessed 1 May 2022). [in Ukrainian].

Androshchuk, I.P., Hernichenko, I.I., Bokhonko, Ye.O. & Krasylnykov, S.R. (2021). Prohrama-minor “Obsluhovuvannia ta remont avtomobiliv” [Minor program “Car maintenance and repair”]. Khmelnytskyi, 12 p. [in Ukrainian].

Krasylnykova, H.V., Mishchenko, O.V. & Bilyk, V.V. (2021). Prohrama-minor “Tekhnolohiia shveinykh vyrobiv” [Minor program “Technology of sewing products”]. Khmelnytskyi, 13p. Available at: http://surl.li/ckgeu (Accessed 1 May 2022). [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia Polozhennia pro akredytatsiiu osvitnikh prohram, za yakymy zdiisniuietsia pidhotovka zdobuvachiv vyshchoi osvity [On the approval of the Regulation on the accreditation of educational programs, according to which higher education applicants are trained]. Order of the Ministry of Education and Culture of Ukraine dated 07/11/2019 No. 977. Available at: http://surl.li/szly (Accessed 1 May 2022). [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” [Law of Ukraine “On Higher Education”]. Information of the Verkhovna Rada Information of the Verkhovna Rada (VVR), 2019, No. 21, Article 81. Available at: http://surl.li/jhtp (Accessed 1 May 2022). [in Ukrainian].

Shuppe, L.V. (2017). Spetsyfika profesiinoi pidhotovky bakalavriv romanskoi filolohii v universyteti Valensii [The specifics of the professional training of bachelors of Romance philology at the University of Valencia]. Scientific notes. Issue 156. Series: Pedagogical sciences. Kropyvnytskyi, pp.173–177. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-13

Номер

Розділ

Статті