ЗМІСТ ТА СТРУКТУРНІ КОМПОНЕНТИ ГРОМАДЯНСЬКОЇ АКТИВНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ

Автор(и)

  • Ольга Гершуненко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.264622

Ключові слова:

громадянська активність, зміст і структурні компоненти громадянської активності, проблеми формування громадянської активності старшокласників, інтегральна якість особистості, форма прояву моральних якостей особистості

Анотація

У статті розглядаються розвиток поглядів вчених на зміст і структуру громадянської активності; проблеми формування громадянської активності старшокласників в історичному контексті; визначено основний зміст поняття “громадянська активність” та структурні компоненти, актуальні для формування громадянської активності старшокласників.

Біографія автора

Ольга Гершуненко

пошукач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Vishnevetskaya, L.V. (2013). Organizatsionno pedagogicheskiye usloviya razvitiya grazhdanskoy aktivnosti studentov vo vneuchebnoy deyatelnosti [Organizational and pedagogical conditions for the development of civic activity of students in extracurricular activities]. Extended abstract of candidate’s thesis. Minsk, 29 р. [in Belarus].

Ekspertna otsinka proektu Kontseptsii hromadianskoi osvity ta vykhovannia v Ukraini [Expert assessment of the draft Concept of Civic Education in Ukraine]. Available at: http://centromonitor.com.ua/_p=1279.html. [in Ukrainian].

Zhydkova, N. M. (2010). Rozvytok hromadyanskoyi aktyvnosti starshoklasnykiv [Development of community activity of high school students]. History and jurisprudence. No. 31. рр. 4–5. [in Ukrainian].

Zavalevskyy, Yu. I. (2003). Formuvannya hromadyanskoyi spryamovanosti starshoklasnykiv u vykhovnomu protsesi zahalnoosvitnikhnavchalnykh zakladiv [Formation of civic orientation of high school students in the educational process of secondary schools]. Candidate’s thesis. Kyiv, 356 р. [in Ukrainian].

Kanishevska, L. V. (2011). Teoretyko-metodychni osnovy vykhovannya sotsialnoyi zrilosti starshoklasnykiv zahalnoosvitnikh shkil-internativ u pozaurochniy diyalnosti [Theoretical and methodological bases of education of social maturity of high school students of boarding schools in extracurricular activities]. Doctor’s thesis. Kyiv, 489 p. [in Ukrainian].

Kucher, O. A. (2014). Formuvannia hromadianskoi kompetentnosti uchniv profilnykh klasiv zasobamy variatyvnykh suspilstvoznavchykh predmetiv [Formation of civic competence of students of profile classes by means of various social science subjects]. Candidate’s thesis. Kyiv, 252 p. [in Ukrainian].

Ovcharuk, O. V. (2013). Kharakterystyky osvity dlia demokratychnoho hromadianstva : yevropeiskyi kontekst [Characteristics of education for democratic citizenship]. Available at: http://lib.iitta.gov.ua/1103/?refresh. [in Ukrainian].

Savrasova-Vyun, T. O. (2012). Psykholohichni osoblyvosti doslidzhennya typiv hromadyanskoyi aktyvnosti starshoklasnykiv [Psychological features of the study of types of civic activity of high school students]. Bulletin of postgraduate education: coll. of science works. (Ed.). V. V. Oliynyk. Kyiv, рр. 375–382. [in Ukrainian].

Semenyuk, L. M. (2006). Psikhologiya grazhdanskoy aktivnosti (osobennosti i usloviya razvitiya) [Psychology of civic activity (features and conditions of development)]. Voronezh, 196 р.

Firsova, Z.I. O vospitanii sovetskogo patriotizma v sredney shkole [On the upbringing of Soviet patriotism in secondary school]. Soviet pedagogy. No. 9. pp. 81 – 82.

Formuvannia hromadianskoi kompetentnosti uchniv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv vidpovidno do vymoh novykh derzhavnykh osvitnikh standartiv (2014). [Formation of civic competence of students of secondary schools in accordance with the requirements of new state educational standards]. (Ed.). Stepanova N., M. Cherkasy, 42 p. [in Ukrainian].

Apud, A. (1997). Osler Disciplined Teachers, Disciplined Children: Global Democracy in Perspective. Paper presented at the International Conference on. Democratic Discipline, Democratic Lives., Longhborough, 12–14 May. [in English].

Crick, B. & Porter, A. (1978). Political Education and Political Literacy. London: Longman, [in English].

Dekker, H. & Meyenberg, R. (1991). Politics and the European Younger Generation. Political Socialization in Eastern, Central and Western Europe. Oldenburg, University of Oldenburg. pp. 3940. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-13

Номер

Розділ

Статті