НАУКОВА ШКОЛА ПРОФЕСОРА АЛЛИ КОЗИР У МИСТЕЦЬКОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.264636Ключові слова:
наукова школа, професійна підготовка, майбутні учителі музичного мистецтва, А. КозирАнотація
Стаття присвячена висвітленню методологічних засад наукової школи Алли Козир та її значення для мистецького освітнього простору України. Проведено аналіз наукових праць професора, який свідчить, що у контексті дослідження існує значущість особистісно-духовного начала наукових поглядів А. Козир у вітчизняній освітній системі. Розкривається використання науково-методичної літератури науковця в освітньому процесі підготовки майбутніх учителів музичного мистецта. Виявлено, що процес становлення художнього світогляду та наукових поглядів А. Козир мав своїм підґрунтям низку чинників, а саме – яскраве мистецьке обдарування, високу музичну освіченість, винятковий педагогічний хист.
Акцентується твердження щодо необхідності застосування наукових досліджень відомого вченого у системі вищої освіти, що сприяє формуванню у студентів свідомості, світогляду, духовної культури. Автор наголошує на тому, що використання наукового доробку А. Козир в освітньому процесі допомагає розв’язувати комплекс питань науково-методологічного рівня, а саме: філософських, психологічних, педагогічних, методичних.
Узагальнюючи викладене вище, зазначимо, що наукова школа професора А. Козир забезпечує послідовне вдосконалення основ професійного зростання особистості майбутнього учителя музичного мистецтва шляхом вивчення мистецько-теоретичних та практичних дисциплін.
Посилання
Kozyr, A.V. (2012). Vstup do akmeolohiyi mystetskoyi osvity [Introduction to the acmeology of art education]. Teaching method. manual. Kyiv, 263 p. [in Ukrainian].
Kozyr, A.V. (2016). Innovatsiyni aspekty tekhnolohizatsiyi protsesu formuvannya profesiynoyi maysternosti maybutnikh uchyteliv muzyky [Innovative aspects of technologicalization of the process of formation of professional skills of future music teachers]. Spirituality of personality: methodology, theory and practice. Coll. Science. work. Vol. 6 (75). Severodonetsk, pp.100–107. [in Ukrainian].
Kozyr, A.V. (2016). Innovatsiyni tendentsiyi muzychnoyi pidhotovky vykladachiv mystetskykh dystsyplin [Innovative tendencies of musical training of teachers of art disciplines]. Suchasni problemy vykonavskoi pidhotovky vykladachiv mystetskykh dystsyplin. Materialy Vseukr. nauk.-prakt. konf. – Modern problems of performing training of teachers of art disciplines. Proceedings All-Ukrainian Scientific-Practical Conf. Kherson, pp. 16–20. [in Ukrainian].
Kozir, A.V. (2019). Istorychni etapy reformuvannya muzychno-pedahohichnoyi osvity v protsesi yiyi hlobalizatsiyi [Historical stages of reforming music and pedagogical education in the process of its globalization]. Pedagogical education: theory and practice. Coll. Science. Proceedings of the Kamyanets-Podilsky National University named after Ivan Ogienko. Kamyanets-Podilsky, Issue. 26. pp. 129–135. [in Ukrainian].
Kozir, A.V. (2017). Profesiyno-osobystisnyy rozvytok maybutnikh uchyteliv muzyky v protsesi vyvchennya dyryhentsko-khorovykh dystsyplin [Professional and personal development of future music teachers in the process of studying conducting and choral disciplines]. Teacher professionalism: theoretical and methodological aspects. Coll. Science. works: scientific electronic edition. Vol. 5. Part I (based on the materials of the international Internet conference “Teacher’s professionalism in terms of educational innovations”). Slovyansk, pp. 5–14. [in Ukrainian].
Kozyr, A.V. (2017). Suchasni problemy fakhovoyi pidhotovky vykladachiv mystetskykh dystsyplin. I Mizhnarodni naukovo-praktychni chytannya pamyati akademika Anatoliya Avdiyevskoho [Modern problems of professional training of teachers of art disciplines. I International scientific-practical readings in memory of Academician Anatoly Avdievsky]. I Mizhnarodni naukovo-praktychni chytannia pamiati akademika Anatoliia Avdiievskoho: materialy I Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii pamiati Velykoho Maestron – Proceedings of the I International Scientific-Practical Conference in Memory of the Grand Maestro. (pp. 17–23). Kyiv. [in Ukrainian].
Ponomarev, O.S. (2013). Vidpovidalnist yak pedahohichna katehoriya [Responsibility as a pedagogical category]. Teaching method. Manual. Kharkiv, 172 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.