НАУКОВІ ПРОЄКЦІЇ ФЕНОМЕНУ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ІНКЛЮЗИВНИХ ГРУПАХ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Тетяна Цегельник

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.264710

Ключові слова:

вихователь закладу дошкільної освіти, готовність, готовність майбутнього вихователя до професійної діяльності, інклюзія, інклюзивні групи, діти з особливими освітніми потребами

Анотація

У статті схарактеризовано основні дефініції, що розкривають сутність поняття “готовність майбутніх вихователів до професійної діяльності в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти”, а саме – “готовність”, “готовність майбутнього вихователя до професійної діяльності”, “інклюзія”, “діти з особливими освітніми потребами”. Представлено власне розуміння понять “професійна підготовка”, “готовність” і, на їх основі, – власне трактування феномену готовності майбутніх вихователів до професійної діяльності в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти.

Біографія автора

Тетяна Цегельник

доктор філософії, викладач кафедри дошкільної педагогіки, психології та фахових методик Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії

Посилання

Adaptovana konventsiya OON shchodo osib z osoblyvymy potrebamy [Adapted Convention on people with special educational needs]. New York. Available at: www.osmhi.org/index.php?page =200&news=401&pages [in Ukrainian].

Anisimova, L.S. (2009). Formuvannya u maybutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv profesiynykh umin na osnovi systemy pedahohichnykh zadach [Formation of future primary school teachers’ professional skills based on a system of pedagogical tasks]. Slovyansk, No. 44, pp. 5–10 [in Ukrainian].

Atroshchenko, T. & Zdanevych, L. (2021). Aksiolohichnyy pidkhid u formuvanni polikulturnoyi kompetentnosti maybutnikh vykhovateliv zakladiv doshkilnoyi osvity [Axiological approach in the formation of multicultural competence of future educators of preschool education]. Youth and market. No. 2 (188), pp. 6–11. [in Ukrainian].

Bussel, V.T. (2005). Velykyy tlumachnyy slovnyk suchasnoyi ukrayinskoyi movy [Large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language]. Kyiv; Irpen, 1728 p. [in Ukrainian].

Gavrish, I.V. (2006). Teoretyko-metodolohichni osnovy formuvannya hotovnosti maybutnikh uchyteliv do innovatsiynoyi profesiynoyi diyalnosti [Theoretical and methodological foundations of forming the readiness of future teachers for innovative professional activities]. Doctor’s thesis. Kharkiv, 579 p. [in Ukrainian].

Gerasimova, N.E., Kasyarum, N.V., Korol, V.M. & Savchenko, O.P. (2010). Slovnyk-dovidnyk z pedahohiky i psykholohiyi vyshchoyi shkoly [Dictionary-handbook of pedagogy and psychology of higher education]. Cherkasy, 212 p. [in Ukrainian].

Kryzhanivska, O.P. & Kalenskaya, O.O. (2012). Etymolohiya ponyattya “dity z osoblyvymy potrebamy” u vitchyznyanomu osvitnomu prostori Etymology of the concept of “children with special educational needs” in the national educational space]. Bulletin of the National Technical University of Ukraine “Kyiv Polytechnic Institute”, No. 3. pp. 87–91. [in Ukrainian].

Maksymenko, S.D. & Pelekh, O.M. (1994). Fakhivtsya potribno modelyuvaty (Naukovi osnovy hotovnosti vypusknyka pedvuzu do pedahohichnoyi diyalnosti) [Specialist needs to be modeled (Scientific bases of readiness of the graduate of pedagogical higher educational establishment for pedagogical activity)]. Native School, No. 3–4, pp.68–72. [in Ukrainian].

Martinchuk, O.V. (2012). Pidhotovka maybutnikh pedahohiv do profesiynoyi diyalnosti v umovakh inklyuzyvnoyi osvity [Preparation of future teachers for professional activity in the conditions of inclusive education]. Bulletin of psychology and pedagogy, No. 8. Available at: https://www.psyh.kiev.ua/Martynchuk_O.V. [in Ukrainian].

Poroshenko, M.A. (2019). Inklyuzyvna osvita: navch. posib. [Inclusive education: textbook]. Kyiv, 300 p. [in Ukrainian].

Pro osvitu [On education]. Law of Ukraine of 23.05.1991 No. 1060-XII. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1060-12 [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennya standartu vyshchoyi osvity za spetsialnist 012 “Doshkilna osvita” dlya pershoho (bakalavrskoho) rivnya vyshchoyi osvity [On approval of the standard of higher education for the specialty 012 “Preschool education” for the first (bachelor’s) level of higher education]. Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine of November 21, 2019, 561456. Available at: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-standartu-vishoyi-osviti-za-specialnistyu-012-doshkilna-osvita-dlya-pershogo-bakalavrskogo-rivnya-vishoyi-osviti [in Ukrainian].

Tsegelnyk, T.M. (2021). Formuvannya hotovnosti maybutnikh vykhovateliv do profesiynoyi diyalnosti v inklyuzyvnykh hrupakh zakladiv doshkilnoyi osvity [Formation of readiness of future educators for professional activity in inclusive groups of preschool educational institutions]. Doctor’s thesis. Khmelnytsky, 327 p. [in Ukrainian].

Vseukrayinskyy fond “Krok za krokom” [All-Ukrainian Step by Step Foundation]. Available at: http://www.ussf.kiev.ua/index.php?go=Content&id=36 [in Ukrainian].

Zdanevych, L. V., Chaika, V. M., Pysarchuk, O. T., Tsehelnyk, T. M., & Ratushniak, N. O. (2020). Treninh maybutnikh teatriv dlya roboty z dytynoyu v umovakh doshkilnoyi inklyuzyvnoyi osvity [Training of future teachers for work with children under the conditions of preschool inclusive education]. Revista Tempos E Espaзos Em Educaзгo, 13 (32), pр.1–15. Available at https://doi.org/10.20952/revtee.v13i32.14943 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-13

Номер

Розділ

Статті