НОВОЧАСНА СВІТОВА ЛІТЕРАТУРА ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ ЧИТАЦЬКОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

  • Оксана Трухан

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.264726

Ключові слова:

читацька культура, новочасна зарубіжна література, чорнобильський дискурс, письменники, майбутні учителі

Анотація

Художня література є важливим засобом духовного розвитку особистості, однак за умов цифровізації освіти діти та юнацтво втрачають інтерес до читання. Ця ситуація викликає велике занепокоєння у педагогів, учених, громадськості та потребує спеціального розроблення стратегії і тактики формування майбутніх учителів як читачів та фахівців, які володіють високим рівнем культурного розвитку, національної свідомості, естетичних смаків. Одним із засобів формування читацької культури майбутніх учителів англійської мови може стати новочасна зарубіжна література, у якій порушена чорнобильська тематика, яка не має терміну давності й актуалізується за умов російсько-української війни, що поставила Україну перед черговими викликами.

Біографія автора

Оксана Трухан

асистент кафедри англійської філології Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Посилання

Akkerman, H. (2018). Proity kriz Chornobyl [Go through Chernobyl]. Kyiv, 168 р. [in Ukrainian].

Aleksiievych, S. (1998). Chornobyl: khronika maibutnoho [Chernobyl: chronicle of the future]. Kyiv, 196 р. [in Ukrainian].

Barns, Dzh. (2018). Istoriia svitu v 10 Ѕ rozdilakh [History of the world in 10 Ѕ chapters]. Kharkiv, 352 р. [in Ukrainian].

Vankloster, A. (2020). Prisnyi syr z polynom [Fresh cheese with wormwood]. Kyiv, 128 р. [in Ukrainian].

Volf, K. (2005). Zarubizhni pysmennyky [Foreign writers]. Entsyklopedychnyi dovidnyk : u 2 t. Ternopil. Vol. 1 : A – K. p. 309. [in Ukrainian].

Hundorova, T. (2005). Pisliachornobylska biblioteka: Ukrainskyi literaturnyi postmodernizm [Post-Chernobyl Library: Ukrainian literary postmodernism]. Kyiv, 263 р. [in Ukrainian].

MakKeon, D. (2014). Vse tverde rozchyniaietsia v povitri [Everything solid dissolves in air]. Kyiv, 425 р. [in Ukrainian].

Lepazh, E. (2020). Odna vesna v Chornobyli [One spring in Chernobyl]. Kyiv, 168 р. [in Ukrainian].

Pakhlovska, O. (2018). Humanizm pislia Potopu [Humanism after the Flood]. Akkerman H. Proity kriz Chornobyl. Ackermann G. Go through Chernobyl. Kyiv, рр. 6–21. [in Ukrainian].

Uliura, H. (2020). Nich na Veneri: 113 pysmennyts, yaki siaiut u temriavi [Night on Venus: 113 women writers who shine in the dark]. Kyiv, 464 р. [in Ukrainian].

Shcherbak: liudstvo zasvoilo ne vsi uroky Chornobylia [Scherbak: humanity “has not learned all the lessons” of Chernobyl]. Available at: https://www.bbc.com/ukrainian/news/2011/04/110425_shcherbak_chaes_ob Vony spryimaiutsia yak velyke zasterezhennia. [in Ukrainian].

Bilavych, G. & Rozman, І. (2016). Modern fiction as factor of students’ reading culture development. Advanced education, no 6, рр. 101–105. [in English].

Chambers, E. & Gregory, M. (2006). Teaching and Learning English Literature; Teaching and Learning the Humanities in Higher Education. U.K. SAGE Publishers., J. Collie & S. Slater. 238 р. [in English].

Collie, J. & Slater, S. (2001). Literature in the Language Classroom. A Resource Book of Ideas and Activities. Cambridge University Press. 304 р. [in English].

Nieke, W. (2012). Kompetenz und Kultur: Beiträge zur Orientierung in der Moderne [Competence and culture: Contributions to orientation in the modern age Competence and culture: Contributions to orientation in the modern age]. Wiesbaden, 184 р. [in German].

Zabytko, I. (2000). The Sky Unwashed: novel. Chapel Hill, North California, 263 p. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-13

Номер

Розділ

Статті