МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ УЧНІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.265715Ключові слова:
методологічний підхід, підготовка майбутніх учителів до формування громадянської відповідальності учнів, громадянська відповідальність, заклади освітиАнотація
У статті акцентовано увагу на проблемі обґрунтування методологічних підходів щодо підготовки майбутніх учителів до формування громадянської відповідальності учнів. Наголошено на значенні методологічного підходу з позиції взаємозв’язку змісту освіти й способів його реалізації, що забезпечує концептуальну єдність теоретико-методологічних засад у процесі їх реалізації в освітньому процесі. Виділено основні характеристики методологічного підходу: комплексний характер і сукупність ідей. Схарактеризовано такі основні методологічні підходи: системний, синергетичний, культурологічний, аксіологічний, діяльнісний, інформаційний.
Посилання
Androshchuk, I. (2002). Formuvannia hromadianskoi vidpovidalnosti u maibutnikh uchyteliv yak vazhlyva skladova profesiinoi pidhotovky [Developing teachers’ civic responsibility as an important component of professional training]. Pedagogical Sciences: Theory, History, Innovative Technologies. Sumy, Vol. 1(115), pp. 3 – 12. [in Ukrainian].
Androshchuk, I.V. (2017). Pidhotovka maibutnikh vchyteliv trudovoho navchannia ta tekhnolohii do pedahohichnoi vzaiemodii u profesiinii diialnosti: teoriia i metodyka [Training future handicraft and technology teachers for pedagogical interaction in professional activity: theory and methods]. Khmelnytskyi, 455 p. [in Ukrainian].
Anosov, I.P., Elkin, M.V., Holovkova, M.M., & Korobchenko, A.A. (2015). Osnovy naukovo-pedahohichnykh doslidzhen [The basics of educational research]. Melitopol, 218 p. [in Ukrainian].
Honcharenko, S.U. (2003). Metodyka navchannia i naukovykh doslidzhen u vyshchii shkoli [Methods of training and research in higher education]. Kyiv, 323 p. [in Ukrainian].
Kelman, M.S. (2009). Spivvidnoshennia metodu i metodolohichnoho pidkhodu u yurydychnii nautsi [The relationship between method and methodological approach in legal science]. Journal of Lviv State University of Internal Affairs. Lviv, No. 3, pp. 3 – 14. [in Ukrainian].
Kelman, M.S. (2010). Teoretyko-metodolohichni pidkhody do analizu spivvidnoshennia hromadianskoho suspilstva ta derzhavny [Theoretical-methodological approaches to analyzing the relationship between civic society and the state]. Law of Ukraine. Kyiv, No. 6, pp. 93 – 101. [in Ukrainian].
Kysla, O.F., & Koval, V.O. (2020). Pidhotovka maibutnikh vchyteliv do formuvannia hromadianskoi vidpovidalnosti molodshykh shkoliariv [Training future teachers to develop civic responsibility in younger pupils]. Innovative Pedagogy. Kyiv, No. 24, Vol.1, pp. 184 – 188. [in Ukrainian].
Lukashevych, O. (2020). Systemnyi pidkhid u doslidzhenni hromadianskoho rozvytku osobystosti [A systematic approach to studying civic development of an individual]. Systemic Analysis in Education Management: Interdisciplinary Research: A Collection of Scientific Works. Kyiv, No. 1, pp. 99–105. [in Ukrainian].
Liakhovska, Yu. (2021). Metodolohichni pidkhody do formuvannia hromadianskoi kultury v maibutnikh uchyteliv inozemnoi movy [Methodological approaches to developing civic culture in future foreign language teachers]. Youth and market. Monthly Scientific-Pedagogical Journal. Drohobych, No. 7 – 8 (193–194), pp. 146 – 153. Available at: http://mir.dspu.edu.ua/article/view/242621/240571. [in Ukrainian].
Naukovi pidkhody do pedahohichnykh doslidzhen [Scientific approaches to educational research]. (2012). Kharkiv, 348 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.