ШКІЛЬНЕ КРАЄЗНАВСТВО ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНО-СВІДОМОЇ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.265718Ключові слова:
шкільне краєзнавство, група подовженого дня, національно-свідома особистість, молодші школярі, патріотичне вихованняАнотація
Стаття присвячена проблемі використання краєзнавства в освітньому процесі Нової української школи. Виокремлено основні історичні етапи розвитку шкільного краєзнавства в Україні у вимірі національно-патріотичного виховання учнів, схарактеризовано роль краєзнавства у формуванні національно-свідомої особистості здобувача освіти. Виокремлено завдання вихователя групи подовженого дня щодо формування юної особистості як патріота і громадянина. Запропоновано авторську методику “Я – юний краєзнавець”, наведено приклад місячного виховного плану роботи групи подовженого дня.
Посилання
Bilavych, H., Oliiar, M., & Piddubrivna, I. (2021). Rozvytok natsionalno-movnoi osobystosti uchnia pochatkovoi shkoly u vymiri novitnoho etapu rozbudovy ukrainskoi osvity [Evolution of national-linguistic personality of a primary schoolstudent in the context of the modern stage of the ukrainianeducation development]. Youth & market. No. 10. pp.120–124. [in Ukrainian].
Bilavych, H., & Savchuk, B. (1998). Tovarystvo “Ridna shkola” (1881–1939 rr.) [Society “Ridna shkola” (1881–1939)]. Ivano-Frankivsk. 205 p. [in Ukrainian].
Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [A large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language]. (Ed.).T. V. Busel. Kyiv. 1736 p. [in Ukrainian].
Nakaz MON “Pro zatverdzhennia Poriadku stvorennia hrup podovzhenoho dnia u derzhavnykh i komunalnykh zakladakh zahalnoi serednoi osvity” № 677 vid 24.06.2018 roku [Order of the Ministry of Education and Culture “On approval of the Procedure for the creation of extended day groups in state and communal institutions of general secondary education”]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/npa/nakaz-mon
Na Frankivshchyni prozhyvaie 145 tysiach vnutrishno peremishchenykh osib, z nykh 46 tysiach – dity (Ratusha) [145,000 internally displaced persons live in Frankiv Oblast, of which 46,000 are children]. Available at: https://www.ratusha.if.ua/na-frankivshchyni-prozhyvaie-145 [in Ukrainian].
Prokopchuk, V. S. (2010). Shkilne kraieznavstvo: navchalnyi posibnyk [School local history: study guide]. Kyiv; Kamianets-Podilskyi. 240 p. [in Ukrainian].
Skulskyi, R. (1997). Mistse ta pryznachennia ukrainoznavstva, narodoznavstva, hutsulshchynoznavstva u navchalno-vykhovnomu protsesi shkoly [The place and purpose of Ukrainian studies, folk studies, and Hutsul studies in the educational process of the school]. Hutsul school. No. 1 (6). pp. 51–53. [in Ukrainian].
Slovnyk ukrainskoi movy (SUM–20) (2020). [Dictionary of the Ukrainian language (SUM-20)]. Available at: https://slovnyk.me/dict/newsum [in Ukrainian].
Trefiak, Ya. (2002). Metodyka kraieznavchoi roboty v natsionalnii shkoli [Methodology of regional studies in the national school]. Ivano-Frankivsk. 110 p. [in Ukrainian].
Franko, I. Halytske kraieznavstvo [Galician local history]. Collection of works in the 50s. Vol. 46. Book. 2. pp. 116–150. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.