ШКІЛЬНЕ КРАЄЗНАВСТВО ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНО-СВІДОМОЇ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Галина Білавич
  • Олег Довгий
  • Ганна Пасайлюк
  • Наталія Примаченко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.265718

Ключові слова:

шкільне краєзнавство, група подовженого дня, національно-свідома особистість, молодші школярі, патріотичне виховання

Анотація

Стаття присвячена проблемі використання краєзнавства в освітньому процесі Нової української школи. Виокремлено основні історичні етапи розвитку шкільного краєзнавства в Україні у вимірі національно-патріотичного виховання учнів, схарактеризовано роль краєзнавства у формуванні національно-свідомої особистості здобувача освіти. Виокремлено завдання вихователя групи подовженого дня щодо формування юної особистості як патріота і громадянина. Запропоновано авторську методику “Я – юний краєзнавець”, наведено приклад місячного виховного плану роботи групи подовженого дня.

Біографії авторів

Галина Білавич

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки початкової освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Олег Довгий

кандидат фізико-математичних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки початкової освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Ганна Пасайлюк

студентка Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Наталія Примаченко

кандидат педагогічних наук Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

Посилання

Bilavych, H., Oliiar, M., & Piddubrivna, I. (2021). Rozvytok natsionalno-movnoi osobystosti uchnia pochatkovoi shkoly u vymiri novitnoho etapu rozbudovy ukrainskoi osvity [Evolution of national-linguistic personality of a primary schoolstudent in the context of the modern stage of the ukrainianeducation development]. Youth & market. No. 10. pp.120–124. [in Ukrainian].

Bilavych, H., & Savchuk, B. (1998). Tovarystvo “Ridna shkola” (1881–1939 rr.) [Society “Ridna shkola” (1881–1939)]. Ivano-Frankivsk. 205 p. [in Ukrainian].

Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [A large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language]. (Ed.).T. V. Busel. Kyiv. 1736 p. [in Ukrainian].

Nakaz MON “Pro zatverdzhennia Poriadku stvorennia hrup podovzhenoho dnia u derzhavnykh i komunalnykh zakladakh zahalnoi serednoi osvity” № 677 vid 24.06.2018 roku [Order of the Ministry of Education and Culture “On approval of the Procedure for the creation of extended day groups in state and communal institutions of general secondary education”]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/npa/nakaz-mon

Na Frankivshchyni prozhyvaie 145 tysiach vnutrishno peremishchenykh osib, z nykh 46 tysiach – dity (Ratusha) [145,000 internally displaced persons live in Frankiv Oblast, of which 46,000 are children]. Available at: https://www.ratusha.if.ua/na-frankivshchyni-prozhyvaie-145 [in Ukrainian].

Prokopchuk, V. S. (2010). Shkilne kraieznavstvo: navchalnyi posibnyk [School local history: study guide]. Kyiv; Kamianets-Podilskyi. 240 p. [in Ukrainian].

Skulskyi, R. (1997). Mistse ta pryznachennia ukrainoznavstva, narodoznavstva, hutsulshchynoznavstva u navchalno-vykhovnomu protsesi shkoly [The place and purpose of Ukrainian studies, folk studies, and Hutsul studies in the educational process of the school]. Hutsul school. No. 1 (6). pp. 51–53. [in Ukrainian].

Slovnyk ukrainskoi movy (SUM–20) (2020). [Dictionary of the Ukrainian language (SUM-20)]. Available at: https://slovnyk.me/dict/newsum [in Ukrainian].

Trefiak, Ya. (2002). Metodyka kraieznavchoi roboty v natsionalnii shkoli [Methodology of regional studies in the national school]. Ivano-Frankivsk. 110 p. [in Ukrainian].

Franko, I. Halytske kraieznavstvo [Galician local history]. Collection of works in the 50s. Vol. 46. Book. 2. pp. 116–150. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-18

Номер

Розділ

Статті