ОБ’ЄКТИВНІ Й СУБ’ЄКТИВНІ ПЕРЕДУМОВИ МОДЕРНІЗАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ТА СВІТОГЛЯДНО-МЕТОДОЛОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.265719Ключові слова:
модернізація, інформаційні технології, глобалізація, професійна підготовка, майбутній вчительАнотація
У статті розкрито становлення незалежної демократичної України, що супроводжується комплексною перебудовою всіх складових систем країни, зокрема й освіти. Однією з головних ланок реформи освіти в Україні є модернізація процесу підготовки педагогічних кадрів. Учитель, викладач завжди були провідними постатями в школі, закладі вищої освіти, такими вони залишаються і сьогодні.
Нині вища педагогічна школа України досить яскраво продемонструвала гнучкість і здатність до адаптації у нових історичних умовах. Водночас зберегла “виробництво” фахівців. Проте багато з них так і не працюють у сфері освіти. При цьому не можна не зважати на той факт, що більш-менш зберігся достатньо високий рівень підготовки педагогічних працівників, хоча за останні роки педагогічні заклади вищої освіти зазнали серйозних втрат: знизився рівень їх матеріально-технічного забезпечення, дещо зменшився обсяг наукових досліджень з окремих напрямків, виникла незадовільна ситуація з підручниками і навчальними посібниками, постійно загострюється проблема представництва у вищій школі молодої генерації науковців, знижується життєвий рівень викладачів і студентів, повільно реорганізовується система перепідготовки педагогів закладів вищої освіти. Тому проблема освітньої реформи і підготовки вчителів нової формації постає як актуальна проблема сучасної вищої школи.
Посилання
Andrushchenko, V. (2001). Vyity za mezhi modeli “rozvytku navzdohin” [Go beyond the “catch-up development” model]. Viche. No. 10. p.83. [in Ukrainian].
Bednarek, Yu. (2002). Osvita: informatsiini tendentsii sohodni y zavtra [Education: information trends today and tomorrow]. Native school. No. 5. p.19. [in Ukrainian].
Bekh, V.P. (2000). Henezys sotsialnoho orhanizmu krainy [The genesis of the country’s social organism]. Zaporizhzhia, 288 p. [in Ukrainian].
Vashchenko, H. (1994). Vykhovnyi ideal: Pidruchnyk dlia pedahohiv, vykhovnykiv, molodi i batkiv [Educational ideal: Textbook for teachers, educators, youth and parents]. Poltava, Vol.1. 192 p. [in Ukrainian].
Haluzynskyi, V.M. & Yevtukh, M.B. (1995). Osnovy pedahohiky ta psykholohii vyshchoi shkoly v Ukraini [Basics of pedagogy and psychology of higher education in Ukraine Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv, 1995. 166 p. [in Ukrainian].
Honcharenko, S.U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv, 376 p. [in Ukrainian].
Danylova, H.S. (2000). Uchytel yak subiekt moralno-dukhovnoho vykhovannia shkoliariv [The teacher as a subject of moral and spiritual education of schoolchildren]. Moral and spiritual development of personality in modern conditions. Collection of science works. Kyiv, Book. 2. pp. 275–280.[in Ukrainian].
Zhuravskyi, B.C. (2003). Vyshcha osvita yak faktor derzhavotvorennia i kultury v Ukraini [Higher education as a factor of state formation and culture in Ukraine]. Kyiv, 416 p. [in Ukrainian].
Ziaziun, I.A. (1976). Estetychnyi dosvid osoby. Formuvannia i sfery vyiavu [Aesthetic experience of the person. Formation and spheres of expression]. Kyiv, 174 p. [in Ukrainian].
Korsak, K. (2000). Osvita v Ukraini y svitovi standarty [Education in Ukraine and world standards]. Light. No. 3. pp.26–29. [in Ukrainian].
Kremen, V.H. (2003). Osvita i nauka Ukrainy: shliakhy modernizatsii (Fakty, rozdumy, perspektyvy) [Education and science of Ukraine: ways of modernization (Facts, reflections, perspectives)]. Kyiv, 216 p. [in Ukrainian].
Mamardashvyly, M. (1990). Kak ya ponimayu filosofiyu [How I understand philosophy]. Moscov, 366 p.
Pashchenko, D. (2000). Dynamizm osvitnoi ideolohii Ukrainy [Dynamism of educational ideology of Ukraine]. The way of education. No. 2. pp. 2–5.[in Ukrainian].
Perspektyvni osvitni tekhnolohii (2000). [Promising educational technologies]. Scientific and methodological manual. (Ed.). H.S.Sazonenko. Kyiv, 560 p. [in Ukrainian].
Savchenko, O.Ia. (1997). Dydaktyka pochatkovoi shkoly: pidruchnyk dlia studentiv pedahohichnykh fakultetiv [Primary school didactics: a textbook for students of pedagogical faculties]. Kyiv, 416 p.[in Ukrainian].
Stelmakhovych, M.H. (1997). Ukrainska narodna pedahohika [Ukrainian folk pedagogy]. Kyiv, 232 p. [in Ukrainian].
Tereshchenko, Yu. (2001). Svit obertaietsia dovkola tvortsiv novykh tsinnostei. Osvita yak ekzystentsiinyi priorytet Ukrainy [The world revolves around the creators of new values. Education as an existential priority of Ukraine]. Viche. No. 6. p.112. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.