ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ ТЕХНОЛОГІЇ STEM-ОСВІТИ У ТЕХНІЧНИХ ВИШАХ

Автор(и)

  • Оксана Ісаєва
  • Ганна Шайнер

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.265723

Ключові слова:

студенти, вища технічна освіта, STEАM-освіта, професійна підготовка

Анотація

За останнє десятиліття STEAM-освіта набула популярності і швидкої імплементації у вишах та розглядається як пріоритет у традиційному навчанні. STEAM-освіта готує фахівця до конкурентної спроможності на ринку праці, що відображається не лише в поширенні державних програм STEАM, які зараз існують по всій країні, але і вимогою роботодавців.

Актуальність розвідки полягає у тому, щоб сформулювати особливості формування фахівця технічного профілю відповідно до ринку праці.

STEAM-освіта заснована на стандартах мета-дисциплін на рівні школи, де викладаються природничі науки, технології, техніка та математика (STEM) за допомогою інтегрованого підходу. Сучасні умови використання засобів STEАM-освіти уможливлюють реалізацію науково-проєктної та дослідницької діяльності студентів, опанування науково-технічних знань, розвиток навичок критичного, логічного і креативного мислення, вміння швидко вчитися і засвоювати знання. Курс навчання STEAM розкриває чотири фази (когнітивну, психомоторну, афективну сфери та бажання безперервного навчання) для успішної підготовки STEAM-фахівців. Тобто інтегровані, міжпредметні навчальні програми мають запроваджуватися в навчальний процес ЗВО для підготовки компетентного фахівця, який вільно орієнтується в суміжних галузях діяльності та готовий до постійного професійного зростання, соціальної та фахової мобільності з метою обміну знань і досвідом. Виші повинні зосередитися на найкращих практиках та стратегіях інших шкіл освітньої спільноти STEАM.

Біографії авторів

Оксана Ісаєва

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки та інноваційної освіти Інститут права, психології та інноваційної освіти Національного університету “Львівська політехніка”, професор кафедри латинської та іноземних мов Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького

Ганна Шайнер

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов Інститут гуманітарних і соціальних наук Національного університету “Львівська політехніка”

Посилання

Hrybyuk, O. O. (2015). Rozvyazuvannya evrystychnykh zadach v konteksti STEM-osvity z vykorystannyam systemy dynamichnoyi matematyky GeoGebra [Solving heuristic problems in the context of STEM-education using the system of dynamic mathematics GeoGebra]. Modern information technologies and innovative teaching methods in training: methodology, theory, experience, problems. Kyiv-Vinnytsya, Vol. 43. pp. 206–216. [in Ukrainian].

Leontovich, A. V. (2006). Kontseptualnyye osnovaniya modeli organizatsii issledovatelskoy deyatelnosti uchashchikhsya [Conceptual foundations of the model of organization of research activity of students]. School technologies. No. 5. pp. 63–71.

Pezhynska, O. M. (2021). Stem-osvita u smart-universyteti: synerhiya osvitnoho i naukovoho protsesiv [Stem-education at smart-university: synergy of educational and scientific processes]. STEM-osvita: naukovo-praktychni aspekty ta perspektyvy rozvytku suchasnoyi systemy osvity: materialy vseukrayinskoho naukovo-pedahohichnoho pidvyshchennya kvalifikatsiyi, 18 zhovtnya – 26 lystopada 2021 r. – STEM-education: Scientific and Practical aspects and prospects of development of the modern education system: Proceedings of all-Ukrainian scientific and pedagogical advanced training, October 18 – November 26, 2021. Odesa, pp. 196–197. [in Ukrainian].

Plan zakhodiv shchodo vprovadzhennya STEM-osvity v Ukrayini na 2016–2018 roky [Action plan for the implementation of STEM education in Ukraine for 2016–2018]. Available at: https://drive.google.com/file/d/0B3m2TqBM0APKQmc4LUd2MmVFckk/view [in Ukrainian].

Proyekt kontseptsiyi STEM-osvity v Ukrayini [STEM education concept project in Ukraine]. Available at: http://mk-kor.at.ua/STEM/STEM_2017.pdf [in Ukrainian].

Ariyanto, S., Munoto, M. & Muhaji, M. (2019). Development of Psychomotor Domain Assessment Instrument on Brake System Competence in SMKN 1 Jetis Mojokerto. International Journal for Educational and Vocational Studies. https://doi.org/10.29103/ijevs.v1i6.1648. [in English].

Ramma, Y., Bholoa, A., Watts, M. & Nadal, P. S. (2018). Teaching and learning physics using technology: Making a case for the affective domain. Education Inquiry. 9(2). pp. 210–236. https://doi.org/10.1080/20004508.2017.1343606. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-18

Номер

Розділ

Статті