ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ ТЕХНОЛОГІЇ STEM-ОСВІТИ У ТЕХНІЧНИХ ВИШАХ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.265723Ключові слова:
студенти, вища технічна освіта, STEАM-освіта, професійна підготовкаАнотація
За останнє десятиліття STEAM-освіта набула популярності і швидкої імплементації у вишах та розглядається як пріоритет у традиційному навчанні. STEAM-освіта готує фахівця до конкурентної спроможності на ринку праці, що відображається не лише в поширенні державних програм STEАM, які зараз існують по всій країні, але і вимогою роботодавців.
Актуальність розвідки полягає у тому, щоб сформулювати особливості формування фахівця технічного профілю відповідно до ринку праці.
STEAM-освіта заснована на стандартах мета-дисциплін на рівні школи, де викладаються природничі науки, технології, техніка та математика (STEM) за допомогою інтегрованого підходу. Сучасні умови використання засобів STEАM-освіти уможливлюють реалізацію науково-проєктної та дослідницької діяльності студентів, опанування науково-технічних знань, розвиток навичок критичного, логічного і креативного мислення, вміння швидко вчитися і засвоювати знання. Курс навчання STEAM розкриває чотири фази (когнітивну, психомоторну, афективну сфери та бажання безперервного навчання) для успішної підготовки STEAM-фахівців. Тобто інтегровані, міжпредметні навчальні програми мають запроваджуватися в навчальний процес ЗВО для підготовки компетентного фахівця, який вільно орієнтується в суміжних галузях діяльності та готовий до постійного професійного зростання, соціальної та фахової мобільності з метою обміну знань і досвідом. Виші повинні зосередитися на найкращих практиках та стратегіях інших шкіл освітньої спільноти STEАM.
Посилання
Hrybyuk, O. O. (2015). Rozvyazuvannya evrystychnykh zadach v konteksti STEM-osvity z vykorystannyam systemy dynamichnoyi matematyky GeoGebra [Solving heuristic problems in the context of STEM-education using the system of dynamic mathematics GeoGebra]. Modern information technologies and innovative teaching methods in training: methodology, theory, experience, problems. Kyiv-Vinnytsya, Vol. 43. pp. 206–216. [in Ukrainian].
Leontovich, A. V. (2006). Kontseptualnyye osnovaniya modeli organizatsii issledovatelskoy deyatelnosti uchashchikhsya [Conceptual foundations of the model of organization of research activity of students]. School technologies. No. 5. pp. 63–71.
Pezhynska, O. M. (2021). Stem-osvita u smart-universyteti: synerhiya osvitnoho i naukovoho protsesiv [Stem-education at smart-university: synergy of educational and scientific processes]. STEM-osvita: naukovo-praktychni aspekty ta perspektyvy rozvytku suchasnoyi systemy osvity: materialy vseukrayinskoho naukovo-pedahohichnoho pidvyshchennya kvalifikatsiyi, 18 zhovtnya – 26 lystopada 2021 r. – STEM-education: Scientific and Practical aspects and prospects of development of the modern education system: Proceedings of all-Ukrainian scientific and pedagogical advanced training, October 18 – November 26, 2021. Odesa, pp. 196–197. [in Ukrainian].
Plan zakhodiv shchodo vprovadzhennya STEM-osvity v Ukrayini na 2016–2018 roky [Action plan for the implementation of STEM education in Ukraine for 2016–2018]. Available at: https://drive.google.com/file/d/0B3m2TqBM0APKQmc4LUd2MmVFckk/view [in Ukrainian].
Proyekt kontseptsiyi STEM-osvity v Ukrayini [STEM education concept project in Ukraine]. Available at: http://mk-kor.at.ua/STEM/STEM_2017.pdf [in Ukrainian].
Ariyanto, S., Munoto, M. & Muhaji, M. (2019). Development of Psychomotor Domain Assessment Instrument on Brake System Competence in SMKN 1 Jetis Mojokerto. International Journal for Educational and Vocational Studies. https://doi.org/10.29103/ijevs.v1i6.1648. [in English].
Ramma, Y., Bholoa, A., Watts, M. & Nadal, P. S. (2018). Teaching and learning physics using technology: Making a case for the affective domain. Education Inquiry. 9(2). pp. 210–236. https://doi.org/10.1080/20004508.2017.1343606. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.