ПРОБЛЕМА СОЦІАЛЬНО-ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ПІДГОТОВЦІ ПЕДАГОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.265728Ключові слова:
соціально-емоційний інтелект, соціально-емоційне навчання, підготовка вчителівАнотація
У статті проблему соціально-емоційного інтелекту проаналізовано у педагогічному контексті. Узагальнено розуміння соціально-емоційного інтелекту як педагогічного поняття і явища українськими і зарубіжними науковцями. Розглянуто методологічні підходи до дослідження соціально-емоційного інтелекту і пов’язаного з ним соціально-емоційного навчання.
У прикладному аспекті соціально-емоційний інтелект підлягає аналізу передусім у сув’язі з підготовкою вчителів, їхнім особистісним і професійним становленням і розвитком. У визначенні реального стану справ із соціально-емоційним навчанням студентів педагогічних спеціальностей ми спиралися на результати цільового анкетування. Значна частина статті присвячена аналізу одержаних анкетних даних.
Посилання
Houlman, D. (2020). Sotsialnyi intelekt [Social intelligence. A new science of human relations. Translated from English by Ya. Lebedenko. Kharkiv, 400 p.[in Ukrainian].
Hrynevych, L. Yak vberehty reformu NUSh [How to save the reform of NUS]. Available at: https://nus.org.ua/articles/liliya-grynevych-pro-te-yak-vberegty-reformu-nush-podkast-dofamin-dlya-osvity/ [in Ukrainian].
Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning. Social and emotional learning (SEL) and student benefits. Implications for the safe schools/healthy students core elements. Chicago, 2015. Available at: http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED505369.pdf [in English].
Durlak, J. A., Weisberg, R. P., Dymnicki, A. B., Taylor, R. D. & Schellinger, K. B. (2011). The impact of enhancing students’ social and emotional learning: A meta-analysis of schoolbased universal interventions. Child Development, 82(1), pp. 405–432. [in English].
Elias, M. J., Zins, J. E., Weissberg, R. P., Frey, K. S., Greenberg, M. T. & Haynes, N. M. (1997). Promoting social and emotional learning. Guidelines for educators. Association for Supervision and Curriculum Development: Alexandria, VA. [in English].
The Bar-On model of emotional-social intelligence (TSI). Psicothema, 18 (surpl.), 2006. рр.13–25. [in English].
Zins, J. E., Bloodworth, M. R., Wang, M. C. & Walberg, H. J. (2004). The scientific base linking social and emotional learning to school success. In J. E. Zins, R. P. Weisberg, M. C. Wang & H. J. Walberg (Eds.). Building academic success on social and emotional learning: What does the research say? (3–22). New York: Teachers College. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.