ПРОБЛЕМА СОЦІАЛЬНО-ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ПІДГОТОВЦІ ПЕДАГОГІВ

Автор(и)

  • Наталія Лавриченко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.265728

Ключові слова:

соціально-емоційний інтелект, соціально-емоційне навчання, підготовка вчителів

Анотація

У статті проблему соціально-емоційного інтелекту проаналізовано у педагогічному контексті. Узагальнено розуміння соціально-емоційного інтелекту як педагогічного поняття і явища українськими і зарубіжними науковцями. Розглянуто методологічні підходи до дослідження соціально-емоційного інтелекту і пов’язаного з ним соціально-емоційного навчання.

У прикладному аспекті соціально-емоційний інтелект підлягає аналізу передусім у сув’язі з підготовкою вчителів, їхнім особистісним і професійним становленням і розвитком. У визначенні реального стану справ із соціально-емоційним навчанням студентів педагогічних спеціальностей ми спиралися на результати цільового анкетування. Значна частина статті присвячена аналізу одержаних анкетних даних.

Біографія автора

Наталія Лавриченко

доктор педагогічних наук, професор професор кафедри педагогіки та психології Київського університету імені Бориса Грінченка

Посилання

Houlman, D. (2020). Sotsialnyi intelekt [Social intelligence. A new science of human relations. Translated from English by Ya. Lebedenko. Kharkiv, 400 p.[in Ukrainian].

Hrynevych, L. Yak vberehty reformu NUSh [How to save the reform of NUS]. Available at: https://nus.org.ua/articles/liliya-grynevych-pro-te-yak-vberegty-reformu-nush-podkast-dofamin-dlya-osvity/ [in Ukrainian].

Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning. Social and emotional learning (SEL) and student benefits. Implications for the safe schools/healthy students core elements. Chicago, 2015. Available at: http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED505369.pdf [in English].

Durlak, J. A., Weisberg, R. P., Dymnicki, A. B., Taylor, R. D. & Schellinger, K. B. (2011). The impact of enhancing students’ social and emotional learning: A meta-analysis of schoolbased universal interventions. Child Development, 82(1), pp. 405–432. [in English].

Elias, M. J., Zins, J. E., Weissberg, R. P., Frey, K. S., Greenberg, M. T. & Haynes, N. M. (1997). Promoting social and emotional learning. Guidelines for educators. Association for Supervision and Curriculum Development: Alexandria, VA. [in English].

The Bar-On model of emotional-social intelligence (TSI). Psicothema, 18 (surpl.), 2006. рр.13–25. [in English].

Zins, J. E., Bloodworth, M. R., Wang, M. C. & Walberg, H. J. (2004). The scientific base linking social and emotional learning to school success. In J. E. Zins, R. P. Weisberg, M. C. Wang & H. J. Walberg (Eds.). Building academic success on social and emotional learning: What does the research say? (3–22). New York: Teachers College. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-18

Номер

Розділ

Статті