ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ КОНЦЕПЦІЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО РОБОТИ В МІЖКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ ЗАКАРПАТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.265801Ключові слова:
підхід, парадигма, концепція, професійна підготовка, міжкультурний простірАнотація
У статті здійснено аналіз поліпарадигмального, системного, культурологічного, особистісно-діяльнісного і компетентнісного підходів, які лежать в основі концепції підготовки майбутніх учителів початкової школи до роботи з учнями в міжкультурному просторі Закарпаття. З’ясовано, що реалізація означених підходів, які доповнюють один одного, сприяє збагаченню змісту професійної підготовки загальнонауковими, загальнопрофесійними та спеціальними знаннями, формуванню вмінь і навичок використання цих знань у майбутній професійній діяльності, а відтак – готовності до роботи в міжкультурному просторі Закарпаття.
Посилання
Vasyanovych, H. (2013). Metodologіchnі konteksti pedagogіchnoyi nauki na suchasnomu etapі yiyi rozvitku [Methodological contexts of pedagogical science at the current stage of its development]. Pedagogy and psychology of professional education, No. 3, pp. 9–30. [in Ukrainian].
Zyazyun, I. (2008). Filosofiya pedahohichnoyi diyi: monohrafiya [Philosophy of pedagogical action: monograph]. Cherkasy: Bohdan Khmelnytsky National University, 608 p. [in Ukrainian].
Kovalchuk, L. & Konyk, M. (2009). Kulturolohichna spryamovanist yak oznaka vysokoho rivnya profesionalizmu vykladacha vyshchoyi shkoly [Cultural orientation as a sign of a high level of professionalism of a higher school teacher]. Bulletin of Lviv University. Vol. 25, pp. 197–205. [in Ukrainian].
Kudin, V. (2008). Pedahohichna osvita i suchasnist [Pedagogical education and modernity]. Pedagogical education and adult education: the European dimension. Collection of scientific works. Kyiv; Khmelnytskyi, pp. 262–272. [in Ukrainian].
Molnar, T. I. (2020). Kompetentnisnyy pidkhid yak metodolohichnyy oriyentyr modernizatsiyi suchasnoyi osvity [Competency approach as a methodological guideline for the modernization of modern education]. Competency indicators of the “Europe 2020” strategy: achievements and prospects of pedagogical education: a monography. Mukachevo: Mukachevo State University, pp. 78–89. [in Ukrainian].
Molnar, T. I. (2020). Kulturolohichnyy pidkhid u profesiyniy pidhotovtsi maybutnikh uchyteliv pochatkovoyi shkoly [Cultural approach in professional training of future primary school teachers]. Adult education: world trends, Ukrainian realities and perspectives: monograph. Kyiv; Kharkiv: Styl-Izdat, pp. 461–465. [in Ukrainian].
Pehota, O. M. (2009). Indyvidualnist uchytelya: teoriya i praktyka [Individuality of the teacher: theory and practice]. Mykolaiv, 272 p. [in Ukrainian].
Filipchuk, H. G. (2004). Natsiyetvorchist osvity: monohrafiya [National creativity of education: a monograph]. Chernivtsi, pp. 6–15. [in Ukrainian].
Khomych, L. O., Sultanova, L. Yu. & Shakhrai T. O. (2014). Polikulturna osvita v konteksti zahalnokulturnoho rozvytku osobystosti pedahoha: monohrafiya [Multicultural education in the context of general cultural development of the teacher’s personality: monograph]. Kirovohrad, 212 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.