ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ КОНЦЕПЦІЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО РОБОТИ В МІЖКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ ЗАКАРПАТТЯ

Автор(и)

  • Тетяна Молнар

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.265801

Ключові слова:

підхід, парадигма, концепція, професійна підготовка, міжкультурний простір

Анотація

У статті здійснено аналіз поліпарадигмального, системного, культурологічного, особистісно-діяльнісного і компетентнісного підходів, які лежать в основі концепції підготовки майбутніх учителів початкової школи до роботи з учнями в міжкультурному просторі Закарпаття. З’ясовано, що реалізація означених підходів, які доповнюють один одного, сприяє збагаченню змісту професійної підготовки загальнонауковими, загальнопрофесійними та спеціальними знаннями, формуванню вмінь і навичок використання цих знань у майбутній професійній діяльності, а відтак – готовності до роботи в міжкультурному просторі Закарпаття.

Біографія автора

Тетяна Молнар

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії та методики початкової освіти Мукачівського державного університету

Посилання

Vasyanovych, H. (2013). Metodologіchnі konteksti pedagogіchnoyi nauki na suchasnomu etapі yiyi rozvitku [Methodological contexts of pedagogical science at the current stage of its development]. Pedagogy and psychology of professional education, No. 3, pp. 9–30. [in Ukrainian].

Zyazyun, I. (2008). Filosofiya pedahohichnoyi diyi: monohrafiya [Philosophy of pedagogical action: monograph]. Cherkasy: Bohdan Khmelnytsky National University, 608 p. [in Ukrainian].

Kovalchuk, L. & Konyk, M. (2009). Kulturolohichna spryamovanist yak oznaka vysokoho rivnya profesionalizmu vykladacha vyshchoyi shkoly [Cultural orientation as a sign of a high level of professionalism of a higher school teacher]. Bulletin of Lviv University. Vol. 25, pp. 197–205. [in Ukrainian].

Kudin, V. (2008). Pedahohichna osvita i suchasnist [Pedagogical education and modernity]. Pedagogical education and adult education: the European dimension. Collection of scientific works. Kyiv; Khmelnytskyi, pp. 262–272. [in Ukrainian].

Molnar, T. I. (2020). Kompetentnisnyy pidkhid yak metodolohichnyy oriyentyr modernizatsiyi suchasnoyi osvity [Competency approach as a methodological guideline for the modernization of modern education]. Competency indicators of the “Europe 2020” strategy: achievements and prospects of pedagogical education: a monography. Mukachevo: Mukachevo State University, pp. 78–89. [in Ukrainian].

Molnar, T. I. (2020). Kulturolohichnyy pidkhid u profesiyniy pidhotovtsi maybutnikh uchyteliv pochatkovoyi shkoly [Cultural approach in professional training of future primary school teachers]. Adult education: world trends, Ukrainian realities and perspectives: monograph. Kyiv; Kharkiv: Styl-Izdat, pp. 461–465. [in Ukrainian].

Pehota, O. M. (2009). Indyvidualnist uchytelya: teoriya i praktyka [Individuality of the teacher: theory and practice]. Mykolaiv, 272 p. [in Ukrainian].

Filipchuk, H. G. (2004). Natsiyetvorchist osvity: monohrafiya [National creativity of education: a monograph]. Chernivtsi, pp. 6–15. [in Ukrainian].

Khomych, L. O., Sultanova, L. Yu. & Shakhrai T. O. (2014). Polikulturna osvita v konteksti zahalnokulturnoho rozvytku osobystosti pedahoha: monohrafiya [Multicultural education in the context of general cultural development of the teacher’s personality: monograph]. Kirovohrad, 212 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-18

Номер

Розділ

Статті