НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКА РОБОТА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ І ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

Автор(и)

  • Ірина Голіяд
  • Володимир Динько
  • Марія Тропіна

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.265874

Ключові слова:

творчі здібності, творче мислення, компетентність, креативність, науково-дослідна діяльність, самореалізація

Анотація

Реформування системи вищої освіти супроводжуються підвищенням вимог до майбутніх педагогів-професіоналів у частині впровадження в освітній процес інноваційно-дослідницької компоненти. У статті акцентовано увагу щодо необхідності формування творчих здібностей у майбутніх учителів трудового навчання та технологій під час здійснення науково-дослідницької роботи.

Сучасні новітні технології, які стали частиною повсякденного життя, призводять до неймовірно значних змін в освіті, суспільстві, політиці, бізнесі та відкривають унікальні можливості для розвитку сучасної економіки. Щоб з упевненістю відчувати себе в новому технологічному середовищі й реалізувати свій потенціал, майбутнім професіоналам своєї справи потрібно відповідати новим реаліям часу. Для розв’язання цих питань проводиться реформація вітчизняної освіти і науки.

Біографії авторів

Ірина Голіяд

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії і методики технологічної освіти, креслення та комп’ютерної графіки Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова

Володимир Динько

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики технологічної освіти, креслення та комп’ютерної графіки Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова

Марія Тропіна

здобувач Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова

Посилання

Aloshkina, L. & Novak, I. Osoblyvosti orhanizatsii ta perspektyvy rozvytku naukovo-doslidnoi roboty zdobuvachiv vyshchoi osvity u vitchyznianykh zakladakh vyshchoi osvity [Peculiarities of the organization and prospects for the development of research work of students of higher education in domestic institutions of higher education]. Available at http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8674 [in Ukrainian].

Holiiad, I. & Tropina, M. (2022). Dyzain ta oformlennia elementiv interieru navchalnykh audytorii [Design and design of interior elements of educational classrooms]. Labor training in native school. No. 1 (153). pp. 22 – 31.[in Ukrainian].

Holiiyad, I. & Chikalova, T. (2022). Metodychna rozrobka proiekta “Resursna kimnata” zasobamy kompiuternoho dyzainu [Methodical development of the “Resource room” project by means of computer design]. Labor training in native school. No. 2 (154). pp. 19 – 24. [in Ukrainian].

Pro skhvalennia Stratehii rozvytku vyshchoi osvity v Ukraini na 2022–2032 rp. Rozporiadzhennia KMU Ukrainy vid 23 liutoho 2022r. № 286-r. [On the approval of the Strategy for the Development of Higher Education in Ukraine for 2022-2032. Order of the CMU of Ukraine dated February 23, 2022. No. 286]. Available at https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-%D1%80#Text [in Ukrainian].

Korets, M.S. (2018). Metodolohiia naukovoho doslidzhennia : navchalnyi posibnyk [Methodology of scientific research: study guide]. Kyiv: Publishing House of the NPU named after M.P. Dragomanov, 146 p. [in Ukrainian].

Kremin, V. Transformatsiinyi potentsial klasychnoi modeli universytetu [Transformational potential of the classical model of the university]. Review of modern higher education, (1). pp. 8 – 14. Available at: https://edreview.kubg.edu.ua/index.php/edreview/article/view/22 [in Ukrainian].

Kushnir, S.A. Suchasni pidkhody do orhanizatsii naukovo-doslidnoi dilsnosti maibutnikh uchyteliv [Modern approaches to the organization of research activity of future teachers]. Available at: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/4410/Kushniruk.pdf?sequence=1[in Ukrainian].

Lunyachek, V.E. Formuvannia kreatyvnoho myslennia studentiv u protsesi profesiinoho navchannia [Formation of creative thinking of students in the process of professional training]. “Problems of engineering and pedagogical education”, Ukrainian Engineering and Pedagogical Academy. Available at: https://doi.org/10.32820/2074-8922-2018-61-112-120 [in Ukrainian].

Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 07 lystopada 2000 r. No. 522 “Polozhennia pro poriadok zdiisnennia innovatsiinoi osvitnoi diialnosti”, zareiestrovane v Ministerstvi yustytsii Ukrainy 26 hrudnia 2000 r. za No. 946/5167 zi zminamy [Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated November 7, 2000 No. 522 “Regulations on the procedure for implementing innovative educational activities”, registered in the Ministry of Justice of Ukraine on December 26, 2000 under No. 946/5167 with changes]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0946-00#Text

Onishchenko, I.V. & Makhinya, T.A. Naukovo-doslidna robota yak chynnyk formuvannia fakhovykh kompetentnostei maibutnoho spetsialista [Research work as a factor in the formation of professional competencies of a future specialist]. Available at: http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/stud_almanah/35.pdf [in Ukrainian].

Proiekt nakazu Ministerstva osvity i nauky Ukrainy “Deiaki pytannia zdiisnennia innovatsiinoi diialnosti u sferi osvity”. [Draft order of the Ministry of Education and Science of Ukraine “Some issues of implementation of innovative activities in the field of education”]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/news/mon-proponuye-dlya-gromadskogo-obgovorennya-proyekt-nakazu-ministerstva-osviti-i-nauki-ukrayini-deyaki-pitannya-zdijsnennya-innovacijnoyi-diyalnosti-u-sferi-osviti

Roger von Oh, George Willett. Udar po holovi: yak staty kreatyvnishym [Awhackon the Side of the Head: How You Can Be More Creative]. New York: Publisher: Grand Central Publishing; Special edition Revised and updated edition. p. 256.[in English].

Kharchenko, S. Ya. (2019). Innovatsii v osviti yak suchasnyi pedahohichnyi fenomen. Innovatsii pedahohichnoi osvity v umovakh vyklykiv sohodennia [Innovations in education as a modern pedagogical phenomenon. Innovations in pedagogical education in the conditions of today’s challenges]: a monograph / for Science. ed. S. Ya. Kharchenko. Kyiv, pp. 7– 29. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-18

Номер

Розділ

Статті