РОЗВИТОК ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ШКОЛЯРІВ ЗАСОБАМИ ВИШИВКИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.265882Ключові слова:
вишивка, творча діяльність, творчий потенціал, урок трудового навчання, школяріАнотація
Статтю присвячено проблематиці розвитку творчого потенціалу школярів. Охарактеризовано сутність поняття “творчий потенціал”, визначено складові творчого потенціалу та умови його розвитку. Доведено, що вагому роль у цьому процесі відіграють уроки трудового навчання. Залучення школярів до різних видів діяльності створює умови для вияву творчого начала. Одним із видів діяльності, що реалізується на уроках трудового навчання та сприяє розвитку творчих здібностей школярів, є вишивка. Охарактеризовано шляхи розвитку творчого потенціалу школярів у процесі опанування теоретичного матеріалу, що торкається питань теорії та історії народної вишивки, а також у ході практичної діяльності зі створення виробів, оздоблених вишивкою.
Посилання
Androshchuk, I. (2014). Rozvyvaiuchyi potentsial trudovoho navchannia [Developing potential of work training.]. Labor training at the native school. No 4, рр. 24–30. [in Ukrainian].
Antonovych, Ye., Zakharchuk-Chuhai, R. & Stankevych, M. (1993). Dekoratyvno-prykladne mystetstvo [Arts and crafts]. Lviv, 272 p. [in Ukrainian].
Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity [State standard of basic secondary education]. Available at: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-deyaki-pitannya-derzhavnih-standartiv-povnoyi-zagalnoyi-serednoyi-osviti-i300920-898 [in Ukrainian].
Dorohan, A. (2017). Formuvannia tvorchoho myslennia uchniv na urokakh trudovoho navchannia [Formation of students’ creative thinking in labor training lessons]. Psychological and pedagogical problems of the village school. Vol. 56, pp. 151–158. [in Ukrainian].
Instruktyvno-metodychni rekomendatsii shchodo orhanizatsii osvitnoho protsesu ta vykladannia navchalnykh predmetiv u zakladakh zahalnoi serednoi osvity u 2022/2023 navchalnomu rotsi [Instructional and methodological recommendations regarding the organization of the educational process and the teaching of educational subjects in institutions of general secondary education in the 2022/2023 academic year]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/metodichni%20recomendazii/2022/08/20/01/Dodatok.11.tekhnolohiyi.trudove.navchannya.kreslennya.20.08.2022.pdf [in Ukrainian].
Kaliuzhna, Yu.I. & Yanovska, T.A. (2014). Osoblyvosti rozvytku tvorchoho potentsialu molodshykh shkoliariv [Peculiarities of the development of the creative potential of younger schoolchildren]. Science and education. No. 6, pp. 61–66. [in Ukrainian].
Kovinko, A.V. (2017). Sut poniattia “tvorchyi potentsial shkoliara” [The essence of the concept of “creative potential of a schoolchild”]. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools. Vol. 52, pp. 391–397. [in Ukrainian].
Kuzan, N. (2019). Dekoratyvne mystetstvo yak zasib khudozhno-estetychnoho vykhovannia uchniv [Decorative art as a means of artistic and aesthetic education of students]. Youth & market. No. 6, pp. 130–136. [in Ukrainian].
Machacha, T. (2014). Rozvytok tvorchykh zdibnostei uchniv osnovnoi shkoly v protsesi kulturo tvorchoho trudovoho navchannia [Development of creative abilities of elementary school students in the process of culturally creative labor training]. Scientific Notes Kirovohrad State Pedagogical University named after Volodymyr Vinnichenko. Series: Pedagogical sciences. Vol. 131, pp. 121–131. [in Ukrainian].
Machacha, T. (2014). Rozvytok tvorchoho potentsialu uchniv osnovnoi shkoly u protsesi trudovoho navchannia [Development of the creative potential of elementary school students in the process of on-the-job training]. Problems of the modern textbook. Vol. 14, pp. 425–435. [in Ukrainian].
Moliako, V.A. (1994). Problemy psikholohii tvorchestva i razrabotka podkhoda k izuchenyiu odarionnosty [Problems of the psychology of creativity and development of an approach to the study of giftedness]. Questions of psychology. No 5, pp. 86–95.
Moliako, V.A. (2007). Tvorcheskaia konstruktolohyia [Creative constructology]. Kyiv, 388 p.
Rudyk, Ya.M. (2014). Sut ta struktura tvorchoho potentsialu osobystosti [The essence and structure of the creative potential of an individual]. Scientific notes of NSU named after M. Gogol. Psychological and pedagogical sciences. No. 5, pp. 50–57. [in Ukrainian].
Kholodenko, V.O. (2019). Tvorchyi potentsial osobystosti: zmist, struktura ta peredumovy uspishnoi realizatsii u mystetskii osviti [Creative potential of the individual: content, structure and prerequisites for successful implementation in art education]. Scientific journal of the NPU named after M.P. Drahomanova. Series 14. Theory and methods of art education. Vol. 26, pp. 22–28. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.