ПРИНЦИПИ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ЛІЦЕЮ ЯК ОСНОВА ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ АКТИВНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ

Автор(и)

  • Ольга Гершуненко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.265885

Ключові слова:

громадянська активність старшокласників, освітнє середовище ліцею, загальнонаукові принципи, специфічні принципи

Анотація

У статті висвітлюються принципи організації освітнього середовища сучасного ліцею як основи формування громадянської активності старшокласників. Зокрема розкривається зміст поняття “принцип” у психолого-педагогічному контексті, розглядаються загальнонаукові та специфічні принципи, які сприяють формуванню громадянської активності старшокласників.

Біографія автора

Ольга Гершуненко

пошукач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Akymov, D. I. (2004). Stymuliuvannia hromadianskoi aktyvnosti v ukrainskomu suspilstvi yak problema sotsioinzhenernoi diialnosti [Stimulation of civic activity in Ukrainian society as a problem of socio-engineering activities]. Candidate’s thesis. Kharkiv. Available at: http://www.lib.ua-ru.net/diss/cont/335925.html. [in Ukrainian].

Anyshchenko, A. P. (2009). Pedahohichni umovy aktyvizatsii terytorialnoi hromady yak faktora sotsializatsii starshoklasnykiv [Pedagogical conditions for the activation of the territorial community as sick of the socialization of high school students]. Bulletin of the Kharkiv State Academy of Culture. No. 2, рр. 270–277. [in Ukrainian].

Barankov, O. H. (1992). Vospytanye hrazhdanskoy aktyvnosty uchashchykhsya v raznovozrastnykh hruppakh po mestu zhytelstva [Education of civic engagement of students in different age groups at the place of residence]. Candidate’s thesis. Kyiv, 232 р. [in Ukrainian].

Bekh, I. D. (2016). Patriotychne i hromadyanske vykhovannya: punkt zitknennya ta liniya rozmezhuvannya [Patriotic and hromadyanskoe vyhovannya: point zіtknennya and line of demarcation]. Theoretical and methodological problems of raising children and school youth. A collection of scientific works of the Institute of Educational Problems of the National Academy of Sciences of Ukraine. (Book 1). рр. 20–32. [in Ukrainian].

Bohomolova, N. M. (2014). Formuvannya hromadyanyna v systemi zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv v umovakh rozvytku hromadyanskoho suspilstva v Ukrayini [Formation of the hromada in the system of primordial illuminating primary mortgages in the minds of the development of the hromadyansky suspenstvo in Ukraine]. Scientific notes of Nizhny State University named after M. Gogol. Psychological and pedagogical sciences. No. 4. рр. 76 – 80. [in Ukrainian].

Zhydkova, N. M. (2010). Rozvytok hromadyanskoyi aktyvnosti starshoklasnykiv. [Development of community activity of high school students]. History and jurisprudence. No.31. рр. 4–5. [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro osvitu” [Law of Ukraine “On Education”]. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19. [in Ukrainian].

Ekspertna otsinka proektu Kontseptsii hromadianskoi osvity ta vykhovannia v Ukraini [Expert assessment of the draft Concept of Civic Education in Ukraine]. Available at: http://centromonitor.com.ua/_p=1279.html. [in Ukrainian].

Kontseptsiya NUSH [NUS concept]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/novaukrainska-shkola-compressed.pdf [in Ukrainian]

Nazarchuk, O.A. (2014). Obrazovatelnaya sereda shkoly kak uslovye formyrovanyya hrazhdanskoy aktyvnosty uchashchykhsya [The educational environment of the school as a condition for the formation of civic engagement of students]. Extended abstract of candidate’s thesis. Pyatyhorsk. 25 р.

Semenyuk, L. M. (2006). Psikhologiya grazhdanskoy aktivnosti (osobennosti i usloviya razvitiya) [Psychology of civic activity (features and conditions of development)]. Voronezh, 196 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-18

Номер

Розділ

Статті