ПРО ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ ВЕТЕРАНІВ ВІЙНИ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.265887Ключові слова:
ветерани війни, інклюзивне освітнє середовище, травма-поінформований підхід, роль закладів вищої освіти, клімат освітнього середовища, інтеграція до цивільного життяАнотація
У статті розглянуто вплив інклюзивних заходів у закладі вищої освіти на процеси інтеграції ветеранів війни до цивільного суспільства на трьох рівнях, а саме: особистісному, академічному та суспільному. Визначено практичну важливість застосування травма-поінформованого підходу у двох напрямках: безпосередня підтримка та допомога здобувачам освіти; формування поінформованого щодо травми середовища завдяки роботі з академічною спільнотою закладу вищої освіти. Зазначено, що на академічному рівні підтримка здобувачів-ветеранів війни може слугувати істотною підтримкою для всіх здобувачів освіти, які пережили / переживають травматичні події, а також сприяє інтеграції ветеранів війни до цивільного життя на вищому – суспільному рівні. Наведено рекомендації для фахівців для підтримки інтеграції ветеранів війни до цивільного життя на всіх трьох рівнях.
Посилання
Sotsialna inkliuziia ta inkliuzyvna osvita u vyshchii shkoli: navchalnyi posibnyk [Social inclusion and inclusixe education in higher school]. Bik, O., Haiduk, N., Hasiak, M., Herasym, H., Zelenko, N., Klymanska, L., Klos, L., Kozak, M., Krasilych, I., Makukh, O., Savka, V., Stavkova, S., Umanets, N., Flaherti, M., Shapovalova, T., Shkoliar, M. & Yatsyshyn, U. (Ed.). Flaherti, M., Shkoliar, M. Lviv, 2022. 241 p. [in Ukrainian].
Bell, B. (2017). In and out: Veterans in transition and higher education. Strategic Enrollment Management Quarterly, 5(3), pp. 128–134. [in English].
Bloom, Sandra L. (2009). The Sanctuary Model: A Trauma Informed Operating System for Organizations. Center for Nonviolence & Social Justice. School of Public Health, Drexel University. Available at: www.sanctuaryweb.com [in English].
Centers for Disease Control and Prevention (2019). Preventing Adverse Childhood Experiences: Leveraging the Best Available Evidence. Atlanta, GA: National Center for Injury Prevention and Control, Centers for Disease Control and Prevention, 38. Available at: https://www.cdc.gov/violenceprevention/pdf/preventingACES-508.pdf [in English].
International “Integration” Centre for Professional Partnerships. (n.d.). (Accessed 28 Aug. 2020). Available at: https://lpnu.ua/en/integration [in English].
Kirchner, M. (2015). Supporting student veteran transition to college and academic success. Adult Learning, 26(3), pp.116–123. DOI: 10.1177/1045159515583813. [in English].
Klinic Community Health Centre. (2013). The Trauma Toolkit Second Edition. A resource for service organizations and providers to deliver services that are trauma-informed. Available at: https://trauma-informed.ca/wpcontent/uploads/2013/10/Trauma-informed_Toolkit.pdf [in English].
Lviv Polytechnic National University. (Accessed 28 Aug. 2020). Available at: https://lpnu.ua/news/2018/vykladachi-sociologyuniversytetu-rozrobyly-propozyciyi-shchodovdoskonalennya-proektu [in English].
Military Support Office. (n.d.). (Accessed 20 Mar. 2020). Available at: https://umextended.ca/military-support/ [in English].
Osborne, N. (2014). Veteran Ally: Practical Strategies for Closing the Military-Civilian Gap on Campus. Innovative Higher Education, 39(3), pp. 247–260. [in English].
Otto, W. (2020, March 03). Personal interview. [in English].
Summerlot, J., Green, S., Parker, D., Ackerman, R., & Diramio, D. (2009). Student veterans’ organizations. New Directions for Student Services, 126, pp.71–79. [in English].
University of Manitoba. (n.d.). (Accessed 28 Aug. 2020). Available at: http://umanitoba.ca/student-supports [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.