ПРО ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ ВЕТЕРАНІВ ВІЙНИ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Мар’яна Гасяк

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.265887

Ключові слова:

ветерани війни, інклюзивне освітнє середовище, травма-поінформований підхід, роль закладів вищої освіти, клімат освітнього середовища, інтеграція до цивільного життя

Анотація

У статті розглянуто вплив інклюзивних заходів у закладі вищої освіти на процеси інтеграції ветеранів війни до цивільного суспільства на трьох рівнях, а саме: особистісному, академічному та суспільному. Визначено практичну важливість застосування травма-поінформованого підходу у двох напрямках: безпосередня підтримка та допомога здобувачам освіти; формування поінформованого щодо травми середовища завдяки роботі з академічною спільнотою закладу вищої освіти. Зазначено, що на академічному рівні підтримка здобувачів-ветеранів війни може слугувати істотною підтримкою для всіх здобувачів освіти, які пережили / переживають травматичні події, а також сприяє інтеграції ветеранів війни до цивільного життя на вищому – суспільному рівні. Наведено рекомендації для фахівців для підтримки інтеграції ветеранів війни до цивільного життя на всіх трьох рівнях.

Біографія автора

Мар’яна Гасяк

аспірантка кафедри соціології та соціальної роботи Національного університету “Львівська політехніка”

Посилання

Sotsialna inkliuziia ta inkliuzyvna osvita u vyshchii shkoli: navchalnyi posibnyk [Social inclusion and inclusixe education in higher school]. Bik, O., Haiduk, N., Hasiak, M., Herasym, H., Zelenko, N., Klymanska, L., Klos, L., Kozak, M., Krasilych, I., Makukh, O., Savka, V., Stavkova, S., Umanets, N., Flaherti, M., Shapovalova, T., Shkoliar, M. & Yatsyshyn, U. (Ed.). Flaherti, M., Shkoliar, M. Lviv, 2022. 241 p. [in Ukrainian].

Bell, B. (2017). In and out: Veterans in transition and higher education. Strategic Enrollment Management Quarterly, 5(3), pp. 128–134. [in English].

Bloom, Sandra L. (2009). The Sanctuary Model: A Trauma Informed Operating System for Organizations. Center for Nonviolence & Social Justice. School of Public Health, Drexel University. Available at: www.sanctuaryweb.com [in English].

Centers for Disease Control and Prevention (2019). Preventing Adverse Childhood Experiences: Leveraging the Best Available Evidence. Atlanta, GA: National Center for Injury Prevention and Control, Centers for Disease Control and Prevention, 38. Available at: https://www.cdc.gov/violenceprevention/pdf/preventingACES-508.pdf [in English].

International “Integration” Centre for Professional Partnerships. (n.d.). (Accessed 28 Aug. 2020). Available at: https://lpnu.ua/en/integration [in English].

Kirchner, M. (2015). Supporting student veteran transition to college and academic success. Adult Learning, 26(3), pp.116–123. DOI: 10.1177/1045159515583813. [in English].

Klinic Community Health Centre. (2013). The Trauma Toolkit Second Edition. A resource for service organizations and providers to deliver services that are trauma-informed. Available at: https://trauma-informed.ca/wpcontent/uploads/2013/10/Trauma-informed_Toolkit.pdf [in English].

Lviv Polytechnic National University. (Accessed 28 Aug. 2020). Available at: https://lpnu.ua/news/2018/vykladachi-sociologyuniversytetu-rozrobyly-propozyciyi-shchodovdoskonalennya-proektu [in English].

Military Support Office. (n.d.). (Accessed 20 Mar. 2020). Available at: https://umextended.ca/military-support/ [in English].

Osborne, N. (2014). Veteran Ally: Practical Strategies for Closing the Military-Civilian Gap on Campus. Innovative Higher Education, 39(3), pp. 247–260. [in English].

Otto, W. (2020, March 03). Personal interview. [in English].

Summerlot, J., Green, S., Parker, D., Ackerman, R., & Diramio, D. (2009). Student veterans’ organizations. New Directions for Student Services, 126, pp.71–79. [in English].

University of Manitoba. (n.d.). (Accessed 28 Aug. 2020). Available at: http://umanitoba.ca/student-supports [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-18

Номер

Розділ

Статті