ТАЙМ-МЕНЕДЖМЕНТ ЯК ІНСТРУМЕНТ РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ

Автор(и)

  • Оксана Олійник

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.266187

Ключові слова:

тайм-менеджмент, інноваційна компетентність вчителя, управління часом, самоменеджмент, методи й техніки тайм-менеджменту

Анотація

Динаміка суспільного життя, прискорення темпів його розвитку, нестабільність соціальної ситуації у країні потребують високої самоорганізації людини у всіх сферах діяльності, зокрема в освітній. Це актуалізує необхідність розгляду такої навички, як тайм-менеджмент – управління часом. Ефективне його планування дозволяє педагогу максимально використовувати свої ресурси й можливості, підвищує продуктивність роботи, зменшує рівень стресу, підвищує впевненість. У статті розкриваються сутнісні характеристики тайм-менеджменту, його ґенеза, поява й функціонування в освіті. Окрім цього, автором публікації сформульовано власне визначення поняття “тайм-менеджмент”, обґрунтовано тезу про те, що згадана навичка є складовою інноваційної компетентності вчителя закладу загальної середньої освіти. Також у статті наведено методологічний інструментарій розвитку тайм-менеджменту вчителя.

Біографія автора

Оксана Олійник

аспірантка 2 року навчання Докторської школи  Київського університету імені Бориса Грінченка

Посилання

Dychkivska, I. (2012). Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii [Innovative pedagogical technologies]. Textbook. Kyiv, 352 p. [in Ukrainian].

Dudka, T. (2014). Pedahohichna tekhnolohiia “taimmenedzhment” yak zasib formuvannia profesiinoho interesu studentiv do turystychnoi diialnosti [Pedagogical technology “time management” as a means of forming the students professional interest in tourist activities]. Horizons. No. 1 (38). pp. 20–23. [in Ukrainian].

Entsyklopediia osvity (2008). [Encyclopedia of education]. (Ed.).V. Kremen ; Kyiv. 1040 p. [in Ukrainian].

Zaiets, N. (2017). Vplyv taim-menedzhmentu kerivnyka na rozvytok pozytyvnoho imidzhu zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu [The influence of the manager’s time management on the development of a positive image of a comprehensive educational institution]. Herald. Series: Pedagogical sciences. No. 142. pp. 45–50. [in Ukrainian].

Zamohylnyi, A. (2014). Taim-menedzhment [Time management]. Adult education: an encyclopedic dictionary. (Ed.). V. Kremen, Yu. Kovbasiuk. Kyiv, p. 416. [in Ukrainian].

Kalinichenko, L. & Havrylova, A. (2017). Osobolyvosti vprovadzhennia taim-menedzhmentu na pidpryiemstvi [Peculiarities of the introduction of time management at the enterprise]. “Young scientist” Vol. 4.4. pp. 60–63. [in Ukrainian].

Koval, O. (2018). Taim-menedzhment kerivnyka zakladu osvity [Time management of the head of the educational institution]. Collection of Proceedings of the All-Ukrainian scientific and practical conference “Management of educational institutions based on the acmeological approach”. pp. 212– 219. Available at: http://eprints.zu.edu.ua/27080/ [in Ukrainian].

Kolesov, O. (2011). Taim-menedzhment – upravlinnia chasom [Time management – time management]. Collection of scientific works. Vol. 3. No. 2 (53). pp. 61–69. [in Ukrainian].

Kremen, V. (2015). Chomu my bidni, yakshcho taki osvicheni? [Why are we poor if we are so educated?]. Mirror of the week. No. 6. Available at: http://naps.gov.ua/ua/press/releases/537/ [in Ukrainian].

Krutii, I. & Dmytrenko, H. (2013). Tekhnolohiia taimmenedzhmentu v upravlinni suchasnym doshkilnym navchalnym zakladom [Technology of time management in the management of a modern preschool educational institution]. Proceedings of the 5th International Festival of Pedagogical Innovations. (Ed.). Nazarenko, H.A. Cherkasy, pp. 35–39. [in Ukrainian].

Liubchenko, N. (2016). Tekhnolohii taim-menedzhmentu v upravlinskii diialnosti kerivnyka navchalnoho zakladu [Technologies of time management in the managerial activity of the head of the educational institution]. Bulletin of postgraduate education: coll. of science pr. / National Academy of Sciences of Ukraine, University of Management. education; editor: O. Anufriyeva and others. Kyiv, 2005. Vol. 1 (30) / ch. ed. V. Oliynyk. Kyiv, 2016. 136 p. (Management and Administration Series). pp. 82–97. [in Ukrainian].

Malinovska, O. (2018). Konspekt lektsii z navchalnoi dystsypliny “Osobystyi, korporatyvnyi ta publichnyi taimmenedzhment” [Synopsis of lectures on the academic discipline “Personal, corporate and public time management”]. Lviv, 112 p. Available at: https://financial.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/10/%D0%9F%D1%83%D0%B1%D0%BB%D0%A2%D0%B0%D0%B9%D0%BC%D0%9C%D0%B5%D0%BD%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D1%82.pdf [in Ukrainian].

Marukhovska-Kartunova, O. (2017). Taimmenedzhment: sutnist, bahatomanitnist vyznachen ta osnovni typy [Time management: essence, multifaceted definitions and main types]. Virtus: Scientific journal. No. 14. pp. 87–90. [in Ukrainian].

Maslov, V. (2007). Naukovi osnovy ta funktsii protsesu upravlinnia zahalnoosvitnimy navchalnymy zakladamy: navch. posib. [Scientific foundations and functions of the management process of general educational institutions: education. Manual]. Ternopil, 150 p. [in Ukrainian].

Ohiienko, T. (2016). Kharakterystyka informatsiinoho resursu “Taim-menedzhment” v osvitnii diialnosti [Characteristics of the “Time Management” information resource in educational activities]. Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology. Vol. 4, No. 1. pp. 22–27. [in Ukrainian].

Petrychenko, L. (2007). Pidhotovka maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly do innovatsiinoi diialnosti v pozaaudytornii roboti [Preparation of the future primary school teacher for innovative activities in extracurricular work]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kiovohrad, 30 p. [in Ukrainian].

Profesiinyi standart “Vchytelia zakladiv zahalnoi serednoi osvity” vid 24.12.2020 [Professional standard “Teacher of general secondary education institutions“ from 24.12.2020]. Available at: https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=22469103-4e36-4d41-b1bf-288338b3c7fa&title=RestrProfesiinikhStandartiv [in Ukrainian].

Stepanova, N. & Oliinyk, V. Vykorystannia taim-menedzhmentu v metodychnii roboti zakladu doshkilnoi osvity [The use of time management in the methodical work of a preschool education institution]. The X International Science Conference “Science foundations or modern science and practice”, November 23–26, 2021, Athens, Greece, 674 p. (pp. 435–442) [in Ukrainian].

Stiven Kovi (2012). 7 zvychok nadzvychaino efektyvnykh liudei [7 Habits of Highly Effective People]. Kharkiv. [in Ukrainian]. 20. Shtepa, O. Samomenedzhment: definitsiia ta diahnostyka [Self-management: definition and diagnosis]. Available at: http://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/journals/2009/NiO_8_2009/3_rozdil/Shtepa.htm [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-19

Номер

Розділ

Статті