ВИЗНАЧЕННЯ СУТНОСТІ ВМІНЬ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Інна Ліпчевська

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.266233

Ключові слова:

уміння візуалізації, візуальна грамотність, вища педагогічна освіта, майбутній учитель початкової школи, початкова освіта

Анотація

У статті розглянуто вміння майбутнього вчителя початкової школи як складову його професійно-педагогічної компетентності. Окреслено доцільність вивчення питання вмінь візуалізації педагогів у контексті актуалізації проблеми формування візуальної грамотності в сучасній вищій педагогічній освіті. Проаналізовано психологопедагогічні праці з визначеної проблеми дидактики вищої школи. Запропоновано авторську дефініцію вмінь візуалізації навчальної інформації майбутніх учителів початкової школи за врахування специфіки педагогічного процесу в першихчетвертих класах закладів загальної середньої освіти. Визначено перспективу подальших досліджень у напрямі пошуку шляхів і способів успішного формування досліджуваних умінь у вищій педагогічній школі.

Біографія автора

Інна Ліпчевська

аспірантка Інституту педагогіки НАПН України

Посилання

Vyshnevskyi, O.I. (2006). Teoretychni osnovy suchasnoi ukrainskoi pedahohiky [Theoretical bases of modern Ukrainian pedagogy]. Drohobych. [in Ukrainian].

Honcharenko, S.U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv. [in Ukrainian].

Drushliak, M.H. (2019). Slovnyk “vizualnoi” osvity: Hrafichna hramotnist, vizualna hramotnist [Dictionary of “visual” education: Graphic literacy, visual literacy]. Physical and mathematical education, No. 2(20), pp. 10–17. [in Ukrainian].

Kremen, V.H. (2020). Vizualna hramotnist navchalnoho protsesu [Visual literacy of the educational process: theory and practice]. Modern information technologies and innovative methods of training specialists: Methodology, theory, experience, problems, No. (55), pp. 5–10. [in Ukrainian].

Malykhin, O.V. (2008). Systema umin samoorhanizatsii i samokontroliu uchbovoi diialnosti studentiv vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladiv ta yii funktsionuvannia u protsesi orhanizatsii i zdiisnennia samostiinoi navchalnoi diialnosti [Students self-organization and self-control educational activity system in higher educational institutions and its functioning in the process of independent educational activity organization and realization]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanov. Series 16. Creative personality of the teacher: Problems of theory and practice, No. 9(19), pp. 122–128. [in Ukrainian].

Malykhin, O.V. (2014). Iierarkhiia kompetentnostei suchasnoho pedahoha [The hierarchy of the modern teacher competence]. The 1025th anniversary of the history of education in Ukraine: Traditions, modernity and prospects, pp. 65–75. [in Ukrainian].

Savchenko, O.Ya. (2012). Dydaktyka pochatkovoi shkoly [Didactics of primary school]. Kyiv. [in Ukrainian].

Semenikhina, O.V. & Drushliak, M.H. (2016). Vizualizatsiia znan yak aktualnyi zapyt informatsiinoho suspilstva do sfery osvity [Visualization of knowledge as an actual information society request to the sphere of education]. In use of innovative technologies in the process of training specialists. pp. 156–160. Vinnitsa. [in Ukrainian].

Khoruzha, L.L. (2003). Etychna kompetentnist maibutnoho vchytelia pochatkovykh klasiv [Ethical competence of the future teacher of primary classes: Theory and practice]. Kyiv. [in Ukrainian].

The Framework for Visual Literacy in Higher Education, Companion Document to the ACRL Framework for Information Literacy for Higher Education. 2022. [in English].

Gonzalez, A., Paletta, A. & Carlos, F. (2019). Visual learning: Origins, approaches and new orientations. Education for Information, No. 35(3), pp. 197–207. doi:10.3233/efi190290. [in English].

Literacy. UNESCO. Available at: https://en.unesco.org/themes/literacy/ [in English].

Malykhin, O., Aristova, N. & Kalinina, L. (2022). Schoolteachers-parents interactions amid distance and blended learning: Two-year experience of overcoming negative influences of covid-19 pandemic. SOCIETY. INTEGRATION. EDUCATION. Proceedings of the International Scientific Conference, No. 1, pp. 454–464. doi:10.17770/sie2022vol1.6858. [in English].

Topuzov, O., Malykhin, O. & Aristova, N. (2022). General secondary teachers’ views on educational process amid the covid-19 pandemic: Two-year experience of blended learning. SOCIETY. INTEGRATION. EDUCATION. Proceedings of the International Scientific Conference, No. 1, pp. 549– 559. doi:10.17770/sie2022vol1.6841. [in English].

Yeh, H.-T. & Lohr, L. (2010). Towards evidence of visual literacy: Assessing pre-service teachers’ perceptions of instructional visuals. Journal of Visual Literacy, No. 29(2), pp. 183– 197. doi:10.1080/23796529.2010.11674680. [in English].

Zimmermann, W. & Cunningham, S. (1991). Visualization in teaching and learning mathematics. Washington: Mathematical Association of America. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-19

Номер

Розділ

Статті