ХАРАКТЕРИСТИКА МОТИВАЦІЙНОГО КОМПОНЕНТА ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ІНКЛЮЗИВНИХ ГРУПАХ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Тетяна Цегельник

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.267295

Ключові слова:

майбутні вихователі закладу дошкільної освіти, інклюзія, інклюзивні групи, готовність майбутніх вихователів до професійної діяльності в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти, мотивація, мотиваційний компонент

Анотація

У статті здійснено характеристику мотиваційного компонента готовності майбутніх вихователів до професійної діяльності в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти. На основі аналізу наукових праць, представлено власне розуміння феномену готовності майбутніх вихователів до професійної діяльності в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти. Одним із важливих у структурі готовності майбутніх вихователів до професійної діяльності в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти визначено мотиваційний компонент, що ураховує мотиви та намагання майбутнього вихователя совісно і цілеспрямовано працювати в інклюзивному ЗДО, стабільний емоційний стан під час роботи з дітьми, зокрема з ООП.

Біографія автора

Тетяна Цегельник

доктор філософії, викладач кафедри дошкільної педагогіки, психології та фахових методик Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії

Посилання

Bogush, L.A. (2018). Zarubizhni kontseptsiyi v konteksti doslidzhennya profesiynoyi karyery maybutnikh fakhivtsiv [Foreign concepts in the context of researching the professional career of future specialists]. Scientific Bulletin. Series “pedagogy, psychology, philosophy”. Kyiv: National University of Bioresources and Bioresources, Vol. 279. pp. 25–30 [in Ukrainian].

Busel, V.T. (2005). Velykyy tlumachnyy slovnyk suchasnoyi ukrayinskoyi movy [Large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language (with supplements and additions)]. Kyiv; Irpin: VTF “Perun”, 1728 p. [in Ukrainian].

Havrysh, I.V. (2006). Teoretyko-metodolohichni osnovy formuvannya hotovnosti maybutnikh uchyteliv do innovatsiynoyi profesiynoyi diyalnosti [Theoretical and methodological bases of formation of readiness of future teachers for innovative professional activity]. Doctor’s thesis. Kharkiv National Pedagogical University named after H.S. Skovorody. Kharkiv 579 p. [in Ukrainian].

Honcharenko, S.U. (1997). Ukrayinskyy pedahohichnyy slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv: Lybid, 376 p. [in Ukrainian].

Dybkova, L. Vzayemozvyazok motyvatsiyi i uspishnosti navchannya [Interrelationship between motivation and academic success]. Available at: https://ir.kneu.edu.ua/bitstream/handle/2010/19879/181-186.pdf?sequence=1

Kasyanenko, O.M. (2018). Formuvannya hotovnosti maybutnikh vykhovateliv do roboty z ditmy doshkilnoho viku v umovakh inklyuziyi [Formation of the readiness of future educators to work with children of preschool age in the conditions of inclusion]. Candidate’s thesis. Volodymyr Hnatyuk Ternopil National Pedagogical University, Ternopil 240 p. [in Ukrainian].

Martynchuk, O.V. Pidhotovka maybutnikh pedahohiv do profesiynoyi diyalnosti v umovakh inklyuzyvnoyi osvity [Preparation of future teachers for professional activity in the conditions of inclusive education]. Herald of psychology and pedagogy. Available at: https://www.psyh.kiev.ua/Martynchuk_O.V._Preparation_of_future_teachers_for_professional_activities_in_conditions_of_inclusive_education [in Ukrainian].

Pantyuk, M., Sadova, I. & Ilyash, S. (2022). Hotovnist pedahoha do roboty v umovakh osvitnoyi inklyuziyi yak naukova problema [Teachers’ readiness to work in the conditions of educational inclusion as a scientific problem]. Youth and the market. No. 1 (199), pp. 6–11. [in Ukrainian].

Raven John (1999). Pedagogicheskoye testirovaniye: Problemy, zabluzhdeniya, perspektivy [Pedagogical testing: Problems, delusions, prospects]. Moscov: “Cogito-Center”.

Slovnyk ukrayinskoyi movy [Dictionary of the Ukrainian language]. Kyiv: Scientific opinion. 550 p. [in Ukrainian].

Telna O.A., Malanchiy V.O., Datsyo N.O., Sydoriv S.M., Selepiy O.D., Vesnina N.V. & Pryimak, N.P. (2019). Skhodynky inklyuziy [Stairs of inclusion]. Ivano-Frankivsk: G.M. Kushnir Publisher, 156 p. [in Ukrainian].

Terminolohichnyy slovnyk z osnov pidhotovky naukovykh ta naukovo-pedahohichnykh kadriv pislyadyplomnoyi pedahohichnoyi osvity [Terminological dictionary on the basics of training scientific and scientific-pedagogical personnel of postgraduate pedagogical education]. Kyiv, 2014. 230 p. [in Ukrainian].

Tsegelnyk, T.M. (2021). Formuvannya hotovnosti maybutnikh vykhovateliv do profesiynoyi diyalnosti v inklyuzyvnykh hrupakh zakladiv doshkilnoyi osvity [Formation of readiness of future educators for professional activity in inclusive groups of preschool education institutions]. Doctor’s thesis. Khmelnytskyi Humanitarian and Pedagogical Academy, Khmelnytskyi, 327 p. [in Ukrainian].

Zdanevych, L.V., Chaika, V.M., Pysarchuk, O.T., Tsehelnyk, T.M., & Ratushniak, N.O. Training of future teachers for work with children under the conditions of preschool inclusive education. Revista Tempos E Espaços Em Educação, 2020. 13 (32), 1–15. Available at: https://doi.org/10.20952/revtee.v13i32.14943 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-19

Номер

Розділ

Статті