АКМЕОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.267296Ключові слова:
акмеологія, педагогічна акмеологія, акмеологічний підхід, акмеологічні засади, майбутні учителі початкових класів, професійна підготовка, професіоналізмАнотація
У статті представлено обґрунтування акмеологічних засад професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів. Особливої уваги, на думку автора, потребує професійна підготовка майбутніх учителів початкових класів, які покликані першими навчати, виховувати і розвивати підростаюче покоління. При цьому зазначається необхідність урахування того, що професійно-педагогічна підготовка майбутнього вчителя початкових класів саме на акмеологічних засадах розв’язує фундаментальну проблему особистісного та професійного успіху. Акмеологічні засади трактуються як основні ідеї акмеології, педагогічної акмеології, які позначаються на меті, завданнях, методах і формах професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів.
Посилання
Gladkova, V.M. & Pozharskyi, S.D. (2007). Osnovy akmeolohiyi: pidruchnyk [Basics of acmeology: a textbook]. Lviv, 320 p. [in Ukrainian].
Danilova, G.S. (2007). Vershyny profesionalizmu pedahoha yak akmeolohichnyy syntez triady yoho komponentiv. Pedahohiky vyshchoyi shkoly: metodolohiya, teoriya, tekhnolohiyi [The peaks of the teacher’s professionalism as an acmeological synthesis of the triad of its components. Higher school pedagogy: methodology, theory, technologies]. Rivne, Vol. 3. pp. 57–62. [in Ukrainian].
Ogneviuk, V.O. (2014). Akme-osobystist, akme-suspilstvo, akme-krayina [Acme-personality, acme-society, acmecountry]. Acmeology is a science of the 21st century. Proceedings of the 4th International Scientific-Practical conference. Kyiv, pp. 3–19 [in Ukrainian].
Perevozchykov, V.I. (2010). Aktualni pytannya rozvytku akmeolohichnoyi nauky v Ukrayini [Actual issues of the development of acmeological science in Ukraine]. Acmeology in Ukraine: theory and practice. Vol. 1, pp. 14–17. [in Ukrainian].
Dubasenyuk, O.A. (2011). Profesiyna pedahohichna osvita: akme-synerhetychnyy pidkhid [Professional pedagogical education: acme-synergistic approach]. Zhytomyr, 389 p. [in Ukrainian].
Protsenko, O.B. (2011). Akmeolohichni zasady formuvannya profesiynoyi kompetentnosti vykladacha vyshchoho navchalnoho zakladu [Acmeological principles of formation of professional competence of a teacher of a higher educational institution]. Scientific Bulletin of the Melitopol State Pedagogical University. Series: Pedagogy, Vol. 6, pp. 295– 302 [in Ukrainian].
Rybalko, L. S. (2007). Metodoloho-teoretychni zasady profesiyno-pedahohichnoyi samorealizatsiyi maybutnoho vchytelya (akmeolohichnyy aspekt) [Methodological and theoretical foundations of professional and pedagogical self-realization of the future teacher (acmeological aspect)]. Zaporizhzha, 443 p. [in Ukrainian].
Rybalko, L.S., Chernovol-Tkachenko, R.I. & Gorbachova, I.I. (2019). Formuvannya profesiynoyi mobilnosti vchyteliv: akmeolohichnyy pidkhid, zahalna serednya osvita [Formation of professional mobility of teachers: acmeological approach, general secondary education]. Kharkiv, 96 p. [in Ukrainian].
Shinkaruk, V. (2002). Filosofsky entsyklopedychny slovnyk [Philosophical encyclopedic dictionary]. Kyiv, 744 p. [in Ukrainian].
Shkyr, O., Dudchak, G., Kazakova, N. & Sivak, N. (2022). Formuvannya profesiynykh kompetentnostey maybutnikh mahistriv pochatkovoyi osvity [Formation of professional competencies of future masters of elementary school]. Youth and market, Vol. 1, pp. 49–56. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.