РОЗВИТОК ІКТ-КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ В ПРОЦЕСІ БЕЗПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.267311Ключові слова:
ІКТ-компетентність, вчитель початкових класів, самоосвіта, інтерактивні дошки, безперервна освітаАнотація
У статті розглядаються особливості формування основних складових ІКТ-компетентності педагога, окреслено завдання щодо їх реалізації. Аналізуються фактори, які впливають на вибір методів та форм підвищення рівня ІКТкомпетентності педагога під час проходження ним курсової перепідготовки. Наведено приклад застосування діяльнісного принципу навчання дорослих. У процесі формування ІКТ-компетентності вчитель має: освоїти знання і уміння в галузі інформатики та ІКТ; розвивати комунікативні здібності, які базуються на інтернет-технологіях; уміти орієнтуватися в професійному інформаційному середовищі; сприймати та аналізувати нову інформацію, здійснювати самоаналіз своєї діяльності; активно використовувати та змінювати зовнішній інформаційний простір; створювати і коригувати власний інформаційний осередок як частину глобальної освітньої мережі.
Посилання
Rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy “Pro skhvalennia Kontseptsii rozvytku systemy pidvyshchennia kvalifikatsii pratsivnykiv na period do 2010 roku” vid 20.03.2006 r. №158-r.
[Decree of the Cabinet of Ministers of Ukraine “On the approval of the Concept of the development of the system of improving the qualifications of employees for the period until 2010” dated March 20, 2006. No. 158]. Available at: http://www.rada.kiev.ua. [in Ukrainian].
Antoshkina, L.I. (2005). Ekonomika vyshchoi osvity: tendentsii ta perspektyvy reformuvannia [Economics of higher education: trends and prospects of reform]. Kyiv, 368 p. [in Ukrainian].
Baranovska, V. M. (2014). Sutnist poniattia “systema informatychnykh kompetentnostei”[The essence of the concept “system of IT competences”]. Scientific journal of National Pedagogical Dragomanov University. Vol. 14 (21). pp. 48–59. [in Ukrainian].
Hrishnova, O.A. (2001). Liudskyi kapital: formuvannia v systemi osvity i profesiinoi pidhotovky [Human capital: formation in the system of education and professional training]. Kyiv, 254 p. [in Ukrainian].
Karpenko, M.M. (2006). Modernizatsiia vyshchoi osvity yak chynnyk rozbudovy suspilstva znan v Ukraini [Modernization of higher education as a factor in building a knowledge society in Ukraine]. Strategic priorities. No.1, pp. 57–63. [in Ukrainian].
Korotkov, E.M. Kontseptsiya obuchayushcheysya organizatsii [Concept of a learning organization]. Available at: http://www.management.com.ua.
Kotkova, V.V. (2011). Pedahohichni umovy formuvannia informatychnykh kompetentnostei studentiv – maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Pedagogical conditions for the formation of IT competences of students – future teachers of primary classes]. Information technologies and teaching aids. No. 2. Available at : http://www.journal.iitta.gov.ua (Accessed 22 July 2017) [in Ukrainian].
Levchenko, O.M. (2005). Ekonomika znan: upravlinnia rozvytkom liudskykh resursiv Velykobrytanii [The Knowledge Economy: Managing Human Resource Development in the UK]. Kyiv, 292 p. [in Ukrainian].
Lomakovska, H.V. & Protsenko, H.O. (2012). Naukovo-pedahohichnyi proekt “IT osvita” yak skladova systemy pidhotovky fakhivtsiv dlia zabezpechennia potreb IT-industrii Ukrainy [Scientific and pedagogical project “IT Education” as a component of the system of training specialists to meet the needs of the IT industry of Ukraine]. Computer in school and family. No. 2. S. 28–29. Available at : http://nbuv.gov.ua/UJRN (Accessed 23 Dec. 2018) [in Ukrainian].
Maykl Armstrong Strategicheskoe upravlenie chelovecheskim resursami: Per. s angl. Moskva, (Seriya “Mene- dzhment dlya lidera”) [Strategic human resource management: Trans. from English. Moscow, (Series “Management for a leader”)].
Milner, B.Z. Obuchayushchiesya organizatsii [Learning Organizations]. Available at: http://www.management.com.ua.
Poliakova, H.A. (2008). Upravlinnia rozvytkom i navchanniam personalu v orhanizatsii v umovakh postiinykh zmin [Management of development and training of personnel in the organization in conditions of constant changes]. Humanization of social management: Abstracts of reports of the All Ukrainian scientific and practical conference April 29, 2008. pp. 121–124. [in Ukrainian].
Onyshchenko, I.V. (2016). Vplyv informatyzatsii vyshchoi pedahohichnoi osvityna protses formuvannia informatychnykh kompetentnostei maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv [The influence of informatization of higher pedagogical education on the process of formation of informatics competences of future teachers primary grades]. Herald of Cherkasy University. Ser. : Pedagogical sciences. pp. 31–37. Available at: http://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/1592 (Accessed 17 May.2016). [in Ukrainian].
Pervin, Yu.A. (1998). Kurs “Informatsionnaya kultura” i nachalnaya shkola [Course “Information culture” and elementary school]. Computer tools in education. No. 6. pp. 5–11.
Petukhova, L.Ye. & Balokha, A.S. (2016). Informatsiino-komunikatsiine pedahohichne seredovyshche v konteksti profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly [Information and communication pedagogical environment in the context of professional training of future primary school teachers]. Science and Education in New Dimension. Pedagogy and Psychology. IV (39). Issue 79. pp. 60–64. [in Ukrainian].
Snihur, O.M. (2007). Formuvannia vmin vykorystovuvaty zasoby informatsiinykh tekhnolohii u maibutnii profesiinii diialnosti vchytelia pochatkovoi shkoly [Formation of the ability to use information technology tools in the future professional activity of a primary school teacher]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 22 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.