НАУКОВІ ПРОЄКЦІЇ ФЕНОМЕНУ “ПРОФЕСІЙНА КУЛЬТУРА”

Автор(и)

  • Тетяна Атрощенко
  • Михайло Яцура

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.267313

Ключові слова:

професійна культура, культурологічний підхід, методологічні передумови, змістова характеристика, професійна підготовка, професіоналізм, майбутні фахівці

Анотація

У статті обґрунтована важливість  професійної культури для становлення майбутнього фахівця. З педагогічної точки зору професійна культура тісно пов’язана із професійною підготовкою, особистісними якостями, потребою вдосконалення професійних знань, умінь та здібностей, необхідних для успішного виконання фахівцем майбутніх професійних обов’язків. На основі культурологічного підходу охарактеризовано методологічні передумови професійної культури. Досліджено сутність професійної культури у психолого-педагогічній та методологічній площинах.

Формування професійної культури розглядається як актуальна проблема сучасної професійної педагогіки, що потребує практичного розв’язання на основі застосування інноваційних підходів. 

Біографії авторів

Тетяна Атрощенко

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки дошкільної, початкової освіти та освітнього менеджменту Мукачівського державного університету

Михайло Яцура

здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти спеціальності 015 “Професійна освіта (за спеціалізаціями)” Мукачівського державного університету

Посилання

Kremin, V.G. Entsyklopediya osvity [Encyclopedia of Education]. Kyiv, 1040 p. [in Ukrainian].

Isaenko, S.A. (2009). Formuvannya profesiynoyi kultury u studentiv inzhenerno-tekhnichnykh spetsialnostey zasobamy inozemnoyi movy [Formation of professional culture among students of engineering and technical specialties by means of a foreign language]. Candidate’s thesis. Kyiv, 227 p. [in Ukrainian].

Kapska, A.Y. (2001). Sotsialna robota: deyaki aspekty roboty z ditmy ta moloddyu [Social work: some aspects of work with children and youth]. Kyiv, 2001 p. [in Ukrainian].

Kovalchuk, V. (2022). Obyektyvni y subyektyvni peredumovy modernizatsiyi profesiynoyi ta svitohlyadno-metodolohichnoyi pidhotovky vchytelya [Objective and subjective prerequisites for the modernization of the teacher’s professional and worldview-methodological training]. Youth and the market. Vol. 6 (204), pp. 29–35. Available at: http://mir.dspu.edu.ua/article/view/265719/261755 [in Ukrainian].

Korinnyi, M.M. & Shevchenko, V.F. (2003). Korotkyy entsyklopedychnyy slovnyk z kultury [Short encyclopedic dictionary of culture]. Kyiv, 384 p. [in Ukrainian].

Mykolaenko, N. (2014). “Profesiyna kultura”: analiz naukovykh doslidzhen [“Professional culture”: analysis of scientific research]. Scientific Bulletin of Uzhorod National University. Vol. 32, pp. 120‒123 [in Ukrainian].

Muzalyov, O. (2013). Teoretyko-metodychni zasady formuvannya profesiynoyi kultury u protsesi navchalno-vykhovnoyi diyalnosti [Theoretical and methodological principles of formation of professional culture in the process of educational activity]. Pedagogy and psychology of professional education, Vol. 3, pp. 141–151. [in Ukrainian].

Palshkova, I.O. (2011). Pedahohika: profesiyno-pedahohichna kultura vchytelya [Pedagogy: teacher’s professional and pedagogical culture]. Kyiv, 192 p. [in Ukrainian].

Sabatovskaya, I.S. (2002). Problema professyonalnoy kultury v sovremennoy otechestvennoy sotsyolohycheskoy lyterature [The problem of professional culture in modern national sociological literature]. Kharkiv, Vol. 9, pp. 206‒214.

Spirina, T.P. (2009). Formuvannya profesiynoyi kultury maybutnikh sotsialnykh pedahohiv u navchalno-vykhovnomu protsesi vyshchoho navchalnoho zakladu [Formation of the professional culture of future social pedagogues in the educational process of a higher educational institution]. Cadidate’s thesis. Zhytomyr, 19 p. [in Ukrainian].

Ulunova, G.E. (2016). Profesiyna kultura: sutnist, fakhovi osoblyvosti, rozvytok [Professional culture: essence, professional features, development]. Sumy, pp. 8–21. [in Ukrainian].

Khmelnytska, O.I. (2014). Formuvannya profesiynoyi kultury u protsesi mahisterskoyi pidhotovky [Formation of professional culture in the process of master’s training]. Spirituality of the individual: methodology, theory and practice. Severodonetsk, Vol. 1 (60), 225 p. [in Ukrainian].

Shchegoleva, T.L. (2007). Formuvannya profesiynoyi kultury maybutnikh ofitseriv-prykordonnykiv u protsesi vyvchennya dystsyplin humanitarnoho tsyklu [Formation of the professional culture of future border officers in the process of studying the disciplines of the humanitarian cycle]. Candidate’s thesis. Khmelnytskyi, 20 p. [in Ukrainian].

Friedman, A. (2007). Ethical Competence and Professional Associations. London, 352 p. [in English].

Korolova, T.V. (2013). Deontology as the indispensable component of the professional culture. Nauka i studia. Pedagogiczne nauki. Psychologia i socjologia. Przemysl, pp. 62–67 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-19

Номер

Розділ

Статті