ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВИМІР У ВИЗНАЧЕННІ ЗМІСТОВИХ НАПРЯМІВ МОДЕРНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.267315Ключові слова:
модернізація освітнього процесу, європейський вимір, змістові напрями, тенденції розвитку змісту навальних дисциплін, сучасне соціальне замовлення, гуманізація, демократизація, національні традиціїАнотація
У статті обґрунтовано сучасний стан розвитку змістових напрямів модернізації освітнього процесу у закладах вищої освіти України, які відповідають європейським стандартам і характеризують зміни у їх якісній побудові на основі орієнтації на моральні, національні та громадянські цінності. Визначаючи європейський вимір такого удосконалення і осучаснення освітнього процесу, сучасні змістові напрями модернізації освітнього процесу стосуються гуманізації, демократизації змісту навчальних дисциплін та врахування у ньому національних традицій, характерного ставлення до оточення, історії, мови, літератури, культури тощо.
Обґрунтовано, що ці основні тенденції на кожному історичному етапі розвитку суспільства і вищої освіти втілюють її мету і завдання, закономірності та принципи освітнього процесу у закладах вищої освіти України, окреслена їхня роль у підготовці майбутнього фахівця.
Посилання
Bekh, I.D. (1998). Vykhovannia osobystosti: u 2 kn. [Personality upbringing: in 2 vol]. Vol 1: Personality oriented approach: theoretical and technological bases. Kyiv, 204 p. [in Ukrainian].
Vyshnevskyi, O. (2006). Teoretychni osnovy suchasnoi ukrainskoi pedahohiky [Theoretical bases of modern Ukrainian pedagogy]. Drohobych, 608 p. [in Ukrainian].
Kobrii, V. (2015). Pedahohichni umovy praktychnoi pidhotovky fakhivtsiv u vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladakhUkrainy [Pedagogical conditions of practical specialist training in higher educational institutions of Ukraine]. Human Studies. Pedagogy, No. 31, pp. 156–165. [in Ukrainian].
Kontseptsiia zmistu osvity dlia yevropeiskoho vymiru Ukrainy (2005). [Conception of the content of European dimension for Ukraine]. Open Lesson, No. 13–16, pp. 44–50. [in Ukrainian].
Savchenko, O. (1996). Tsili i tsinnosti reformuvannia suchasnoi shkoly [Goals and values of modern school reforming]. Education Way, No. 1, pp. 20–23. [in Ukrainian].
Furman, A. (2004).Teoriia i praktyka rozvyvalnoho pidruchnyka [Theory and practice of the development-oriented textbook]. Ternopil, 288 p. [in Ukrainian].
Drew, Н. (2020). What is the Humanistic Theory in Education? Available at: https://helpfulprofessor.com/humanisttheory-in-education/ [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.