ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВИМІР У ВИЗНАЧЕННІ ЗМІСТОВИХ НАПРЯМІВ МОДЕРНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Ольга Кобрій
  • Мар’яна Брода

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.267315

Ключові слова:

модернізація освітнього процесу, європейський вимір, змістові напрями, тенденції розвитку змісту навальних дисциплін, сучасне соціальне замовлення, гуманізація, демократизація, національні традиції

Анотація

У статті обґрунтовано сучасний стан розвитку змістових напрямів модернізації освітнього процесу у закладах вищої освіти України, які відповідають європейським стандартам і характеризують зміни у їх якісній побудові на основі орієнтації на моральні, національні та громадянські цінності. Визначаючи європейський вимір такого удосконалення і осучаснення освітнього процесу, сучасні змістові напрями модернізації освітнього процесу стосуються гуманізації, демократизації змісту навчальних дисциплін та врахування у ньому національних традицій, характерного ставлення до оточення, історії, мови, літератури, культури тощо.

Обґрунтовано, що ці основні тенденції на кожному історичному етапі розвитку суспільства і вищої освіти втілюють її мету і завдання, закономірності та принципи освітнього процесу у закладах вищої освіти України, окреслена їхня  роль у підготовці майбутнього фахівця. 

Біографії авторів

Ольга Кобрій

доктор педагогічних наук, професор кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Мар’яна Брода

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри практики англійської мови і методики її навчання Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Bekh, I.D. (1998). Vykhovannia osobystosti: u 2 kn. [Personality upbringing: in 2 vol]. Vol 1: Personality oriented approach: theoretical and technological bases. Kyiv, 204 p. [in Ukrainian].

Vyshnevskyi, O. (2006). Teoretychni osnovy suchasnoi ukrainskoi pedahohiky [Theoretical bases of modern Ukrainian pedagogy]. Drohobych, 608 p. [in Ukrainian].

Kobrii, V. (2015). Pedahohichni umovy praktychnoi pidhotovky fakhivtsiv u vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladakhUkrainy [Pedagogical conditions of practical specialist training in higher educational institutions of Ukraine]. Human Studies. Pedagogy, No. 31, pp. 156–165. [in Ukrainian].

Kontseptsiia zmistu osvity dlia yevropeiskoho vymiru Ukrainy (2005). [Conception of the content of European dimension for Ukraine]. Open Lesson, No. 13–16, pp. 44–50. [in Ukrainian].

Savchenko, O. (1996). Tsili i tsinnosti reformuvannia suchasnoi shkoly [Goals and values of modern school reforming]. Education Way, No. 1, pp. 20–23. [in Ukrainian].

Furman, A. (2004).Teoriia i praktyka rozvyvalnoho pidruchnyka [Theory and practice of the development-oriented textbook]. Ternopil, 288 p. [in Ukrainian].

Drew, Н. (2020). What is the Humanistic Theory in Education? Available at: https://helpfulprofessor.com/humanisttheory-in-education/ [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-19

Номер

Розділ

Статті