НАУКОВО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ПРОФЕСІЙНО-ХУДОЖНІХ ДИСЦИПЛІН

Автор(и)

  • Юлія Колісник-Гуменюк

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.267319

Ключові слова:

культурологічний підхід, аксіологічний підхід, інноваційний підхід, контекстний підхід, особистісноорієнтований підхід, гуманістичний підхід, креативний підхід, акмеологічний підхід, діяльнісний підхід

Анотація

Розглянуті у статті науково-методологічні підходи дають змогу викладачеві професійно-художніх дисциплін, виступати в ролі організатора пізнавальної діяльності студентів. Реалізуючи дані підходи та використовуючи новітні технології у навчальному процесі, викладачі зможуть реалізувати свої педагогічні ідеї, а студенти отримають можливість самостійно обирати освітню послідовність та методи контролю знань. Завдяки цьому в суб’єктів освітнього процесу відбудеться особистісний і професійний розвиток, виробиться індивідуальний стиль діяльності, сформується культура самовизначення.

Біографія автора

Юлія Колісник-Гуменюк

доктор педагогічних наук, доцент,  кафедри теорії і методики технологічної освіти,  креслення та комп’ютерної графіки Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова

Посилання

Antonova, O.Ye. (2011). Akmeolohichnyy pidkhid do vyznachennya sutnosti pedahohichnoyi obdarovanosti [Acmeological approach to determining the essence of pedagogical giftedness]. Acmeology is a science of the 21st century: Proceedings of the III International science and practice conference: Ohnevyuk V.O. (Ed.). (pp. 17–22). Kyiv. [in Ukrainian].

Bazurina, V.M. (2006). Profesiyna pidhotovka maybutnikh uchyteliv inozemnykh mov u Velykiy Brytaniyi [Professional training of future teachers of foreign languages in Great Britain]. Candidate’s thesis. Zhytomyr, 233 p. [in Ukrainian].

Byelanova, R.A. (2001). Humanizatsiya ta humanitaryzatsiya osvity v klasychnykh universytetakh (Ukrayina – SSHA) [Humanization and humanitarization of education in classical universities (Ukraine – USA)]. Кyiv, 216 p. [in Ukrainian].

Vozniuk, O. (2009). Intehralnyy pidkhid do analizu problem profesiynoyi osvity [An integral approach to the analysis of problems of professional education]. Pedagogy and psychology of professional education, No. 2, pp. 11–20. [in Ukrainian].

Danylova, H.S. (2006). Pedahohichnyy profesionalizm u konteksti akmeolohiyi [Pedagogical professionalism in the context of acmeology]. Pedagogical education: theory and practice. Psychology and practice: coll. of science works. Кyiv, No. 5, pp. 4–80. [in Ukrainian].

Dewey, J. (1907). Shkola y obshchestvo [School and society]. (Trans. from English.). Мoscov, 60 p. [in Ukrainian].

Kozak, L.V. (2015). Pidhotovka maybutnikh vykladachiv doshkilnoyi pedahohiky i psykholohiyi do innovatsiynoyi profesiynoyi diyalnosti: kontseptualni zasady [Preparation of future teachers of preschool pedagogy and psychology for innovative professional activity: conceptual foundations]. Pedagogical process: theory and practice, Vol. 1–2 (46–47), pp. 38–42. [in Ukrainian].

Kolisnyk-Humenyuk, Yu.I. (2020). Systema profesiyno-pedahohichnoyi pidhotovky vykladachiv profesiynokhudozhnikh dystsyplin u zakladakh vyshchoyi osvity [The system of professional and pedagogical training of teachers of professional and artistic disciplines in institutions of higher education]: a monograph. Lviv, 515 p. [in Ukrainian].

Kolisnyk-Humeniuk, Yu.I. (2016). Teoretychni ta metodychni zasady profesiyno-pedahohichnoyi pidhotovky vykladachiv profesiyno-khudozhnikh dystsyplin u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Theoretical and methodological principles of professional and pedagogical training of teachers of professional and artistic disciplines in higher educational institutions]. Youth and the market. No. 7 (138). pp. 19–26. [in Ukrainian].

Kolisnyk-Humenyuk, Yu.I. (2016). Uprovadzhennya ta rezultaty vykorystannya interaktyvnykh tekhnolohiy u pidhotovtsi fakhivtsiv narodnykh khudozhnikh promysliv u PTNZ [Implementation and results of the use of interactive technologies in the training of folk arts and crafts specialists in vocational training]. Youth and the market, No. 1 (132), pp. 57–62. [in Ukrainian].

Kremen, V.H. (2009). Filosofiya lyudynotsentryzmu v stratehiyakh osvitnoho prostoru [Philosophy of anthropocentrism in the strategies of educational space]: a monograph. Kyiv, 520 p. [in Ukrainian].

Minenok, A.O. (2014). Osobystisno-profesiynyy samorozvytok maybutnoho vchytelya yak umova vdoskonalennya yakosti navchannya i vykhovannya [Personal and professional self-development of the future teacher as a condition for improving the quality of education and upbringing]. Humanitarian Bulletin of the Pereyaslav-Khmelnytskyi Hryhoriy Skovoroda State Pedagogical University. Appendix 1 to Vol. 5, Volume IV (55): Thematic issue “Higher education of Ukraine in the context of integration into the European educational space”. Кyiv, pp. 318–324. [in Ukrainian].

Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrayiny “Pro zatverdzhennya Kontseptsiyi natsionalno-patriotychnoho vykhovannya ditey i molodi, Zakhodiv shchodo realizatsiyi Kontseptsiyi natsionalno-patriotychnoho vykhovannya ditey i molodi ta metodychnykh rekomendatsiy shchodo natsionalnopatriotychnoho vykhovannya y zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladakh” [Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine “On the approval of the Concept of national-patriotic education of children and youth, Measures regarding the implementation of the Concept of national-patriotic education of children and youth and methodical recommendations on national-patriotic education in general educational institutions”] (2015) No. 641 from 24.10.2022. Available at: https://zakon. rada.gov.ua/rada/show/ru/v0641729-15#n3. [in Ukrainian].

Pyekhota, O.M. & Staryeva, A.M. (2005). Osobystisno-oriyentovane navchannya: pidhotovka vchytelya [Personoriented learning: teacher training]: monograph. Mykolaiv, 272 p. [in Ukrainian].

Rybalka, V.V. (1998). Osobystisnyy pidkhid u profilnomu navchanni starshoklasnykiv [Personal approach in profile education of high school students]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Кyiv, 40 p. [in Ukrainian].

Suprun, M.V. (2011). Innovatsiyna diyalnist vykladacha vyshchoyi shkoly: navch.-metod. materialy dlya stud. mahistratury [Innovative activity of a teacher of a higher school: teaching method. study materials. master’s degree]. Lutsk, 100 p. [in Ukrainian].

Shevchenko, L.S. (2013). Bezperervnist yak osnovnyy pryntsyp reformuvannya suchasnoyi systemy osvity [Continuity as the main principle of reforming the modern education system]. Socio-economic transformations of the modern world: Proceedings of Scient. and practical. conf. (Ed.). A.P. Hetman (pp. 83–86). Kharkiv. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-19

Номер

Розділ

Статті