МЕТОДИКА РЕАЛІЗАЦІЇ ІНТЕГРАТИВНОГО ПІДХОДУ В ШКІЛЬНІЙ ТЕХНОЛОГІЧНІЙ ОСВІТІ

Автор(и)

  • Лариса Гриценко
  • Юлія Срібна

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.267342

Ключові слова:

інтегративний підхід, технологія, технологічна освіта, технологічна підготовка, шкільна освіта

Анотація

У статті розглянуто методику реалізації інтегративного підходу в шкільній технологічній освіті. Підкреслено, що інтегративний підхід виступає засобом технологічної підготовки, в результаті якої учні освоюють знання та вміння, спрямовані на перетворювальну діяльність. Основний зміст дослідження становить аналіз технологічної підготовки учнів, яка має інтегративну основу. Зазначено, що реалізація інтегрованого підходу у шкільній технологічній освіті формує єдине освітнє середовище, сприятливе для формування загальних і специфічних компетентностей учнів, яке надає великі можливості для взаємопереходу, взаємодоповнення та взаємоперетворення. Шляхом аналізу наукової літератури визначено й описано елементи інтегрованого підходу в шкільній технологічній освіті.

Біографії авторів

Лариса Гриценко

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики технологічної освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка

Юлія Срібна

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики технологічної освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка

Посилання

Bozhko, N. (2018). Intehratyvnyi pidkhid do navchannia v konteksti reformuvannia systemy osvity Ukrainy [Integrative approach to education in the context of reforming the education system of Ukraine]. Youth and the market. No. 7 (162). pp. 84–89. [in Ukrainian].

Bubriak, T.Iu. (2014). Intehratyvnyi pidkhid u proektuvanni profesiinoi zhyttiediialnosti osobystosti [An integrative approach in designing the professional life of an individual]. Actual problems of psychology. Vol. 7. Issue 36. pp. 51–58. [in Ukrainian].

Zymuldinova, A. (2011). Intehrovane vyvchennia predmetiv za haluziamy znan: navch. pos. [Integrated study of subjects by fields of knowledge: teacher. village]. Drohobych, 86 p. [in Ukrainian].

Intehratyvnyi pidkhid: aktualnist, sutnist, osoblyvosti vprovadzhennia v umovakh pochatkovoi shkoly: navchalno metodychnyi posibnyk (2018). [Integrative approach: relevance, essence, features of implementation in primary school conditions: educational and methodological manual]. (Ed.). N.B. Larionova, N.M. Streltsova. Kharkiv, 76 p. [in Ukrainian].

Intehrovane navchannia: tematychnyi i diialnisnyi pidkhody (Chastyna 1) [Integrated learning: thematic and activity approaches (Part 1)]. Available at: http://nus.org.ua/articles/integrovane-navchannyatematychnyj-i-diyalnisnyj-pidhodychastyna-1/ [in Ukrainian].

Intehrovane navchannia: tematychnyi i diialnisnyi pidkhody (Chastyna 2) [Integrated learning: thematic and activity approaches (Part 2)]. Available at: http://nus.org.ua/articles/integrovane-navchannyatematychnyj-i-diyalnisnyj-pidhodychastyna-2/ [in Ukrainian].

Klochko, A.O. (2013). Intehrovanyi pidkhid yak suchasna forma orhanizatsii navchalnoho protsesu [The integrated approach as a modern form of organization of the educational process]. Science and Education a New Dimension. Vol. 1. February. pp. 85–87. [in Ukrainian].

Kozlovska, I.M. (1999). Teoretyko-metodolohichni aspekty intehratsii znan uchniv profesiinoi shkoly (dydaktychni osnovy) [Theoretical and methodological aspects of the integration of knowledge of vocational school students (didactic foundations)]. Lviv, 302 p. [in Ukrainian].

Kontseptsiia “Nova ukrainska shkola” [The “New Ukrainian School” concept]. Available at: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf [in Ukrainian].

Padun. N.O. & Andriiv, N.Y. (2011). Osoblyvosti form intehrovanoho navchannia u suchasnii shkoli [Peculiarities of forms of integrated education in modern school]. Scientific notes of NSU named after M. Gogol. Psychological and pedagogical sciences. No. 1. pp. 79–82. [in Ukrainian].

Pedahohichnyi slovnyk (2001). [Pedagogical dictionary]. (Ed.). M.D. Yarmachenko. Kyiv, 516 p. [in Ukrainian].

Tekhnolohii intehratsii zmistu osvity: zb. nauk. pr. (2014). [Technologies of integration of the content of education: coll. of science pr.]. Ed. col., chief ed. V.R. Ilchenko. Poltava, issue 6. 326 p. [in Ukrainian].

Oxford Advanced Learner’s Dictionary of Current English Sixth Edition; ed. by Sally Wehmeier (2000). Oxford, University Press. 1540 p. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-19

Номер

Розділ

Статті