ВИКОРИСТАННЯ РУХЛИВИХ ІГОР У РОБОТІ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ ДОШКІЛЬНОГО ТА МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • Наталія Матвеєва
  • Маріанна Матішак
  • Роман Дмитрів

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.267344

Ключові слова:

рухлива гра, показники, освіта, навчання, виховання, корекція, соціалізація, рухова активність, мислення, навчальна діяльність

Анотація

У статті розкрито особливості розвитку дітей дошкільного та молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами; проаналізовано психолого-педагогічну літературу з означеної проблеми; акцентовано на потребі використання в освітній практиці різних форм, прийомів та методів роботи з дітьми цієї категорії.

Наголошено на значенні рухливих ігор у фізичному, розумовому, загальномукультурному розвитку особистості; виокремлено основні напрями залучення дітей з особливими освітніми потребами до рухливих ігор. Встановлено основні функції рухливих ігор, особливості та вимоги до їх проведення з дітьми різних нозологій. Звернено увагу на виховний та корекційний вплив участі дітей в рухливих іграх; створення можливостей досягнення позитивних результатів навчання, виховання та розвитку особистості. Проаналізовано значення рухливих ігор дітей з порушеннями розвитку у полегшенні процесу адаптації до нових умов, соціалізації в освітньому середовищі, формуванні рухових, соціальних, комунікативних, навчальних та інших навичок, що є основними у подальшому самостійному житті.

Біографії авторів

Наталія Матвеєва

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки початкової освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Маріанна Матішак

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти Прикарпатського національного університет імені Василя Стефаника

Роман Дмитрів

кандидат наук з фізичного виховання та спорту, викладач кафедри здоров’я, фітнесу та рекреації Національного університету фізичного виховання і спорту України

Посилання

Bazovyi komponent doshkilnoi osvity [Basic component of preschool education]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf [in Ukrainian].

Vysotska, A.M. (2010). Osnovni napriamy roboty vykhovatelia spetsialnoho navchalnoho zakladu dlia rozumovo vidstalykh ditei [The main areas of work of a teacher of a special educational institution for mentally retarded children]. Actual problems of education and upbringing of people with special needs. No. 7. pp. 246–254. Available at: http://ap.uu.edu.ua/article/331 [in Ukrainian].

Myronova, S. (2015). Korektsiina psykhopedahohika [Correctional psychopedagogy]. Oligophrenopedagogy: a textbook. Kamianets-Podilskyi, 245 p. [in Ukrainian].

Nova Ukrainska Shkola. Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly. [New Ukrainian School. Conceptual principles of secondary school reform]. Available at: https:// mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukr ainska-shkola-compressed.pdf [in Ukrainian].

Pantiuk, M., Sadova, I. & Illiash, S. (2022). Hotovnist pedahoha do roboty v umovakh osvitnoi inkliuzii yak naukova problema [The readiness of the teacher to work in the conditions of educational inclusion as a scientific problem]. Youth and the market. No. 1/199. pp. 6–11. [in Ukrainian].

Rukhlyvi ihry dlia ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy [Mobile games for children with special educational needs]. Useful and fun. Available at: https://nvk9.ks.ua/wpcontent/uploads/2020/04/Ruhlivi-igri-dlya-ditej-z-osoblivimiosvitnimi-potrebami-1.pdf [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V. (1998). Vybrani tvory [Selected works]. Vol. 4. pp. 82–88. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-19

Номер

Розділ

Статті