ВИКОРИСТАННЯ РУХЛИВИХ ІГОР У РОБОТІ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ ДОШКІЛЬНОГО ТА МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.267344Ключові слова:
рухлива гра, показники, освіта, навчання, виховання, корекція, соціалізація, рухова активність, мислення, навчальна діяльністьАнотація
У статті розкрито особливості розвитку дітей дошкільного та молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами; проаналізовано психолого-педагогічну літературу з означеної проблеми; акцентовано на потребі використання в освітній практиці різних форм, прийомів та методів роботи з дітьми цієї категорії.
Наголошено на значенні рухливих ігор у фізичному, розумовому, загальномукультурному розвитку особистості; виокремлено основні напрями залучення дітей з особливими освітніми потребами до рухливих ігор. Встановлено основні функції рухливих ігор, особливості та вимоги до їх проведення з дітьми різних нозологій. Звернено увагу на виховний та корекційний вплив участі дітей в рухливих іграх; створення можливостей досягнення позитивних результатів навчання, виховання та розвитку особистості. Проаналізовано значення рухливих ігор дітей з порушеннями розвитку у полегшенні процесу адаптації до нових умов, соціалізації в освітньому середовищі, формуванні рухових, соціальних, комунікативних, навчальних та інших навичок, що є основними у подальшому самостійному житті.
Посилання
Bazovyi komponent doshkilnoi osvity [Basic component of preschool education]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf [in Ukrainian].
Vysotska, A.M. (2010). Osnovni napriamy roboty vykhovatelia spetsialnoho navchalnoho zakladu dlia rozumovo vidstalykh ditei [The main areas of work of a teacher of a special educational institution for mentally retarded children]. Actual problems of education and upbringing of people with special needs. No. 7. pp. 246–254. Available at: http://ap.uu.edu.ua/article/331 [in Ukrainian].
Myronova, S. (2015). Korektsiina psykhopedahohika [Correctional psychopedagogy]. Oligophrenopedagogy: a textbook. Kamianets-Podilskyi, 245 p. [in Ukrainian].
Nova Ukrainska Shkola. Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly. [New Ukrainian School. Conceptual principles of secondary school reform]. Available at: https:// mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukr ainska-shkola-compressed.pdf [in Ukrainian].
Pantiuk, M., Sadova, I. & Illiash, S. (2022). Hotovnist pedahoha do roboty v umovakh osvitnoi inkliuzii yak naukova problema [The readiness of the teacher to work in the conditions of educational inclusion as a scientific problem]. Youth and the market. No. 1/199. pp. 6–11. [in Ukrainian].
Rukhlyvi ihry dlia ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy [Mobile games for children with special educational needs]. Useful and fun. Available at: https://nvk9.ks.ua/wpcontent/uploads/2020/04/Ruhlivi-igri-dlya-ditej-z-osoblivimiosvitnimi-potrebami-1.pdf [in Ukrainian].
Sukhomlynskyi, V. (1998). Vybrani tvory [Selected works]. Vol. 4. pp. 82–88. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.