ТЕОРІЯ МОЖЛИВИХ СВІТІВ ЯК ПОТЕНЦІЙНИЙ ЧИННИК СТРУКТУРИЗАЦІЇ ХУДОЖНЬОГО ТЕКСТУ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.267348Ключові слова:
можливі світи, композиція, класична композиція, рамкова композиція, клаптикова композиція, колажна композиціяАнотація
Пропонована стаття досліджує роль можливих світів у структуризації художнього тексту, що передбачає розгляд цілого тексту як закритого, створеного автором вигаданого світу. Проблематиці можливих світів присвячена велика кількість філософських, літературознавчих та лінгвістичних праць, але концепція можливих світів у переломленні до художнього тексту залишається недостатньо розробленою. Нами розглянуто й описано структуру можливого світу художнього тексту, а також можливість застосування теорії можливих світів до дослідження інтегративної композиційної моделі художнього тексту. У статті конкретизовано суть поняття ”композиція”, проаналізовано та описано чотири основні типи композиції художнього тексту крізь призму можливих світів.
Посилання
Bahtin, M.M. (1986). Literaturno-kriticheskie stati [Literary-critical articles]. Moscov, 541 p.
Bun, O.A. (2003). Khudozhnii tekst kriz pryzmu mozhlyvykh svitiv: modalno-referentsiinyi aspekt [Fiction text through the prism of possible worlds: modal-referential aspect]. Bulletin of the Kyiv Linguistic University. Philology series. Vol. 6. no. 1. pp. 141–148. [in Ukrainian].
Veselovskij, A.N. (1989). Istoricheskaya poetika [Historical poetics]. High school. 404 p.
Vinogradov, V.V. (1971). O teorii hudozhestvennoj rechi [About the theory of fiction speech]. High school, 239 p.
Karnap, R. (1959). Znacheniya i neobhodimost [Meanings and necessity]. Study in Semantics and Modal Logic. Moscov, 384 p.
Potebnia, A.A. (2001). Dumka y mova. Slovo. Znak. Dyskurs: Antolohiia svitovoi literaturno-krytychnoi dumky XX st. [Thought and language. Word. Sign. Discourse: An Anthology of World Literary and Critical Thought of the 20th century]. No. 2. pp. 34–54. [in Ukrainian].
Hintikka, Ya. (1975). Informaciya, prichinnost i logika vospriyatiya [Information, causality and the logic of perception]. Questions of Philosophy. No. 6. pp. 38–50.
Ciceron. Ritorika (1996). [Rhetoric]. Antique theories of language and style (Anthology of texts). pp. 200–273.
Atwood, M. (2000). The blind Assasin. Bloomsbury. 521 p. [in English].
Dolezel, L. (1998). Heterocosmica. Fiction and Possible Worlds. Baltimore. L.: The John Hopkins Univ. Press. [in English].
Dos Passos J. (1961). The 42nd. Parallel. N.Y.: Dell Books. 514 p. [in English].
Holst, S. On Hope (1995). Sudden Fiction. L. N.Y.: Longman. [in English].
Coover, R. (1989). The Gingerbread House. Pricksongs and Descants. London: Minerva. [in English].
Rushdie, S. (1998). Satanic Verses. L.: Vintage. 550 p. [in English].
Vein, B. (2001). Grasshopper. Penguin Books Ltd. 544 p. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.