ТЕОРІЯ МОЖЛИВИХ СВІТІВ ЯК ПОТЕНЦІЙНИЙ ЧИННИК СТРУКТУРИЗАЦІЇ ХУДОЖНЬОГО ТЕКСТУ

Автор(и)

  • Лілія Овчаренко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.267348

Ключові слова:

можливі світи, композиція, класична композиція, рамкова композиція, клаптикова композиція, колажна композиція

Анотація

Пропонована стаття досліджує роль можливих світів у структуризації художнього тексту, що передбачає розгляд цілого тексту як закритого, створеного автором вигаданого світу. Проблематиці можливих світів присвячена велика кількість філософських, літературознавчих та лінгвістичних праць, але концепція можливих світів у переломленні до художнього тексту залишається недостатньо розробленою. Нами розглянуто й описано структуру можливого світу художнього тексту, а також можливість застосування теорії можливих світів до дослідження інтегративної композиційної моделі художнього тексту. У статті конкретизовано суть поняття ”композиція”, проаналізовано та описано чотири основні типи композиції художнього тексту крізь призму можливих світів.

Біографія автора

Лілія Овчаренко

кандидат педагогічних наук, доктор філософії, викладач кафедри практики англійської мови та методики її навчання Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Bahtin, M.M. (1986). Literaturno-kriticheskie stati [Literary-critical articles]. Moscov, 541 p.

Bun, O.A. (2003). Khudozhnii tekst kriz pryzmu mozhlyvykh svitiv: modalno-referentsiinyi aspekt [Fiction text through the prism of possible worlds: modal-referential aspect]. Bulletin of the Kyiv Linguistic University. Philology series. Vol. 6. no. 1. pp. 141–148. [in Ukrainian].

Veselovskij, A.N. (1989). Istoricheskaya poetika [Historical poetics]. High school. 404 p.

Vinogradov, V.V. (1971). O teorii hudozhestvennoj rechi [About the theory of fiction speech]. High school, 239 p.

Karnap, R. (1959). Znacheniya i neobhodimost [Meanings and necessity]. Study in Semantics and Modal Logic. Moscov, 384 p.

Potebnia, A.A. (2001). Dumka y mova. Slovo. Znak. Dyskurs: Antolohiia svitovoi literaturno-krytychnoi dumky XX st. [Thought and language. Word. Sign. Discourse: An Anthology of World Literary and Critical Thought of the 20th century]. No. 2. pp. 34–54. [in Ukrainian].

Hintikka, Ya. (1975). Informaciya, prichinnost i logika vospriyatiya [Information, causality and the logic of perception]. Questions of Philosophy. No. 6. pp. 38–50.

Ciceron. Ritorika (1996). [Rhetoric]. Antique theories of language and style (Anthology of texts). pp. 200–273.

Atwood, M. (2000). The blind Assasin. Bloomsbury. 521 p. [in English].

Dolezel, L. (1998). Heterocosmica. Fiction and Possible Worlds. Baltimore. L.: The John Hopkins Univ. Press. [in English].

Dos Passos J. (1961). The 42nd. Parallel. N.Y.: Dell Books. 514 p. [in English].

Holst, S. On Hope (1995). Sudden Fiction. L. N.Y.: Longman. [in English].

Coover, R. (1989). The Gingerbread House. Pricksongs and Descants. London: Minerva. [in English].

Rushdie, S. (1998). Satanic Verses. L.: Vintage. 550 p. [in English].

Vein, B. (2001). Grasshopper. Penguin Books Ltd. 544 p. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-19

Номер

Розділ

Статті