ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ СВІДОМОСТІ СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ США
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.268910Ключові слова:
громадянська свідомість; громадянська освіта; громадянськість; адаптації до навчання в закладах вищої освіти; тенденції розвитку громадянської освіти в СШААнотація
У статті здійснено аналіз нормативно-правового забезпечення американської системи освіти; вивчено низку порівняльно-педагогічних досліджень науковців з громадянської освіти в закладах вищої освіти США; опрацьовано законодавчі акти та нормативну документацію з питань громадянської освіти США; визначено поняття “адаптація до навчання у закладі вищої освіти США”; досліджено складові готовності абітурієнтів до навчання у закладі вищої освіти США; визначено основні тенденції розвитку громадянської освіти студентів закладів вищої освіти США.
Автором статті здійснено огляд міжнародних досліджень з проблем успішної адаптації до навчання у закладах вищої освіти та громадянської освіти в ЗВО.
Зроблено акцент на пріоритетних тенденціях розвитку громадянської освіти в США: забезпечення якості громадянської освіти й освітньої діяльності у ЗВО; цифровізація; полікультурність; дотримання принципу рівності в здобутті освіти.
Посилання
Vorozhbyt, S.A. (2013). Osoblyvosti stratehii sotsialno-psykholohichnoi adaptatsii studentiv pid vplyvom pochuttia doviry [Features of strategies of social and psychological adaptation of students under the influence of feelings of trust]. Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University, 114, pp. 30–35. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuPH_2013_114_9 [in Ukrainian].
Kravchenko, S. (2020). “Zabezpechennia yakosti osvity yak kliuchova tendentsiia rozvytku osvitnoi systemy SShA” [Ensuring the quality of education as a key trend in the development of the US educational system]. III Mizhnar. nauk.-praktych. konf. Rozvytok profesiinoi maisternosti pedahoha v umovakh novoi sotsiokulturnoi realnosti – III International scientific and practical conf. The development of the teacher’s professional skills in the conditions of the new socio-cultural reality. Ternopil, pp. 44–48. [in Ukrainian].
Spirina, T.P., & Zariuhina, Yu.Ye. (2014). Osoblyvosti adaptatsi studentiv-pershokursnykiv do umov navchannia u vyshchomu navchalnomu zakladi [Features of adaptation of first-year students to the conditions of study in a higher education institution]. Scientific Bulletin of Uzhgorod National University, No. 32, pp. 182–184. [in Ukrainian].
Cherednichenko, N. (2014). Intehratsiini pedahohichni funktsii vchyteliv informatyky v Niderlandakh [Integrative pedagogical functions of informatics teachers in the Netherlands]. Youth & market, No. 2 (109), pp. 159–164. [in Ukrainian].
Conley, D.T. (2008). Rethinking college readiness. New Directions for Higher Education, (144), pp. 3–13. https://doi.org/10.1002/he.321 (Accessed on 20 October 2022). [in English].
Cunningham, A.F., Erisman, W. & Looney, S.M. (2007). From aspirations to action: The role of middle school parents in making the dream of college a reality. Institute for Higher Education Policy. hƩps://files.eric.ed.gov/fulltext/ ED539704.pdf (Accessed on 12 October 2022). [in English].
Engle, J. & Tinto, V. (2008). Moving beyond access: College success for low‐income, first‐generation students. The Pell Institute. [in English].
Elliot, D., Gamino, M. & Jenkins, J.J. (2016). Creating community in the college classroom: Best pracoces for increased student success. International Journal of Education and Social Science, 3 (6), pp. 29–41. [in English].
Every Student Succeeds Act (2015). https://www.ed.gov/essa?src=r (Accessed on 12 October 2022). [in English].
Federal Programs for Education and Related Activities. https://www2.ed.gov/programs/find/title/index.htm (Accessed on 11 October 2022). [in English].
National Center for Education Statistics. Available: https://nces.ed.gov/. Accessed on: Apr. 20. 2022. [in English].
No Child Left Behind Act of 2001, Public Law No. 107–110, 115 Stat. 1425 (2002).
Savitz‐Romer, M., Jager‐Hyman, J. & Coles, A. (2009). Removing roadblocks to rigor: Linking academic and social support to ensure college readiness and success. Pathways to College Network: Institute for Higher Education Policy. http://www.ihep.org/sites/default/files/uploads/docs/pubs/roadblocks.pdf. Accessed on: 18 September 2022. [in English].
Yin, R.K. (2018). Case study research and applications: Design and methods. (6th ed.). Sage. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.