ГОТОВНІСТЬ СТУДЕНТІВ-ВОКАЛІСТІВ ДО СЦЕНІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК ПЕДАГОГІЧНИЙ ФЕНОМЕН

Автор(и)

  • Яо Цзялі

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.269451

Ключові слова:

готовність; тривала готовність; короткострокова готовність; студенти-вокалісти; сценічна діяльність; стресори

Анотація

У статті розглянуто сутність поняття “готовність студентів-вокалістів до сценічної діяльності” з позицій психології та педагогіки. Розмежовано означений феномен на види з урахуванням тривалого та короткострокового впливу стресорів на процес прилюдної інтерпретації музичних творів. Описано три стадії впливу стресорів на прояв готовності студентів-вокалістів до сценічної діяльності. Виявлено перспективні напрями пошуку ефективних форм та методів формування готовності студентів-вокалістів до сценічної діяльності.

Біографія автора

Яо Цзялі

аспірантка Українського державного університету імені М.П. Драгоманова

Посилання

Altukhova, A.V. (2012). Sutnist pryntsypu mitsnosti znan: suchasnyi aspect [The essence of the principle of strength of knowledge: a modern aspect]. Pedagogy and psychology. No. 42. pp. 15–20. [in Ukrainian].

Antonova, N.O. (2011). Temperamentalni determinanty hotovnosti do profesiinoi diialnosti u studentiv psykholohichnoho fakultetu [Temperamental determinants of readiness for professional activity among students of the Faculty of Psychology]. Problems of modern psychology. Issue 12. pp. 34–48. [in Ukrainian].

Bochkarev, L. (1989). Psihologicheskie mehanizmy muzykalnogo perezhivanija [Psychological mechanisms of musical experience]. Doctor’s thesis. Kyiv, 433 p.

Van Khailun (2021). Metodychni aspekty formuvannia hotovnosti studentiv fakultetiv mystetstv do tvorcho-interpretatsiinoi diialnosti [Methodical aspects of forming the readiness of art faculty students for creative and interpretative activities]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. No. 6 (110). pp. 23–32. [in Ukrainian].

Hao Yuan. (2019). Pedahohichni umovy rozvytku emotsiinoho intelektu maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva [Pedagogical conditions for the development of emotional intelligence of future music teachers[. Scientific notes of Mykola Gogol Nizhyn State University. No. 1. pp. 109–115. [in Ukrainian].

Hrebeniuk, N.Ye. (2000). Vokalno-vykonavska tvorchist [Vocal and performing creativity]. Doctor’s thesis. Kyiv, 370 p. [in Ukrainian].

Djachenko, M.I. & Kandybovich, L.A. (1976). Psihologicheskie problemy gotovnosti k dejatelnosti [Psychological problems of readiness for activity]. Minsk: Izd-vo BGU. 176 p.

Ziaziun, I.A. (2011). Pedahohichne naukove doslidzhennia u konteksti tsilisnoho pidkhodu [Pedagogical scientific research in the context of a holistic approach]. Comparative professional pedagogy. No. 1. pp. 19–30. [in Ukrainian].

Koval, I.S. (2017). Formuvannia profesiinoi hotovnosti maibutnikh riatuvalnykiv do diialnosti v ekstremalnykh umovakh [Formation of professional readiness of future rescuers for activities in extreme conditions]. Candidate’s thesis. Lviv, 294 p. [in Ukrainian].

Kokun, O.M. (2004). Optymizatsiia adaptatsiinykh mozhlyvostei liudyny: psykhofiziolohichnyi aspekt zabezpechennia diialnosti [Optimizing a person’s adaptive capabilities: the psychophysiological aspect of ensuring activity]. Kyiv, 265 p. [in Ukrainian].

Kotova, L. (2000). Emotsiina stiikist yak zasib formuvannia instrumentalno-vykonaskoi nadiinosti u studentiv muzychno-pedahohichnykh fakultetiv [Emotional stability as a means of forming instrumental and performance reliability in students of music and pedagogical faculties]. Extended abstract of candidate’s thesis. Melitopol, 19 p. [in Ukrainian].

Lugovaja, O.M. (2007). Pedagogicheskie uslovija formirovanija professional'noj gotovnosti specialistov po socialnoj rabote s voennosluzhashhimi i chlenami ih semej (na materialah stavropolskogo kraja) [Pedagogical conditions for the formation of professional readiness of specialists in social work with military personnel and members of their families (on the materials of the Stavropol Territory)]. Candidate’s thesis. Stavropol. 256 p.

Maksymenko, S.D. & Pelekh, O.M. (1994). Fakhivtsia potribno modeliuvaty (Naukovi osnovy hotovnosti vypusknyka pedvuzu do pedahohichnoi diialnosti) [The specialist needs to be modeled (Scientific bases of the readiness of a graduate of a pedagogical university for pedagogical activity)]. Native school. No. 3–4. pp. 68–72. [in Ukrainian].

Mihajlov, O.V. (2007). Gotovnost k dejatelnosti kak akmeologicheskij fenomen: soderzhanie i puti razvitija [Readiness for activity as an acmeological phenomenon: content and ways of development]. Candidate’s thesis. Moscow, 166 p.

Oleksiuk, N. (2007). Profesiina hotovnist sotsialnoho pedahoha yak vazhlyva skladova yoho profesiinoi kompetentnosti [Professional readiness of a social pedagogue as an important component of his professional competence]. Scientific notes. No. 1. pp. 3–7. [in Ukrainian].

Pasko, O. (2013). Taking into account the approaches to determining “readiness” in the professional activity of employees of the OVS [Taking into account the approaches to determining “readiness” in the professional activity of employees of the OVS]. Professional formation of the personality: Proceedings of the Conference (pp. 51–52). Odesa. [in Ukrainian].

Sele, G. (1979). Stress bez distressa [Stress without distress]. Translated from English. Moskva, 126 p.

Shipilova, E.V. (2007). Formirovanie psihologicheskoj gotovnosti studentov-psihologov k professionalnoj dejatelnosti [Formation of psychological readiness of students-psychologists for professional activity]. Candidate’s thesis. Moscow, 218 p.

Yunyk, D.H. (2009). Vykonavska nadiinist muzykantiv: zmist, struktura i metodyka formuvannia [Performance reliability of musicians: content, structure and method of formation]. Kyiv, 418 p. [in Ukrainian].

Yunyk, I.D. (2014). Kohnityvni uminnia maibutnikh fakhivtsiv yak predmet psykholoho-pedahohichnykh doslidzhen [Cognitive skills of future specialists as a subject of psychological and pedagogical research]. Scientific Bulletin of Chernivtsi National University. Issue 719. pp. 195–200. [in Ukrainian].

Yunyk, I.D. (2022). Spetsyfika brend-komunikatsii vykladacha vyshu zi studentskoiu tsilovoiu audytoriieiu [Specifics of the brand communication of the higher education teacher with the student target audience]. Youth and the market. No. 3–4 (201–202). pp. 146–152. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-26

Номер

Розділ

Статті