ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ЦІННОСТЕЙ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

  • Марина Білецька
  • Ліна Котова
  • Тетяна Підварко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.270996

Ключові слова:

діяльність; практика; професійні цінності; саморозвиток; умови; ціннісні орієнтації

Анотація

У статті проаналізовано поняття “професійні цінності” в контексті підготовки майбутніх вчителів. Зазначено, що професійні цінності є невід’ємним компонентом підготовки й професійного вдосконалення сучасного вчителя та відіграють важливу роль у формуванні особистості майбутнього вчителя-професіонала. З’ясовано, що професійно-особистісні цінності вчителя музичного мистецтва є синтетичним утворенням, в якому інтегруються професійно-педагогічні, професійно-музичні та особистісні аспекти.

Біографії авторів

Марина Білецька

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри інструментального виконавства та музичного мистецтва естради Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького

Ліна Котова

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри інструментального виконавства та музичного мистецтва естради Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького

Тетяна Підварко

старший викладач  кафедри інструментального виконавства та музичного мистецтва естради Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького

Посилання

Homoniuk, O. Znachennia tsinnisno-smyslovoi kompetentnosti u formuvanni tsinnostei profesiinoi diialnosti maibutnoho pedahoha [The importance of value-semantic competence in the formation of the values of the professional activity of the future teacher]. Bulletin of the National Academy of the State Border Service of Ukraine. Available at: http://elar.khmnu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/7530/3/Vnadped_2018_3_5%20(1).pdf. [in Ukrainian].

Zhorova, І. (2014). Formuvannia profesiinykh tsinnostei maibutnikh fakhivtsiv yak psykholoho-pedahohichna problema [Formation of professional values of future specialists as a psychological and pedagogical problem]. Pedagogical almanac, issue 21, pp. 123–129. Available at:http://nbuv.gov.ua/UJRN/pedalm_2014_21_21. [in Ukrainian].

Kondratenko, H. (2015). Formuvannia profesiino-osobystisnykh tsinnostei maibutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva v konteksti kompetentnisno zoriientovanoi osvity [Formation of professional and personal values of the future music teacher in the context of competence-oriented education]. Problems of modern teacher training, No. 12 (2), pp. 152–158. [in Ukrainian].

Kondratenko, H. (2021). Tsinnisni vymiry maibutnikh bakalavriv muzychnoho mystetstva [Valuable dimensions of future bachelors of musical art]. Current issues of humanitarian sciences, issue 36, Vol. 2, pp. 185–189. [in Ukrainian].

Martyniuk, O. (2008). Rozvytok profesiinykh tsinnisnykh oriientatsii maibutnikh uchyteliv [Valuable dimensions of future bachelors of musical art]. Current issues of humanitarian sciences, No. 3, pp. 28–40. [in Ukrainian].

Mykhailyshyn, H. & Kondur, O.I. (2021). Profesiini tsinnosti suchasnoho pedahoha yak osnova zabezpechennia yakosti osvity [Professional values of a modern teacher as a basis for ensuring the quality of education. Innovative educational technologies in the New Ukrainian school]. Іvano-Frankіvsk, pp. 7–21. [in Ukrainian].

Motuz, T.V. (2020). Tsinnosti profesiinoi diialnosti vchytelia pochatkovykh klasiv novoi ukrainskoi shkoly [Values of the professional activity of the primary school teacher of the new Ukrainian school]. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools, No. 70, Vol. 3, pp. 85–88. [in Ukrainian].

Pecherska, H.O. (2013). Profesiini tsinnisni oriientatsii vchyteliv [Professional value orientations of teachers]. Scientific Bulletin of Mykolaiv State University named after V.O. Sukhomlynskyi. Series: Psychological sciences, Vol. 2, issue 10, pp. 252–257. [in Ukrainian].

Plokhotniuk, O.S. (2017). Vprovadzhennia pedahohichnykh umov formuvannia profesiino tsinnisnykh oriientatsii studentiv mystetsko-pedahohichnykh spetsialnostei u protsesi muzychno-vykonavskoi diialnosti [Implementation of pedagogical conditions for the formation of professional value orientations of students of artistic and pedagogical specialties in the process of musical and performing activities]. Scientific notes of the Central Ukrainian State Pedagogical University named after Volodymyr Vinnichenko. Series: Pedagogical sciences, issue 157, pp. 118–123. [in Ukrainian].

Potui, Yu.P. (2013). Profesiini tsinnosti: sutnist i rol u formuvanni osobystosti suchasnoho fakhivtsia [Professional values: the essence and role in the formation of the personality of a modern specialist]. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools, issue 33, pp. 331–337. [in Ukrainian].

Samsonenko, N.І. (2019). Systema pedahohichnykh tsinnostei vykladachiv yak peredumova efektyvnoho navchannia studentiv [The system of pedagogical values of teachers as a prerequisite for effective student learning]. Mater. Mizhnar. nauk.-prakt. konf. “Ekonomichnyi spadok i spadshchyna Semena Kuznetsia”: tezy dopovidei, 30–31 travnia 2019 r. – The International Scientific and Practical Conference “Economic inheritance and legacy of Semen Kuznets”. (pp. 400–401). Kharkiv. [in Ukrainian].

Trubnіkova, D. (2019). Sutnist profesiino-tsinnisnykh oriientatsii maibutnikh vchyteliv muzychnoho mystetstva [The essence of professional and value orientations of future teachers of musical art]. The All-Ukrainian Sciences. practice conf. “Time of art education “Theory and method of education of artistically gifted personality in art education institutions”. (pp. 13–16). Kharkiv. [in Ukrainian].

Shapar, V.B. (2007). Suchasnyi tlumachnyi psykholohichnyi slovnyk [Modern explanatory psychological dictionary]. Kharkiv, p. 597. [in Ukrainian].

Hemyhon, N.Iu. (2006). Do pytannia pro zmist profesiino-tsinnisnykh oriientatsii maibutnikh vchyteliv [To the question about maintenance of the professionally-valued orientations of future teachers]. Youth & market. 6 (21). pp. 135–139. [in Ukrainian].

Sholokh, O.A. (2017). Tsinnisne stavlennia osobystosti do maibutnoi profesii yak psykholoho-pedahohichna problema [Valuable attitude of the individual to the future profession as a psychological and pedagogical problem]. Herald of the Chernihiv National Pedagogical University. Series: Pedagogical sciences, issue 142, pp. 225–230. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2017_142_51. [in Ukrainian].

Fedorenko, M.V. (2013). Shchodo diahnostyky profesiinykh tsinnostei vchytelia [Concerning the diagnosis of the teacher’s professional values]. Scientific Bulletin of Donbass, No. 2. Available at: http://nvd.luguniv.edu.ua/archiv/NN22/13fmvptv.pdf. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-26

Номер

Розділ

Статті