ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ЦІННОСТЕЙ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.270996Ключові слова:
діяльність; практика; професійні цінності; саморозвиток; умови; ціннісні орієнтаціїАнотація
У статті проаналізовано поняття “професійні цінності” в контексті підготовки майбутніх вчителів. Зазначено, що професійні цінності є невід’ємним компонентом підготовки й професійного вдосконалення сучасного вчителя та відіграють важливу роль у формуванні особистості майбутнього вчителя-професіонала. З’ясовано, що професійно-особистісні цінності вчителя музичного мистецтва є синтетичним утворенням, в якому інтегруються професійно-педагогічні, професійно-музичні та особистісні аспекти.
Посилання
Homoniuk, O. Znachennia tsinnisno-smyslovoi kompetentnosti u formuvanni tsinnostei profesiinoi diialnosti maibutnoho pedahoha [The importance of value-semantic competence in the formation of the values of the professional activity of the future teacher]. Bulletin of the National Academy of the State Border Service of Ukraine. Available at: http://elar.khmnu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/7530/3/Vnadped_2018_3_5%20(1).pdf. [in Ukrainian].
Zhorova, І. (2014). Formuvannia profesiinykh tsinnostei maibutnikh fakhivtsiv yak psykholoho-pedahohichna problema [Formation of professional values of future specialists as a psychological and pedagogical problem]. Pedagogical almanac, issue 21, pp. 123–129. Available at:http://nbuv.gov.ua/UJRN/pedalm_2014_21_21. [in Ukrainian].
Kondratenko, H. (2015). Formuvannia profesiino-osobystisnykh tsinnostei maibutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva v konteksti kompetentnisno zoriientovanoi osvity [Formation of professional and personal values of the future music teacher in the context of competence-oriented education]. Problems of modern teacher training, No. 12 (2), pp. 152–158. [in Ukrainian].
Kondratenko, H. (2021). Tsinnisni vymiry maibutnikh bakalavriv muzychnoho mystetstva [Valuable dimensions of future bachelors of musical art]. Current issues of humanitarian sciences, issue 36, Vol. 2, pp. 185–189. [in Ukrainian].
Martyniuk, O. (2008). Rozvytok profesiinykh tsinnisnykh oriientatsii maibutnikh uchyteliv [Valuable dimensions of future bachelors of musical art]. Current issues of humanitarian sciences, No. 3, pp. 28–40. [in Ukrainian].
Mykhailyshyn, H. & Kondur, O.I. (2021). Profesiini tsinnosti suchasnoho pedahoha yak osnova zabezpechennia yakosti osvity [Professional values of a modern teacher as a basis for ensuring the quality of education. Innovative educational technologies in the New Ukrainian school]. Іvano-Frankіvsk, pp. 7–21. [in Ukrainian].
Motuz, T.V. (2020). Tsinnosti profesiinoi diialnosti vchytelia pochatkovykh klasiv novoi ukrainskoi shkoly [Values of the professional activity of the primary school teacher of the new Ukrainian school]. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools, No. 70, Vol. 3, pp. 85–88. [in Ukrainian].
Pecherska, H.O. (2013). Profesiini tsinnisni oriientatsii vchyteliv [Professional value orientations of teachers]. Scientific Bulletin of Mykolaiv State University named after V.O. Sukhomlynskyi. Series: Psychological sciences, Vol. 2, issue 10, pp. 252–257. [in Ukrainian].
Plokhotniuk, O.S. (2017). Vprovadzhennia pedahohichnykh umov formuvannia profesiino tsinnisnykh oriientatsii studentiv mystetsko-pedahohichnykh spetsialnostei u protsesi muzychno-vykonavskoi diialnosti [Implementation of pedagogical conditions for the formation of professional value orientations of students of artistic and pedagogical specialties in the process of musical and performing activities]. Scientific notes of the Central Ukrainian State Pedagogical University named after Volodymyr Vinnichenko. Series: Pedagogical sciences, issue 157, pp. 118–123. [in Ukrainian].
Potui, Yu.P. (2013). Profesiini tsinnosti: sutnist i rol u formuvanni osobystosti suchasnoho fakhivtsia [Professional values: the essence and role in the formation of the personality of a modern specialist]. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools, issue 33, pp. 331–337. [in Ukrainian].
Samsonenko, N.І. (2019). Systema pedahohichnykh tsinnostei vykladachiv yak peredumova efektyvnoho navchannia studentiv [The system of pedagogical values of teachers as a prerequisite for effective student learning]. Mater. Mizhnar. nauk.-prakt. konf. “Ekonomichnyi spadok i spadshchyna Semena Kuznetsia”: tezy dopovidei, 30–31 travnia 2019 r. – The International Scientific and Practical Conference “Economic inheritance and legacy of Semen Kuznets”. (pp. 400–401). Kharkiv. [in Ukrainian].
Trubnіkova, D. (2019). Sutnist profesiino-tsinnisnykh oriientatsii maibutnikh vchyteliv muzychnoho mystetstva [The essence of professional and value orientations of future teachers of musical art]. The All-Ukrainian Sciences. practice conf. “Time of art education “Theory and method of education of artistically gifted personality in art education institutions”. (pp. 13–16). Kharkiv. [in Ukrainian].
Shapar, V.B. (2007). Suchasnyi tlumachnyi psykholohichnyi slovnyk [Modern explanatory psychological dictionary]. Kharkiv, p. 597. [in Ukrainian].
Hemyhon, N.Iu. (2006). Do pytannia pro zmist profesiino-tsinnisnykh oriientatsii maibutnikh vchyteliv [To the question about maintenance of the professionally-valued orientations of future teachers]. Youth & market. 6 (21). pp. 135–139. [in Ukrainian].
Sholokh, O.A. (2017). Tsinnisne stavlennia osobystosti do maibutnoi profesii yak psykholoho-pedahohichna problema [Valuable attitude of the individual to the future profession as a psychological and pedagogical problem]. Herald of the Chernihiv National Pedagogical University. Series: Pedagogical sciences, issue 142, pp. 225–230. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2017_142_51. [in Ukrainian].
Fedorenko, M.V. (2013). Shchodo diahnostyky profesiinykh tsinnostei vchytelia [Concerning the diagnosis of the teacher’s professional values]. Scientific Bulletin of Donbass, No. 2. Available at: http://nvd.luguniv.edu.ua/archiv/NN22/13fmvptv.pdf. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.