ІДЕЇ ВАЛЬДОРФСЬКОЇ ПЕДАГОГІКИ У ВАЛЕОЛОГІЧНОМУ ВИХОВАННІ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • Надія Дудник
  • Марія Депутат

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.271010

Ключові слова:

валеологічне виховання; вальдорфська педагогіка; діти дошкільного віку; здоров’язбережувальні технології; психо-емоційний розвиток

Анотація

У статті розкривається проблема виокремлення виховних заходів, освоєння змісту нових освітніх програм, використання кращого досвіду альтернативних систем, які ставлять на чільне місце завдання валеологічного виховання дітей раннього та дошкільного віку. Подано для розгляду шляхи раціонального використання досвіду роботи ЗДО, що працюють за системою вальдорфської педагогіки. Запропоновано методики використання філософії освіти у введенні дитини в природодоцільне середовище, організації освітнього процесу з урахуванням особливостей індивідуального розвитку, створення емоційно сприятливої атмосфери через використання казкотерапії.

Біографії авторів

Надія Дудник

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Марія Депутат

магістр спеціальності (дошкільна освіта) Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Bazova prohrama rozvytku dytyny doshkilnoho viku “Ia u Sviti” [The basic program of preschool child development “I am in the World”]. (Ed.). O. Kononko. 2nd ed. Kyiv, 2008. 430 p. [in Ukrainian].

Dudnyk, N. (2013). Suchasni tekhnolohii doshkilnoho vykhovannia [Modern technologies of preschool education]. Educational method. pos. (course of lectures). Drohobych: Editorial and publishing department of Ivan Franko Drohobych State Pedagogical University. 208 p. [in Ukrainian].

Valdorfska pedahohiky v konteksti suchasnykh osvitnikh vyklykiv: Materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii 21 zhovtnia 2014 r. [Waldorf pedagogy in the context of modern educational challenges: Materials of the International Scientific and Practical Conference on October 21, 2014, Kyiv]. In general ed. V.B. Halamendyk. Zaporizhzhia, 2015. 220 p. [in Ukrainian].

Zdorovia dytyny – vid rodyny [Child’s health – from the family]. Monograph. (Ed.). Belenka H.V., Bohinich O.L., Mashovets M.A. Kyiv, 2006. 220 p. [in Ukrainian].

Mezentseva, O. (2014). Harmonizatsiia pedahohichnykh vplyviv na dytynu z pozytsii antropolohii Rudolfa Shtainera [Harmonization of pedagogical influences on a child from the standpoint of Rudolf Steiner’s anthropology]. Valdorfska pedahohika v konteksti suchasnykh osvitnikh vyklykiv: Materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii 21 zhovtnia 2014 roku – Waldorf pedagogy in the context of modern educational challenges: Materials of the International Scientific and Practical Conference on October 21, 2014, Kyiv. Zaporizhzhia, 2015. 220 p.; pp. 79–91. [in Ukrainian].

Pavlenko, V.V. (2012). R. Shtainera u suchasnii osvitnii systemi Ukrainy [Steiner’s ideas in the modern educational system of Ukraine]. Innovative experience of teachers of preschool and primary education in Zhytomyr region: a collection of scientific and methodological works. (Ed.). V.E. Lytnyova, N.E. Kolesnyk. Zhytomyr, 456 p. pp. 364–371. [in Ukrainian].

Ponimanska, T.I. (2004). Doshkilna pedahohika: navchalnyi posibnyk [Preschool pedagogy: study guide]. Kyiv, 364 p. [in Ukrainian].

Prohrama “Nova ukrainska shkola” u postupi do tsinnostei [The “New Ukrainian School” program in progress towards values]. Available at: https://ipv.org.ua/prohrama-nova-ukrainska-shkola [in Ukrainian].

Prohrama Mizhnarodnoho forumu do 100-richchia valdorfskoi pedahohiky “Navchaty bachyty svit, liubyty svit, zminiuvaty svit” [Program of the International Forum for the 100th anniversary of Waldorf pedagogy “Teaching to see the world, love the world, change the world”]. November 25–26, 2019, Kyiv, 7 p. [in Ukrainian].

Pryroda i rukh: posib. dlia batkiv ta sotsialnykh pedahohiv [Nature and movement: manual. for parents and social teachers]. (Ed.). H. Belenka, O. Bohinich. Kyiv, 2003. 192 p. [in Ukrainian].

Ryzhova, A. Prohrama “Nash dim – pryroda” [Program “Our home is nature”]. Available at: https://doshkolniki.org/programmy/arxiv/programma [in Ukrainian].

Stezhyna: kompleksna alternatyvna osvitnia prohrama dlia doshkilnykh navchalnykh zakladiv, shcho pratsiuiut za valdorfskoiu pedahohikoiu [Path: a comprehensive alternative educational program for preschool educational institutions working according to Waldorf pedagogy]. (Ed.). A.M. Honcharenko, N.M. Dyatlenko. Kyiv, 2014. 220 p. [in Ukrainian].

Stepanenko, I.V. (2005). Dukhovnist i zhyttieva kompetentnist [Spirituality and life competence]. Philosophical thought. No. 6. pp. 40–55. [in Ukrainian].

Steiner, R. Vykhovannia dytyny z tochky zoru dukhovnoi nauky [Raising a child from the point of view of spiritual science]. p. 34. Available at: http://bdn-steiner.ru/modules.php?name=Steiner&go=page&pid=34 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-26

Номер

Розділ

Статті