ВИМОГИ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНДАРТУ ЯК ЧИННИК САМОРОЗВИТКУ ПЕДАГОГА
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.271024Ключові слова:
саморозвиток; мотивація; педагог; компетентністьАнотація
Упровадження професійного стандарту за професіями “Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти”, “Вчитель закладу загальної середньої освіти”, “Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)” – ключова подія в освітній галузі XXI ст. Очевидно, що актуальним це питання стає стосовно кадрового ресурсу. Доки відчутно не зміниться вчитель, сутнісно в освітніх результатах нічого не зміниться. У статті порушується питання значущості саморозвитку вчителя в особистісному та професійному аспекті. Здійснена спроба аналізу проблем мотивації саморозвитку вчителя та методологічного узагальнення накопиченого досвіду відповідно до вимог професійного стандарту.
Посилання
Dzhaman, T.V. (2019). Neperervna osvita yak holovnyi systemoutvoriuvalnyi faktor formuvannia osobystosti [Continuing education as the main system-forming factor of personality formation]. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools. Kyiv, No. 66, Vol. 1, рр. 161–165. Available at: http://pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2019/66/part_1/34.pdf. [in Ukrainian].
Doroshenko, T.M. (2009). Stymuliuvannia profesiinoho rozvytku pratsivnykiv v systemi stratehichnoho rozvytku pidpryiemstva [Stimulation of professional development of employees in the system of strategic development of the enterprise]. Scientific works of the Kirovohrad National Technical University. KNTU, Vol. 15, рр. 258–263. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/55293887.pdf. [in Ukrainian].
Ivashnova, S.V. (2021). Bezperervnyi profesiinyi rozvytok yak trudova funktsiia pedahoha. [Continuous professional development as a labor function of a teacher]. Pedagogical education: Theory and practice. Psychology. Pedagogy. Kyiv, No. 35 (1). рр. 12–20. Available at: https://doi.org/10.28925/2311-2409.2021.352. [in Ukrainian].
Masterkova, T.V. (2021). Profesiini spilnoty yak chynnyk rozvytku fakhovoi kompetentnosti pedahoha [Professional communities as a factor in the development of a teacher’s professional competence]. Youth and the market. Monthly scientific and pedagogical journal. Drohobych, No. 9 (195), рр. 135–139. Available at: http://mir.dspu.edu.ua/article/view/243956/241959. [in Ukrainian].
Masterkova, T.V. (2022). Diialnist tsentriv profesiinoho rozvytku pedahoha: kontent-analiz [Activities of teacher professional development centers: content analysis]. Youth & market. Monthly scientific and pedagogical journal. Drohobych, No. 5 (203), рр. 160–165. Available at: http://mir.dspu.edu.ua/article/view/264727/260795. [in Ukrainian].
Reiestr profesiinykh standartiv (2021). [Register of professional standards]. Website of the Ministry of Economy. Available at: https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=22469103-4e36-4d41-b1bf-288338b3c7fa&title=RestrProfesiinikhStandartiv/. [in Ukrainian].
Familiarska, L.L. & Klots, L.A. (2015). Praktyka vykorystannia khmarnykh tekhnolohii v metodytsi roboty pedahoha [The use practice of cloud technologies in the methods of the teacher]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanov. Kyiv, Vol. 25, рр. 144–148. Available at: http://www.enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/9631/Familyarskaya.pdf;jsessionid=582B4D47B29FEBBE59E83450F592F8FB?sequence=1. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.