ВИМОГИ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНДАРТУ ЯК ЧИННИК САМОРОЗВИТКУ ПЕДАГОГА

Автор(и)

  • Тетяна Мастеркова

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.271024

Ключові слова:

саморозвиток; мотивація; педагог; компетентність

Анотація

Упровадження професійного стандарту за професіями “Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти”, “Вчитель закладу загальної середньої освіти”, “Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)” – ключова подія в освітній галузі XXI ст. Очевидно, що актуальним це питання стає стосовно кадрового ресурсу. Доки відчутно не зміниться вчитель, сутнісно в освітніх результатах нічого не зміниться. У статті порушується питання значущості саморозвитку вчителя в особистісному та професійному аспекті. Здійснена спроба аналізу проблем мотивації саморозвитку вчителя та методологічного узагальнення накопиченого досвіду відповідно до вимог професійного стандарту.

Біографія автора

Тетяна Мастеркова

викладач кафедри суспільно-гуманітарних дисциплін Комунального закладу “Житомирський ОІППО” Житомирської обласної ради

Посилання

Dzhaman, T.V. (2019). Neperervna osvita yak holovnyi systemoutvoriuvalnyi faktor formuvannia osobystosti [Continuing education as the main system-forming factor of personality formation]. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools. Kyiv, No. 66, Vol. 1, рр. 161–165. Available at: http://pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2019/66/part_1/34.pdf. [in Ukrainian].

Doroshenko, T.M. (2009). Stymuliuvannia profesiinoho rozvytku pratsivnykiv v systemi stratehichnoho rozvytku pidpryiemstva [Stimulation of professional development of employees in the system of strategic development of the enterprise]. Scientific works of the Kirovohrad National Technical University. KNTU, Vol. 15, рр. 258–263. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/55293887.pdf. [in Ukrainian].

Ivashnova, S.V. (2021). Bezperervnyi profesiinyi rozvytok yak trudova funktsiia pedahoha. [Continuous professional development as a labor function of a teacher]. Pedagogical education: Theory and practice. Psychology. Pedagogy. Kyiv, No. 35 (1). рр. 12–20. Available at: https://doi.org/10.28925/2311-2409.2021.352. [in Ukrainian].

Masterkova, T.V. (2021). Profesiini spilnoty yak chynnyk rozvytku fakhovoi kompetentnosti pedahoha [Professional communities as a factor in the development of a teacher’s professional competence]. Youth and the market. Monthly scientific and pedagogical journal. Drohobych, No. 9 (195), рр. 135–139. Available at: http://mir.dspu.edu.ua/article/view/243956/241959. [in Ukrainian].

Masterkova, T.V. (2022). Diialnist tsentriv profesiinoho rozvytku pedahoha: kontent-analiz [Activities of teacher professional development centers: content analysis]. Youth & market. Monthly scientific and pedagogical journal. Drohobych, No. 5 (203), рр. 160–165. Available at: http://mir.dspu.edu.ua/article/view/264727/260795. [in Ukrainian].

Reiestr profesiinykh standartiv (2021). [Register of professional standards]. Website of the Ministry of Economy. Available at: https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=22469103-4e36-4d41-b1bf-288338b3c7fa&title=RestrProfesiinikhStandartiv/. [in Ukrainian].

Familiarska, L.L. & Klots, L.A. (2015). Praktyka vykorystannia khmarnykh tekhnolohii v metodytsi roboty pedahoha [The use practice of cloud technologies in the methods of the teacher]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanov. Kyiv, Vol. 25, рр. 144–148. Available at: http://www.enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/9631/Familyarskaya.pdf;jsessionid=582B4D47B29FEBBE59E83450F592F8FB?sequence=1. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-26

Номер

Розділ

Статті