КРИТЕРІЇ, ПОКАЗНИКИ ТА РІВНІ ФОРМУВАННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ВОКАЛЬНО ВИКОНАВСЬКОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДІВ ПОЧАТКОВОЇ СПЕЦІАЛІЗОВАНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Тетяна Мольдерф

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.271025

Ключові слова:

академічна вокально-виконавська культура; вокально-педагогічна діяльність; компоненти; критеріїї; показники; рівні сформованості

Анотація

У статті розроблено критеріальний апарат формування академічної вокально-виконавської культури майбутніх викладачів закладів початкової спеціалізованої освіти. Визначено мотиваційно-емоційний, пізнавально-ціннісний, технологічно-презентаційний, комунікативно-педагогічний критерії. Система показників до кожного з них дає змогу виявити академічно-адаптаційний, академічно-пошуковий, академічно-творчий рівні сформованості академічної вокально-виконавської культури майбутніх викладачів закладів початкової спеціалізованої освіти.

Біографія автора

Тетяна Мольдерф

аспірантка кафедри мистецьких дисциплін і методик навчання Університету Григорія Сковороди в Переяславі

Посилання

Kosinska, L. (2018). Criteria and indicators of the formation of stage-figurative culture of the future music teacher in the process of vocal training [Criteria and indicators of the formation of the stage figurative culture of the future teacher of musical art in the process of vocal training]. Difficulties in the preparation of a modern teacher. Uman State Pedagogical University named after Pavel Tychyna. Vol. 18, pp. 204–214. [in Ukrainian].

Lai, S. (2018). Criteria, indicators and levels of formation of the culture of interpersonal creative interaction of future music teachers in the process of vocal training [Criteria, indicators and levels of formation of the culture of interpersonal creative interaction of future teachers of musical art in the process of vocal training]. Scientific Bulletin of the South Ukrainian National Pedagogical University named after K.D. Ushinsky. Vol. 2, pp. 53–57. [in Ukrainian].

Lesnik, O.S. (2021). Formation of artistic-moving minds of future teachers of musical art in the process of conductor-choral training [Formulation of the artistic and mental minds of future teachers of musical mysticism in the processes of conductor-choral training]. Extended abstract of candidate’s thesis. Sumy, p. 20. [in Ukrainian].

Totska, L.O. (2010). Methodical principles of improving the vocal training of future music teachers [Methodological bases for improving the vocal training of future music teachers]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, p. 24. [in Ukrainian].

Zhu, Ts. (2016). Formation of vocal culture of future music teachers in the process of professional training [Formation of the vocal culture of future teachers of musical art in the process of professional training]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, p. 24. [in Ukrainian].

Chunpen, L. (2013). Methodology of formation of vocal competence of future music teachers [Methods of formation of vocal competence of future music teachers]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, p. 23. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-26

Номер

Розділ

Статті