ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-ГРАФІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ЗАСОБАМИ КОМП’ЮТЕРНОЇ ГРАФІКИ

Автор(и)

  • Леонід Оршанський
  • Мирослав Пагута
  • Ірина Цісарук

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.271027

Ключові слова:

вчитель трудового навчання; комп’ютерна графіка; професійно-графічна компетентність; професійна підготовка; цифрові технології

Анотація

У статті уточнено сутність і зміст професійно-графічної компетентності вчителя трудового навчання, окреслено її значення для успішної професійної підготовки студентів у педагогічних ЗВО. Досліджено шляхи і можливості формування професійно-графічної компетентності майбутніх учителів трудового навчання засобами комп’ютерної графіки. Схарактеризовано основні критерії оцінювання ефективності використання комп’ютерної графіки як засобу формування професійно-графічної компетентності майбутніх учителів трудового навчання.

Біографії авторів

Леонід Оршанський

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри технологічної та професійної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Мирослав Пагута

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри технологічної та професійної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Ірина Цісарук

кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри теорії і методики трудового навчання та технологій Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії імені Тараса Шевченка

Посилання

Vasenko, V.V. (2013). Hrafichna pidhotovka v strukturi kompetentnostei maibutnoho vchytelia tekhnolohii [Graphic training in the competence structure of the future technology teacher]. Humanitarian Bulletin of the Pereyaslav-Khmelnytskiy State Pedagogical University named after Hryhoriy Skovoroda. Pedagogy. Psychology. Philosophy: coll. of science works. Pereiaslav-Khmelnytskyi, Vol. 28, Iss. 1. рр. 59–63. [in Ukrainian].

Hushlevska, I. (2004). Poniattia kompetentnosti u vitchyznianii ta zarubizhnii pedahohitsi [The concept of competence in domestic and foreign pedagogy]. The way of education. No. 3. рр. 22–24. [in Ukrainian].

Drach, I.I. (2008). Kompetentnisnyi pidkhid yak zasib modernizatsii zmistu vyshchoi osvity [Competency approach as a means of modernization of the content of higher education]. Problems of education. No. 57. рр. 44–47. [in Ukrainian].

Zablotska, O.S. (2008). Kompetentnist, kvalifikatsiia, kompetentsiia yak kliuchovi katehorii kompetentnisnoi paradyhmy vyshchoi osvity [Competence, qualification, competence as key categories of the competency paradigm of higher education]. Bulletin of Zhytomyr Ivan Franko State University. No. 39. рр. 52–56. [in Ukrainian].

Nyshchak, I.D. & Moshtuk, V.V. (2007). Kompiuterna hrafika [Computer Graphics]. Drohobych, 352 р. [in Ukrainian].

Olefirenko, T.O. (2012). Formuvannia hrafichnoi kompetentnosti u maibutnikh uchyteliv tekhnolohii [Formation of graphic competence in future technology teachers]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 20 р. [in Ukrainian].

Pichuhin, M., Kankin, I. & Vorotnikov, V. (2019). Kompiuterna hrafika [Computer Graphics]. Kyiv, 346 р. [in Ukrainian].

Stratehiia rozvytku vyshchoi osvity v Ukraini na 2021–2031 roky [Strategy for the development of higher education in Ukraine for 2021–2031]. Availadle at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2020/09/25/rozvitku-vishchoi-osviti-v-ukraini-02-10-2020.pdf. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-26

Номер

Розділ

Статті