ШЛЯХИ ОПТИМІЗАЦІЇ ЗМІСТУ НАВЧАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Костянтин Швець
  • Микола Островський
  • Олександр Варунків
  • Ірина Савеліхіна

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.271028

Ключові слова:

зміст навчальних дисциплін; оптимізація; шляхи; гуманістичні та демократичні перетворення; врахуванняя національних традицій; європейські стандарти; заклади вищої освіти

Анотація

У статті охарактеризовано зміни щодо якісної  побудови змісту вищої освіти та його оптимізації з урахуванням  гуманістичних та демократичних перетворень і національних традицій. Усвідомлення важливості становлення особистості в діяльності виводить нас на практичні аспекти перебудови освітнього процесу, особливо ті, що пов’язані з пошуком його конкретних умов задля отримання найкращого результату. Потреба самовираження, природна необхідність самовиявлення, намагання долати труднощі тощо спонукають до такої організації освітнього процесу у закладах вищої освіти, коли студент залишається наодинці зі своєю проблемою, є активним, діяльним, а викладач допомагає йому,  стимулює його ініціативу, творчі поривання.

Біографії авторів

Костянтин Швець

кандидат медичних наук, доцент кафедри фтизіатрії і пульмонології з курсом професійних хвороб Івано-Франківського національного медичного університету

Микола Островський

доктор медичних наук, професор кафедри фтизіатрії і пульмонології з курсом професійних хвороб Івано-Франківського національного медичного університету

Олександр Варунків

кандидат медичних наук, доцент кафедри фтизіатрії і пульмонології з курсом професійних хвороб Івано-Франківського національного медичного університету

Ірина Савеліхіна

кандидат медичних наук, доцент кафедри фтизіатрії і пульмонології з курсом професійних хвороб Івано-Франківського національного медичного університету

Посилання

Vashchenko, H. (2006). Vykhovnyi ideal. T. 1: Pidruchnyk dlia pedahohiv, vykhovnykiv, molodi i batkiv [Educational ideal]. Volume 1: Textbook for teachers, educators, youth and parents. Lviv, 278 p. [in Ukrainian].

Vyshnevskyi, O. (2006). Teoretychni osnovy suchasnoi ukrainskoi pedahohiky [Theoretical foundations of modern Ukrainian pedagogy]. Manual for students of higher education establishments, the 2nd ed., revised. and additional. 608 p. [in Ukrainian].

Hevkaliuk, N., Krupei, V. & Skochylo, O. (2022). Intensyfikatsiia suchasnoho osvitnoho protsesu yak faktor intelektualnoho, navchalnoho ta emotsiinoho napruzhennia studentiv [Intensification of the modern educational process as a factor of intellectual, educational and emotional stress of students]. Medical education. No. 4. pp. 16–24. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12687 [in Ukrainian].

Kryvylova, O. (2008). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv do tvorchoi diialnosti [Preparation of future teachers for creative activity]. Donetsk, 200 p. [in Ukrainian].

Modernizatsiia vyshchoi osvity v Ukraini i sviti: desiat rokiv naukovoho poshuku [Modernization of higher education in Ukraine and the world: ten years of scientific research]. (Ed.). V.P. Andrushchenko et al. Kharkiv, 2009. 504 p. [in Ukrainian].

Soldatenko, M. (2005). Samostiina piznavalna diialnist u konteksti Bolonskoho protsesu [Independent cognitive activity in the context of the Bologna Process]. Native school. No. 1. pp. 3–5. [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V. (1977). Yak vykhovaty spravzhniu liudynu [How to raise a real person]. Selected works: in 5 volumes. Kyiv. Vol. 2. pp. 147–418. [in Ukrainian].

Furman, A. (2004). Teoriia i praktyka rozvyvalnoho pidruchnyka [Theory and practice of a developmental textbook]. Ternopil, 288 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-26

Номер

Розділ

Статті