КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ У СИСТЕМІ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Оксана Карабін

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.271067

Ключові слова:

педагогічна освіта; освітній процес; система неперервної освіти; концептуальні підходи; професійна підготовка; основи професійної підготовки; майбутні учителі інформатики

Анотація

У статті проаналізовано проблему професійної підготовки майбутніх учителів інформатики у системі неперервної освіти. З’ясовано, що ця проблема відображає взаємозумовленість загальнотеоретичних концептів філософії, фундаментальних наукових теорій, педагогічних явищ, принципів і процесів, взаємодію методологічних підходів та рівнів методологування. Обґрунтовано, що впровадження концептуальних підходів уможливить досягнення сформованості готовності майбутніх учителів інформатики до професійної діяльності із врахуванням системного, компетентнісного, діяльнісного, інтегративного, особистісно орієнтованого, рефлексивного, комунікативного, праксеологічного, акмеологічного, синергетичного підходів.

Біографія автора

Оксана Карабін

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри інформатики та методики її навчання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Посилання

Bodak, V., Pantiuk, T., Pantiuk, M. & Hamerska, I. (2021). Hlobalizatsiia ta intehratsiia osvity Ukrainy yak indykatory yii optymizatsii i rozvytku [Globalization and integration of Ukrainian education as indicators of its optimization and development]. Youth & market. Drohobych, no. 11–12, pp. 6–11. [in Ukrainian].

Haluzynskyi, V.H. & Yevtukh, M.B. (1995). Osnovy pedahohiky ta psykholohii vyshchoi shkoly [Basics of pedagogy and psychology of the higher school: education. manual for off and asp. universities]. Kyiv, 168 p. [in Ukrainian].

Kalaur, S.M. (2018). Teoriia i metodyka profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv sotsialnoi sfery do rozviazannia konfliktiv u profesiinii diialnosti : monohrafiia [Theory and methodology of professional training of future specialists in the social sphere to resolve conflicts in professional activity: monograph]. Ternopil, 456 p. [in Ukrainian].

Katehorii filosofii [Categories of philosophy]. Available at: http://estetica.etica.in.ua/kategoriyi-filosofiyi. (Accessed 20 Sept. 2022). [in Ukrainian].

Kobrii, O. & Broda, M. (2022). Yevropeiskyi vymir u vyznachenni zmistovykh napriamiv modernizatsii osvitnoho protsesu u zakladakh vyshchoi osvity Ukrainy [The European dimension in determining the content directions of the modernization of the educational process in higher education institutions of Ukraine]. Drohobych, Youth & market, no. 7–8, pp. 83–88. [in Ukrainian].

Melnychuk, I.M. (2010). Teoriia i praktyka profesiinoi pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv zasobamy interaktyvnykh tekhnolohii [Theory and practice of professional training of future social workers by means of interactive technologies: monograph]. Ternopil, 328 p. [in Ukrainian].

Pedahohika vyshchoi shkoly : navch. posibnyk (2005). [Higher school pedagogy: teacher. manual]. Kyiv, 399 p. [in Ukrainian].

Furman, A.V. (2008). Ideia profesiinoho metodolohuvannia [The idea of professional methodology: a monograph]. Ternopil, 205 p. [in Ukrainian].

Shevchuk, R.M. (2016). Metodolohiia naukovoho piznannia: vid yavyshcha do sutnosti [Methodology of scientific knowledge: from phenomenon to essence]. Philosophical and methodological problems of law. No. 1 (11), pp. 31–44. [in Ukrainian].

Hjelle, L. & Ziegler, D. (1992). Personality Theories: Basic Assumptions, Research and Applications, 624 р. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-26

Номер

Розділ

Статті