ДИДЖИТАЛІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ І ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ В УКРАЇНІ: ВИКЛИКИ, ПРОБЛЕМИ, ПЕРСПЕКТИВИ

Автор(и)

  • Галина Кузан

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.271161

Ключові слова:

диджиталізація освіти; дистанційна освіта; дистанційне навчання; переваги дистанційної освіти; недоліки та перспективи дистанційної освіти

Анотація

У статті на основі аналізу наукових джерел, присвячених різним аспектам організації дистанційного навчання у вітчизняній практиці, проаналізовано виклики, проблеми та перспективи диджиталізації освітнього простору та організації дистанційного навчання в Україні, викликаного війною в Україні та світовою пандемією COVID-19; зроблено спробу дослідити генез впровадження навчання у режимі онлайн у закладах освіти України, проаналізовано досвід цієї роботи у 2020 та 2021 рр., закцентовано увагу на здобутках у диджиталізації вітчизняної освіти та на проблемах, що гальмують цей процес; доведено, що головною відповіддю освітян на виклики диджиталізованого суспільства має стати їх готовність до цифрової трансформації навчального процесу на засадах педагогіки партнерства, обґрунтовано значення дистанційної освіти в умовах сьогодення та у майбутньому.

Біографія автора

Галина Кузан

кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри іноземних мов Національного університету “Львівська політехніка”

Посилання

Buinytska, O., Varchenko-Trotsenko, L., Terletska, T. & Nastas, D. (2020). Modernizatsiia systemy elektronnoho navchannia universytetu do potreb sohodennia [Modernization of the e-learning system of the university to meet the needs of students]. Vol. 9. pp. 1–14. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/oeeemu_2020_9_3 [in Ukrainian].

Didzhytalizatsiia osvity – kompetentsii XX stolittia. Vseosvita [Digitization of education – competencies of the 21st century]. General education. Available at: https://cutt.ly/6rquNkH (Accessed 20 Dec. 2019) [in Ukrainian].

Kontseptsiia rozvytku osvity v Ukraini na period 2015–2025 rokiv [Concept of education development in Ukraine for the period 2015–2025]. Available at: http://osvita.ua/doc/files/news/435/43501/project_30102014.doc [in Ukrainian].

Malovanyi, Yu.I. (2020). Dystantsiine navchannia: realii i perspektyvy [Distance learning: realities and prospects]. Bulletin of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. Vol. 2 (1). Available at: https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-1-10-1 [in Ukrainian].

Orhanizatsiia dystantsiinoho navchannia v shkoli [Organization of distance learning at school]. Methodical guidelines. Available at: https://mon.gov.ua › storage › app › media › met... p. 14 [in Ukrainian].

Osvita v umovakh pandemii u 2020 / 2021 rotsi: analiz problem i naslidkiv [Education in pandemic conditions in 2020/2021: analysis of problems and consequences]. Available at: https://bit.ly/2Wy9NVd. [in Ukrainian].

Pro naslidky zmin v osviti u period karantynu 15 sichnya 2021 [About the consequences of changes in education during the quarantine period]. Word and action. 15 January 2021. Available at: https://www.slovoidilo.ua › kolonka › suspilstvo [in Ukrainian].

Kuzan, H (2016). Innovatsiini tekhnolohii u formuvanni motyvatsii do vyvchennia inozemnoi movy u studentiv neprofilnykh vyshiv [Innovative technologies in the formation of motivation to learn a foreign language among students of non-specialized universities]. Youth and market. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol. 8 (139) pp. 42–26. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2016_8_11 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-26

Номер

Розділ

Статті