ДОСЛІДЖЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ У МЕДИЧНИХ КОЛЕДЖАХ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Тетяна Ільніцька

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.271164

Ключові слова:

медичні коледжі; професійна підготовка; педагогічні умови; здобувачі освіти; експериментальна перевірка; цифровізація освіти

Анотація

Вітчизняна система освіти нині зазнає значних змін, що спричинені глобальними викликами сучасного суспільства. Світова пандемія COVID-19, вторгнення росії в Україну значно пришвидшили формування цифрового освітнього середовища. До того ж фахівці з медсестринства, підготовка яких здійснюється у медичних коледжах, повинні мати високий рівень компетентностей і компетенцій з використання цифрового обладнання, адже до їхніх функціональних обов’язків входить виконання медичних маніпуляцій та процедур достатньо високого рівня складності, а також трудові дії на високотехнологічному обладнанні у спеціалізованих відділеннях тощо.

У статті подані та схарактеризовані експериментальні результати перевірки ефективності педагогічних умов підготовки фахівців з медсестринства в освітньо-інформаційному середовищі медичного коледжу.

Біографія автора

Тетяна Ільніцька

викладач Вінницького медичного фахового коледжу, аспірантка кафедри інноваційних та інформаційних технологій в освіті Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського

Посилання

Bykov, V.Yu., Burov O.Yu. (2020). Tsyfrove navchalne seredovyshche: novi tekhnolohii ta vymohy do zdobuvachiv znan [Digital learning environment: new technologies and requirements for knowledge seekers]. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training: Methodology, Theory, Experience, Problems. Vol. 55. pp. 11–22. [in Ukrainian].

Hurevych, R.S., Kademiia, M.Yu. & Opushko, N.R. (2020). Vid tsyfrovizatsii ekonomiky do dyhitalizatsii navchannia [From digitalization of the economy to digitalization of education]. Labor training in a modern school. No. 3. pp. 8–12. [in Ukrainian].

Iliasova, Yu. & Shevchenko, L. (2022). Zastosuvannia internet-tekhnolohii u navchanni studentiv-medykiv [Application of Internet technologies in teaching medical students]. Information Technologies and Learning Tools. Vol. 91. No. 5. pp. 36–41. Available at: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/3996. (Accessed 6 Sept. 2022). [in Ukrainian].

Kokun, O.M., Pishko, I.O., Lozinska, N.S., Kopanytsia, O.V. & Malkhazov, O.R. (2011). Zbirnyk metodyk dlia diahnostyky psykholohichnoi hotovnosti viiskovosluzhbovtsiv viiskovoi sluzhby za kontraktom do diialnosti u skladi myrotvorchykh pidrozdiliv [Collection of methods for diagnostics of psychological readiness of contract servicemen for activities in peacekeeping units]. Methodological guide. Kyiv. pp. 156–159. [in Ukrainian].

Rebenok, V. (2022). Metodolohichni osnovy zastosuvannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii maibutnimy vykladachamy profesiinoi pidhotovky u zakladi vyshchoi osvity [Methodological bases of application of information and communication technologies by future teachers of vocational training in higher education institution]. Youth and the market. No. 3/201. pp. 14–19. [in Ukrainian].

Sirak, I.P. (2017). Rezultaty eksperymentalnoho doslidzhennia formuvannia hotovnosti maibutnikh medychnykh sester do profesiinoi samorealizatsii [Results of the experimental study of the formation of future nurses’ readiness for professional self-realization]. The Scientific Issues of Vinnytsia State M. Kotsyubynskyi Pedagogical University. Section: Pedagogics and Psychology. Vol. 51. pp. 59–63. [in Ukrainian].

Valcke, M., De Wever, B. (2006). Information and communication technologies in higher education: evidence-based practices in medical education. Medical Teacher. Vol. 28. Available at: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/0142159050 0441927journalCode=imte20 (Accessed 6 Sept. 2022). [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-26

Номер

Розділ

Статті