МАТЕМАТИЧНА ОСВІТА В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ У ВИМІРІ СЬОГОДНІШНІХ ВИКЛИКІВ: ОКРЕМІ ПРОБЛЕМИ ТА ЗАСОБИ ЇХ РОЗВ’ЯЗАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.271165Ключові слова:
здобувач початкової освіти; навчання математики; формування математичної компетентності; диференціація математичної освіти; співпраця батьків і школи; початкова математична освітаАнотація
Стаття присвячена висвітленню проблеми розвитку математичної освіти в початковій школі в контексті сьогоднішніх викликів. Зазначено що математична компетентність належить до ключових компетентностей здобувачів освіти. Увиразнено результати обов’язкової державної підсумкової атестації з математики у формі ЗНО, а також дані PISA 2018 р. з математики, що засвідчують недостатній рівень математичних знань учнів. Зроблено висновок, що одними з ефективних засобів підвищення рівня математичної освіти в школі є чітка диференціація стандартів математичної освіти та запровадження їх, підготовка та перепідготовка вчителів початкових класів до формування математичних навичок учнів, які б відповідали викликам сьогодення, а також тісна співпраця батьків і школи щодо формування математичної компетентності учнів, активне залучення батьків до цього процесу за домашніх умов через спільну ігрову діяльність. Наведено приклади завдань, спрямованих на формування в дітей математичних навичок, пробудження інтересу до вивчення математики. Запропоновано методичні рекомендації батькам щодо формування математичної компетентності дітей.
Посилання
Bazova navchalna prohrama dlia uchniv 1–4 klasiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv [Basic curriculum for students 1–4 classes of secondary schools]. Available at: http://www.mon.gov.ua/gr/pr/matemat.doc [in Ukrainian].
Bazovyi riven matematyky ukrainskykh shkoliariv vyklykaie zanepokoiennia [Basic curriculum for students of grades 1–4 of general education institutions]. Available at: http://barna-consult.com/bazovyj-riven-matematyky-ukrayinskyh-shkolyariv-vyklykaye-zanepokoyennya/ [in Ukrainian].
Bilavych, H., Dovhyi, O. & Holovchak, N. (2019). Rozvytok movnoi osobystosti molodshoho shkoliara na urokakh matematyky ta informatyky [Development of linguistic personality of a junior high school student in mathematics and informatics lessons]. Educational space of Ukraine. No. 17. рр. 318–324. [in Ukrainian].
Derzhavnyi standart pochatkovoi zahalnoi osvity [State standard of primary general education]. Available at: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/17911/ [in Ukrainian].
Lohachevska, S. (2018). Osoblyvosti uroku matematyky NUSh [Peculiarities of the mathematics lesson of the New Ukrainian School]. Elementary School. No. 4. рр. 8–12. [in Ukrainian].
Navchalna prohrama. Matematyka. 1 klas. Poiasniuvalna zapyska [Curriculum. Mathematics. 1st class. Explanatory note]. Available at: https://nus.org.ua ›[in Ukrainian].
Nova ukrainska shkola [New Ukrainian school]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf [in Ukrainian].
Romanyshyn, R. (2020). Formuvannia obchysliuvalnykh navychok v uchniv pochatkovoi shkoly v umovakh netradytsiinykh tekhnolohii navchannia [Formation of computational skills in primary school students in terms of non-traditional learning technologies]. Youth & market. No. 6 (185). рр. 72–79. [in Ukrainian].
Chernykh, L.V. (2003). Dyferentsiiovanyi pidkhid u navchanni matematyky [A differentiated approach in teaching mathematics]. Mathematics. No. 12. рр. 4–5. [in Ukrainian].
OECD. (2019). PISA 2018 Results (Volume I): What Students Know and Can Do, PISA, OECD Publishing, Paris. 352 р. Available at: https://doi.org/10.1787/5f07c754-en. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.