ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ У ВИЩИХ ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ ШВЕЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.272221Ключові слова:
Швеція; педагогічна освіта; практична підготовка; професійна підготовка; початкова школа; заклади вищої освіти; університетиАнотація
У статті розглядаються питання професійної підготовки вчителів у системі вищої освіти Швеції. Аналізуються основні принципи організації вищої освіти цієї країни, особливості функціонування педагогічних закладів вищої освіти. Описано основні умови прийому до шведських університтів. Охарактеризовано програму підготовки вчителів початкової школи, виділено основні компетентності, якими мають оволодіти випускники університету після завершення навчання. Привернуто увагу до важливої складової у програмах підготовки здобувачів освіти, а саме педагогічної практики, яка сприяє удосконаленню набутих компетентностей у процесі теоретичного навчання.
Посилання
Vyshcha osvita v Shvetsiyi [Higher education in Sweden]. Available at: https://dec-edu.com/countries/sweden/high-education (Accessed 12 Sept. 2022). [in Ukrainian].
Kohan, H.V. Pidhotovka vchytelya v Shvetsiyi [Teacher training in Sweden]. Available at: http://mdu.edu.ua/wp-content/uploads/files/29_3.pdf. (Accessed 14 Sept. 2022). [in Ukrainian].
Lohvynenko, T.O. Vyshcha osvita Daniyi, Norvehiyi, Shvetsiyi u suchasnomu yevropeyskomu vymyri [Higher education of Denmark, Norway, Sweden in the modern European world] Available at: https://uzhnu.edu.ua (Accessed 14 Sept. 2022). [in Ukrainian].
Nychkalo, N., Lukyanova, L. & Khomych, L. (2021). Profesiyna pidhotovka vchytelya: ukrayinski realiyi, zarubizhnyy dosvid [Professional training of teachers: Ukrainian realities, foreign experience: scientific analyst]. (Ed.). V. Kremen. Kyiv, 54 p. [in Ukrainian].
Osvitni systemy krayin Yevropeyskoho Soyuzu (2012). [Educational systems of the European Union countries: general characteristics: text-book]. Rivne, 352 p. [in Ukrainian].
Reformuvannya i modernizatsiya osvitnikh system krayin svitu XXI stolittya (2018). [Reforming and modernization of educational systems of the countries of the world in the 21st century]. (Ed.). O.I. Shapran. Pereyaslav-Khmelnytsky. 344 p. [in Ukrainian].
Catarina Player-Koro & Lena Sjöberg (2018). Becoming a primary education teacher – pedagogic discourses in the teacher education program’s examination practice. Nordic Journal of Studies in Educational Policy, 4:2, 78–91. Available at: https://doi.org/10.1080/20020317.2018.1474702. (Accessed 12 September 2022). [in English].
Teacher Education System in Sweden. Available at: https://www.ltu.se/cms_fs/1.4767!/da4d919f.pdf. (Accessed 12 September 2022). [in English]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.