АСПЕКТИ ДУХОВНОГО РОЗВИТКУ УЧНІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.272939

Ключові слова:

духовність; благополуччя; інвалідність; особливі освітні потреби; інклюзивна освіта; розвиток

Анотація

Стаття розкриває проблеми духовно-педагогічної підтримки та розвитку учнів з особливими освітніми потребами, інтеграції інклюзивної освіти і духовності на сучасному етапі. Акцентовано увагу на недостатній кількості досліджень з означеної проблеми, а зокрема галузі освіти дітей з порушеннями розвитку. Наголошено на важливості духовного аспекта та його впливі на якість життя особистості у контексті емоційного та фізичного благополуччя, взаємовідносин та соціальної інтеграції.

Розкрито зміст духовності як невідʼємної складової гармонійного розвитку особистості. Проаналізовано духовність як джерело соціальної та психологічної підтримки дитини з особливими освітніми потребами. Запропоновано ефективні шляхи практичної діяльності педагогів щодо духовної підтримки учнів з особливими освітніми потребами.

Біографії авторів

Наталія Матвеєва

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Назар Ткачишин

магістрант 013 “Початкової освіта” Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Іван Ярошко

магістрант 013 “Початкової освіта” Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Посилання

Afonin, A. & Doronina, T. (2014). Dukhovnist ta stan zdorovia liudyny: pedahohichnyi aspekt [Spirituality and human health: pedagogical aspect]. Educational dimension, No. 41, pp. 182–188. [in Ukrainian].

Zahnii, A.M. (2021). Problemy orhanizatsii dozvillia ditei iz invalidnistiu [Problems of leisure organization of children with disabilities]. Current problems of life, pp. 179–182. [in Ukrainian].

Zadorozhnii, A.V. (2012). Rozvytok poniattia “dukhovnist” u strukturi tsinnisno-smyslovoi kartyny svitu [The development of the concept of “spirituality” in the structure of the value-meaning picture of the world]. Current problems of life safety, No. 34, pp. 245–251. [in Ukrainian].

Nakaz MON vid 23.03.2018 № 283 “Pro zatverdzhennia Metodychnykh rekomendatsii shchodo orhanizatsii osvitnoho prostoru Novoi ukrainskoi shkoly” [Order of the Ministry of Education, Culture, Sports and Science of Ukraine dated March 23, 2018 No. 283 “On the approval of Methodological recommendations regarding the organization of the educational space of the New Ukrainian School”]. Institute of Modernization of the Content of Education. Available at: https://imzo.gov.ua/2018/03/25/nakaz-mon-vid-23-03-2018-283-pro-zatverdzhennya-metodychnyh-rekomendatsij-schodo-orhanizatsiji-osvitnoho-prostoru-novoji-ukrajinskoji-shkoly/ [in Ukrainian].

Ault, M.J. (2010). Inclusion of religion and spirituality in the special education literature. The Journal of Special Education, No. 44, pp. 176–189. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-02

Номер

Розділ

Статті