ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ ДО ЗДІЙСНЕННЯ НЕПЕРЕРВНОЇ ЕКОНОМІЧНОЇ ОСВІТИ ДІТЕЙ, ЮНАЦТВА ТА ГОСПОДАРСЬКО-ЕКОНОМІЧНОГО ПРОСВІТНИЦТВА ДОРОСЛИХ У ЗАХІДНІЙ УКРАЇНІ (КІНЕЦЬ ХІХ – ПОЧАТОК 40-х рр. ХХ ст.)
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.273125Ключові слова:
економічна освіта; неперервна освіта; здобувачі освіти; господарсько-економічне просвітництво дорослих; господарсько-економічне виховання дітей та юнацтва; Західна УкраїнаАнотація
Стаття присвячена проблемі неперервної економічної освіти дітей, юнацтва, дорослих у Західній Україні, увиразнено історичний досвід практики підготовки фахівців до здійснення господарсько-економічного виховання учнів та дорослих наприкінці ХІХ – на початку 40-х рр. ХХ ст. Попри регіональну специфіку, зміст підготовки вчителів до керівництва процесом виховання господарсько-економічної культури особистості мав багато спільного в Галичині, Буковині й Закарпатті, особливо за часів панування Австро-Угорщини. За міжвоєнного періоду ХХ ст. у Польщі сформувалася складна система канікулярно-курсової підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів. За доби Другої світової війни не вдалося налагодити системної підготовки фахівців до виховання господарсько-економічної культури учнів, за винятком території Генерального губернаторства.
Посилання
Bilavych, H., & Savchuk, B. (2020). Svii do svoho po svoie: ukrainskyi natsionalizm u Halychyni ta Bukovyni (kinets ХІХ – 1939 r.) [One way to another: Ukrainian nationalism in Galicia and Bukovina (end of the 19th century – 1939)]. Ivano-Frankivsk, 314 р. [in Ukrainian].
Bilavych, H. (2015). Teoriia i praktyka vykhovannia hospodarskoi kultury uchniv ta doroslykh u Zakhidnii Ukraini (druha polovyna ХІХ – pochatok 40-kh rr. ХХ st.) [Theory and practice of economic education of students and adults in Western Ukraine (second half of the 19th century – beginning of the 40s of the 20th century)]. Ivano-Frankivsk, 740 p. [in Ukrainian].
Bilavych, H. & Savchuk, B. (1998). Tovarystvo “Ridna shkola” (1881–1939 rr.) [Society “Ridna shkola” (1881–1939)]. Ivano-Frankivsk, 205 p. [in Ukrainian].
Kontseptsiia ekonomichnoi osvity v himnazii ta litsei Ukrainy (2018). [Concept of economic education in gymnasiums and lyceums of Ukraine]. Kyiv, 48 p. [in Ukrainian].
Lviv, O. (1927). Vsenarodne shkilnytstvo [National schooling]. Native School, Vol. 2–3. p. 6. [in Ukrainian].
Metodychni rekomendatsii shchodo vykladannia predmetiv “Ekonomika. Pidpryiemnytstvo ta finansova hramotnist” u 2022/2023 navchalnomu rotsi [Methodological recommendations for teaching the subjects “Economics. Entrepreneurship and financial literacy” in the 2022/2023 academic year]. Availale at: https://www.schoollife.org.ua [in Ukrainian].
Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy [Ministry of Education and Science of Ukraine]. Availale at: https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/5df/
Narodnie shkilnytstvo v Stryiskii okruzi (1942). [Public education in the Stryi district]. Stryi news. February 19. [in Ukrainian].
Nauchni vakatsiini kursy dlia uchyteliv (1920). [Scientific vacation courses for teachers]. Teacher. Uzhhorod, Vol. 4. p. 7. [in Ukrainian].
Ohliad shkilnoho zhyttia: pidsumky shkilnoi pratsi za rr. 1939–1944 [Review of school life: results of school work for 1939–1944]. Ukrainian school. Vol. 1–3. pp. 65–68. [in Ukrainian].
Penishkevych, O.I. (2001). Zmist i metodychne zabezpechennia shkilnoi osvity na Bukovyni (XVIII – pochatok XX stolittia) [Content and methodical provision of school education in Bukovina (XIII – beginning of XX century)]. Chernivtsi, 220 p. [in Ukrainian].
Stuparyk, B. (1994). Shkilnytstvo Halychyny (1772–1939) [Education of Halychyna (1772–1939)]. Ivano-Frankivsk, 144 p. [in Ukrainian].
Falovska, I.D., Zaiets, N.O. & Chmil, T.V. (2018). Ekonomichna osvita shkoliariv u suchasnii Ukraini [Economic education of schoolchildren in modern Ukraine]. A young scientist, Vol. 12.1 (64.1). pp. 76–79. [in Ukrainian].
Shkilnytstvo (1943). [Education]. News of the UCC, Vol. 4 (42). p. 26; Vol. 8 (46). p. 18. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.