ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ХУДОЖНЬО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ХУДОЖНЬОГО ПРОФІЛЮ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.273173Ключові слова:
професійна підготовка; педагогічна підготовка; художньо-педагогічна підготовка; майстерність; студент; фахівецьАнотація
Необхідність підвищення професійної підготовки майбутніх викладачів зумовлена сучасними вимогами до рівня загальнонаукової та психолого-педагогічної підготовки випускників в університеті. Вихідними положенням сутності цієї підготовки є усвідомлення своєї субʼєктивності, життєвого самовизначення, розуміння “власного світу”, його минулого, нинішнього і майбутнього; використання емоційних, інтелектуальних і творчих можливостей особистості; формування естетичних потреб, оцінок, смаків, що необхідно як митцеві-професіоналу, так і педагогові художнього фаху; розвиток уяви й удосконалення художньої та педагогічної майстерності шляхом експериментування з новими ідеями, напрямами, технологіями, матеріалами; розширення світоглядно-культурологічного світогляду за допомогою опанування різних видів мистецтв, що можуть інтегруватися з образотворчим мистецтвом у навчально-виховному процесі закладу.
Посилання
Holoborodko, E.P. (2004). Okremi suchasni skladovi profesionalizmu vykladacha vyshchoyi shkoly [Separate modern components of the professionalism of a higher school teacher]. Professionalism of a teacher of a higher school: Educational technologies (to the 90th anniversary of Mykolaiv State University): Proceedings of international scient. and pract. conf. (pp. 38–43). Mykolayiv. [in Ukrainian].
Kolisnyk-Humeniuk, Yu.I. (2020). Systema profesiyno-pedahohichnoyi pidhotovky vykladachiv profesiyno-khudozhnikh dystsyplin u zakladakh vyshchoyi osvity [System of professional and pedagogical training of teachers of professional and artistic disciplines in institutions of higher education]. Monograph. Lviv, 515 p. [in Ukrainian].
Kolisnyk-Humeniuk, Yu.I. (2019). Pedahohichna tvorchist – yak poshukova diyalnist vykladacha [Pedagogical creativity as a searching activity of a teacher]. Youth and market. No. 8. pp. 106–109. [in Ukrainian].
Konovets, S.V. (2002). Pidhotovka vchytelya obrazotvorchoho mystetstva [Fine art teacher training]: method. manual for students of pedagogy education institutions. Rivne, 75 p. [in Ukrainian].
Makhynya, N.V. (2008). Pedahohichna osvita u Nimechchyni: istoriya ta suchasnist [Pedagogical education in Germany: history and modernity]. Methodical textbook. Cherkasy, 64 p. [in Ukrainian].
Radkevych, V.O. (2000). Kontseptsiya profesiyno-khudozhnoyi osvity [The concept of professional art education]. Vocational and technical education. No. 2. pp. 43–47. [in Ukrainian].
Radkevych, V.O. (2001). Stupeneva profesiyno-khudozhnya osvita v Ukrayini yak pedahohichna systema [Undergraduate professional art education in Ukraine as a pedagogical system]. Continuous professional education: theory and practice. Kyiv, Vol. ІІІ. pp. 121–130. [in Ukrainian].
Radul, V.V. (Ed.). (2004). Sotsioloho-pedahohichnyy slovnyk [Sociological and pedagogical dictionary]. Kyiv, 304 p. [in Ukrainian].
Shapran, O.I. (2007). Suchasni pidkhody do problemy innovatsiynoyi pidhotovky maybutnioho vchytelya [Modern approaches to the problem of innovative training of future teachers]. Native school. No. 9. pp. 31–33. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.