ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ХУДОЖНЬО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ХУДОЖНЬОГО ПРОФІЛЮ

Автор(и)

  • Юлія Колісник-Гуменюк

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.273173

Ключові слова:

професійна підготовка; педагогічна підготовка; художньо-педагогічна підготовка; майстерність; студент; фахівець

Анотація

Необхідність підвищення професійної підготовки майбутніх викладачів зумовлена сучасними вимогами до рівня загальнонаукової та психолого-педагогічної підготовки випускників в університеті. Вихідними положенням сутності цієї підготовки є усвідомлення своєї субʼєктивності, життєвого самовизначення, розуміння “власного світу”, його минулого, нинішнього і майбутнього; використання емоційних, інтелектуальних і творчих можливостей особистості; формування естетичних потреб, оцінок, смаків, що необхідно як митцеві-професіоналу, так і педагогові художнього фаху; розвиток уяви й удосконалення художньої та педагогічної майстерності шляхом експериментування з новими ідеями, напрямами, технологіями, матеріалами; розширення світоглядно-культурологічного світогляду за допомогою опанування різних видів мистецтв, що можуть інтегруватися з образотворчим мистецтвом у навчально-виховному процесі закладу.

Біографія автора

Юлія Колісник-Гуменюк

доктор педагогічних наук, провідний науковий співробітник кафедри технологічної освіти факультету технологій та дизайну Українського державного університету імені М.П. Драгоманова

Посилання

Holoborodko, E.P. (2004). Okremi suchasni skladovi profesionalizmu vykladacha vyshchoyi shkoly [Separate modern components of the professionalism of a higher school teacher]. Professionalism of a teacher of a higher school: Educational technologies (to the 90th anniversary of Mykolaiv State University): Proceedings of international scient. and pract. conf. (pp. 38–43). Mykolayiv. [in Ukrainian].

Kolisnyk-Humeniuk, Yu.I. (2020). Systema profesiyno-pedahohichnoyi pidhotovky vykladachiv profesiyno-khudozhnikh dystsyplin u zakladakh vyshchoyi osvity [System of professional and pedagogical training of teachers of professional and artistic disciplines in institutions of higher education]. Monograph. Lviv, 515 p. [in Ukrainian].

Kolisnyk-Humeniuk, Yu.I. (2019). Pedahohichna tvorchist – yak poshukova diyalnist vykladacha [Pedagogical creativity as a searching activity of a teacher]. Youth and market. No. 8. pp. 106–109. [in Ukrainian].

Konovets, S.V. (2002). Pidhotovka vchytelya obrazotvorchoho mystetstva [Fine art teacher training]: method. manual for students of pedagogy education institutions. Rivne, 75 p. [in Ukrainian].

Makhynya, N.V. (2008). Pedahohichna osvita u Nimechchyni: istoriya ta suchasnist [Pedagogical education in Germany: history and modernity]. Methodical textbook. Cherkasy, 64 p. [in Ukrainian].

Radkevych, V.O. (2000). Kontseptsiya profesiyno-khudozhnoyi osvity [The concept of professional art education]. Vocational and technical education. No. 2. pp. 43–47. [in Ukrainian].

Radkevych, V.O. (2001). Stupeneva profesiyno-khudozhnya osvita v Ukrayini yak pedahohichna systema [Undergraduate professional art education in Ukraine as a pedagogical system]. Continuous professional education: theory and practice. Kyiv, Vol. ІІІ. pp. 121–130. [in Ukrainian].

Radul, V.V. (Ed.). (2004). Sotsioloho-pedahohichnyy slovnyk [Sociological and pedagogical dictionary]. Kyiv, 304 p. [in Ukrainian].

Shapran, O.I. (2007). Suchasni pidkhody do problemy innovatsiynoyi pidhotovky maybutnioho vchytelya [Modern approaches to the problem of innovative training of future teachers]. Native school. No. 9. pp. 31–33. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-02

Номер

Розділ

Статті