ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ ДО ТВОРЧОЇ ТЕХНІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: ТЕОРЕТИКО-ПРОГНОСТИЧНИЙ АСПЕКТ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.273180Ключові слова:
фахова підготовка вчителів технологій; технічна творчість; регулятивний підхід; технолого-евристичний підхід; креативна компетенція; педагогічна компетентністьАнотація
У статті розкриті теоретичні засади проєктування освітнього контенту, ефективних освітніх технологій та методики формування у майбутніх учителів технологій педагогічних креативних компетенцій, які забезпечують їхню готовність до творчої технічної діяльності у системі загальної середньої освіти. Методологічну основу проведеного дослідження становили регулятивний та технолого-евристичний підходи. Використання регулятивного підходу у підготовці вчителів технологій дає змогу розділити її на етапи, повʼязані з формуванням педагогічної креативної компетенції на операційному, тактичному та стратегічному рівнях регуляції творчої діяльності. Натомість технолого-евристичний підхід дає можливість творчого використання освітніх технологій, адже має властивість посилювати психологічну основу процесу підготовки до технічної творчості, що виражається в активізації психічних процесів саморегуляції творчої діяльності майбутнього вчителя технологій. Результатом дослідження є розроблення теоретико-прогностичних аспектів фахової підготовки, основою якої є процес формування готовності майбутніх учителів технологій до творчої технічної діяльності зі школярами у закладах загальної середньої освіти.
Посилання
Avramenko, O.B. (2013). Systema “tekhnosvit – tekhnolohichna osvita”: teoretyko-metodychnyi aspekt [The “technological world – technological education” system: theoretical and methodological aspect]. Monograph. Uman, 294 p. [in Ukrainian].
Аnaliz staloho rozvytku – hlobalnyi i rehionalnyi konteksty (2019). [Analysis of sustainable development – global and regional contexts]. International Council for Science (ISC), etc.; of science driver project M.Z. Zhurovsky. Kyiv, part. 2. Ukraine in sustainable development indicators. 112 p. [in Ukrainian].
Androshchuk, I.P. (2019). Pidhotovka maibutnikh vchyteliv trudovoho navchannia ta tekhnolohii do orhanizatsii pozaurochnoi khudozhno-tekhnichnoi diialnosti uchniv: teoriia i metodyka [Preparation of future teachers of labor education and technology for the organization of extracurricular artistic and technical activities of students: theory and methodology]. Khmelnytskyi, 432 p. [in Ukrainian].
Kontseptsiia rozvytku tsyfrovoi ekonomiky ta suspilstva Ukrainy na 2018–2020 roky [Concept of development of the digital economy and society of Ukraine for 2018–2020]. of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 67 of January 17, 2018. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/67-2018-%D1%80#Text [in Ukrainian].
Kurok, V.P. (2012). Inzhenerna pidhotovka maibutnikh uchyteliv trudovoho navchannia: teoriia i praktyka [Training of future teachers of labor education: theory and practice]. Hlukhiv, 376 p. [in Ukrainian].
Kucher, S. (2017). Teoriia i praktyka neperervnoi dyzain-pidhotovky maibutnikh uchyteliv tekhnolohii [Theory and practice of continuous design training of future technology teachers]. Dnipro, 425 p. [in Ukrainian].
Makarenko, L.L. (2012). Teoretychni ta metodychni osnovy formuvannia informa-tsiinoi kultury pedahoha [Theoretical and methodological foundations of the formation of the teacherʼs information culture]. (Ed.). S.M. Yashanova. Kyiv, 496 p. [in Ukrainian].
Naukovo-osvitnii potentsial natsii: pohliad u ХХІ stolittia [Scientific and educational potential of the nation: a view in the 21st century]. V. Andrushchenko, S. Dovhyi, V. Zaichuk, V. Kremen, V. Lytvyn. Kyiv, 2004. Book. 2: Education and science: the creative potential of state and cultural creation. 672 p. [in Ukrainian].
Nyshchak, I.D. (2016). Metodychna systema navchannia inzhenerno-hrafichnykh dystsyplin maibutnikh uchyteliv tekhnolohii [Methodical system of teaching engineering and graphic disciplines for future technology teachers]. (Ed.). Orshanskiy L.V. Drohobych, 264 p. [in Ukrainian].
Orshanskyi, L.V. (2008). Khudozhno-trudova pidhotovka vchyteliv trudovoho navchannia [Art and labor training of labor training teachers]. Drohobych, 260 p. [in Ukrainian].
Torubara, O.M. (2009). Informatsiini tekhnolohii u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh vchyteliv trudovoho navchannia [Information technologies in the professional training of future teachers of labor education]. Chernihiv, 304 p. [in Ukrainian].
Ukraina: identychnist u dobu hlobalizatsii (nacherky metadystsyplinarnoho doslidzhennia) (2013). [Ukraine: identity in the age of globalization (outlines of a metadisciplinary study]. V. Kremen, V. Tkachenko. The 2nd edition, supplemented. Kyiv, 472 p. [in Ukrainian].
Carnegie Mellon Universityʼs Robotics Institute. Available at: https://www.ri.cmu.edu/about/ri-history/ [in English].
Meet KIBO Flyer – The Playful Screen-Free Robot. Available at: https://kinder-labrobotics.com/resources/meet-kibo-flyer-the-playful-screen-free-robot/ [in English].
Robokids: robotics. Available at: https://www.robokids.io/robotics.html [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.