ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ВИЩИХ ВІЙСЬКОВИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ЩОДО ФОРМУВАННЯ УПРАВЛІНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ ПІДРОЗДІЛІВ ЗВʼЯЗКУ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.273183Ключові слова:
управлінська компетентність; майбутні офіцери підрозділів звʼязку; професійна підготовка; вищий військовий навчальний закладАнотація
У статті схарактеризовано особливості організації освітнього процесу у вищому військовому навчальному закладі щодо формування управлінської компетентності майбутніх офіцерів підрозділів звʼязку. Визначення організаційно-педагогічних умов формування управлінської компетентності майбутніх офіцерів-звʼязківців у процесі професійної підготовки здійснено з урахуванням результатів аналізу психолого-педагогічних досліджень, Концепції трансформації системи військової освіти, особливостей організації освітнього процесу у ВВНЗ, а також результатів аналізу практики професійної підготовки майбутніх офіцерів у вищих військових навчальних закладах. Зазначені умови безпосередньо покликані забезпечити ефективне формування структурних компонентів управлінської компетентності: когнітивного, мотиваційного, діяльнісного, рефлексивно-оцінного, емоційно-вольового, а також особистісних якостей майбутніх офіцерів-звʼязківців. Для цього необхідно створити цілісну педагогічну систему формування управлінської компетентності майбутніх офіцерів підрозділів звʼязку під час організації освітнього процесу у ВВНЗ, що вимагає реалізації визначених організаційно-педагогічних умов формування управлінської компетентності майбутніх офіцерів-звʼязківців у процесі професійної підготовки.
Посилання
Balendr, A. (2020). Profesiyna pidhotovka fakhivtsiv z okhorony kordonu v krayinakh Yevropeyskoho Soyuzu: teoriya i praktyka [Professional training of border guards in the countries of the European Union: theory and practice]. Monograph. Khmelnytskyi, 503 p. [in Ukrainian].
Berestetska N.V. (2013). Osoblyvosti pidhotovky maybutnikh ofitseriv-prykordonnykiv do profesiynoho spilkuvannya [Peculiarities of training future border officers for professional communication] Collection of scientific works of the National Academy of the State Border Service of Ukraine. Series: Pedagogical and psychological sciences. No. 2. pp. 17–23. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpnapv_ppn_2013_2_4 [in Ukrainian].
Grebenyuk, L.V. (2019). Formuvannya hotovnosti maybutnikh ofitseriv zbroynykh syl ukrayiny do profesiynoyi vzayemodiyi u mizhnarodnykh operatsiyakh z pidtrymannya myru i bezpeky [Formation of the readiness of future officers of the armed forces of Ukraine for professional cooperation in international operations to maintain peace and security]. Extended abstract of candidateʼs thesis. Kyiv, 20 p. [in Ukrainian].
Doronina, M.S. & Peresunko, V.I. (2006). Samomenedzhment: sutnist, umovy vynyknennya i rozvytku [Self-management: essence, conditions of emergence and development]. Economics and management. No. 4. pp. 7–12 [in Ukrainian].
Zayka, L.A. (2019). Formuvannya profesiynoyi kompetentnosti maybutnikh mahistriv viyskovoho upravlinnya iz zastosuvannyam tekhnolohiyi imitatsiynoho modelyuvannya [Formation of professional competence of future masters of military administration with the use of simulation modeling technology]. Extended abstract of candidateʼs thesis. National University of Defense of Ukraine named after I. Chernyakhovskyi. Kyiv, 20 p. [in Ukrainian].
Maslii, O.M. (2010). Model formuvannya kompetentnosti maybutnikh ofitseriv u sferi viyskovo-ekonomichnoyi lohistyky: rezultaty pedahohichnoho eksperymentu [Model of competence formation of future officers in the field of military-economic logistics: results of a pedagogical experiment]. Science and education. Odesa: Southern Scientific Center of National Academy of Sciences of Ukraine, No. 2/LXXXIX. pp. 102–110. [in Ukrainian].
Mysechko, O.V. (2006). Pedahohichna tekhnolohiya formuvannya vmin sluzhbovoho spilkuvannya u maybutnikh ofitseriv-prykordonnykiv [Pedagogical technology of formation of official communication skills in future border officers]. Extended abstract of candidateʼs thesis. Khmelnytskyi, 20 p. [in Ukrainian].
Orban-Lembryk, L.E. (2003). Psykholohiya upravlinnya [Psychology of management]. Kyiv, 568 p. [in Ukrainian].
Pavlenko, O.A., Sotnichenko, V.M., Biryukov, P.V. & Ziboreva, O.B. (2021). Osnovy viyskovoho upravlinnya [Fundamentals of military management]. Textbook. Kyiv, 271p. [in Ukrainian].
Pidkhody, praktyky, pryntsypy i standarty NATO v Sektori Bezpeky i Oborony Ukrayiny. Klyuchovi dosyahnennya stanom na veresen 2022 roku [Approaches, practices, principles and standards of NATO in the Security and Defense Sector of Ukraine. Key achievements as of September 2022]. Available at: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/sites/1/18%20-%20Department/18%20-%20PDF/2022/09.2022/broshura_UA.pdf [in Ukrainian].
Poplavska, O.A. (2013). Dystantsiyne navchannya yak prohresyvna forma pidhotovky maybutnikh ekonomistiv [Distance learning as a progressive form of training future economists]. Updating the content, forms and methods of education and upbringing in educational institutions. Issue 7. pp. 134–137. [in Ukrainian].
Postanova Kabinete Ministriv Ukrainy vid 30 hrudnia 2022 r. 1490 “Kontseptsiia transformatsii systemy viiskovoi osvity”. [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated December 30, 2022 No. 1490 “Concept of transformation of the military education system”]. Available at: https://ips.ligazakon.net/document/view/kp221490?an=28 [in Ukrainian].
Ryzhikov, V.S. & Kravchenko, O.I. (2017). Modeliuvannia praktyky vykorystannia systemnoho pidkhodu v pobudovi profesiinoi pidhotovky u VVNZ Ukrainy [Modeling of the practice of using a system approach in the construction of professional training in higher educational institutions of Ukraine]. Collection of scientific works of the Military Institute of Taras Shevchenko Kyiv National University. No. 58. pp. 166–173. [in Ukrainian].
Soroka, O.V. (2019). Upravlinska kompetentnist menedzheriv sotsiokulturnoi diialnosti [Managerial competence of managers of socio-cultural activities]. Bulletin of the National Academy of the State Border Service of Ukraine. Series: Pedagogy. (2). pp. 78–84. [in Ukrainian].
Balendr, A.V. (2018). Designing professionally oriented training courses for border guards in accordance with the sectoral qualifications framework based on the virtual classroom platform. Information Technologies and Learning Tools, 63 (1), pp. 68–80. [in English].
Balendr, A.V., Korolov, V.O., Adamchuk, O.V., Iakymchuk, A.V., Sinkevych, S.V. & Bloshchynskyi, I.H. (2019). Border guardsʼ distance learning development in the European Union countries. Information technologies and teaching aids, (71, No. 3), pp. 305–319. [in English].
Shumovetska, S., Didenko, O., Boreichuk, D., Balendr, A. & Snitsa, T. (2021). Pedagogical Conditions of Organizational Culture Formation of Future Border Guard Officers. Postmodern Openings, 12 (1Sup1), pp. 90–112. [in English].
Soroka, O., Kalaur, S. & Balendr, A. (2019). Monitoring of Corporate Culture Formation of Specialists of Social Institutions. Postmodern Openings/Deschideri Postmoderne, 11. Available at: https://lumenpublishing.com/journals/index.php/rrem/article/view/1470/pdf [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.