ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ УЧНЯ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Автор(и)

  • Микола Пантюк
  • Ірина Садова
  • Соломія Ілляш

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.273184

Ключові слова:

індивідуальна програма розвитку; учень з особливими освітніми потребами; інклюзивна освіта; заклад загальної середньої освіти

Анотація

У статті досліджено, що індивідуальна програма розвитку – це документ, який визначає індивідуальні напрями та вимоги до навчання, характер освітніх послуг, форми підтримки, а також гарантує забезпечення права на якісну освіту дітей з особливими освітніми потребами. Зʼясовано, що основне завдання індивідуальної програми розвитку – забезпечити індивідуальний підхід до потреб таких осіб, заснований на потенціалі їх фізичного, психологічного та соціального розвитку, а також планування й обовʼязкову реалізацію необхідних освітніх стратегій для цієї категорії учнів. Обґрунтовано алгоритм упровадження індивідуальної програми розвитку в умовах закладу загальної середньої освіти, який складається з підготовчого, основного та підсумкового етапів.

Біографії авторів

Микола Пантюк

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки та методики початкової освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Ірина Садова

доктор педагогічних наук, завідувач кафедри педагогіки та методики початкової освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Соломія Ілляш

кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогіки та методики початкової освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Lorman, T., Deppeler, Dzh. & Kharvi, D. (2010). Inkliuzyvna osvita: pidtrymka rozmaittia u klasi [Inclusive education: supporting diversity in the classroom]. Kyiv, 296 p. [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia Poriadku orhanizatsii inkliuzyvnoho navchannia u zakladakh zahalnoi serednoi osvity: Postanova KMU vid 15 veresnia 2021 r. № 957 [On approval of the Procedure for organizing inclusive education in general secondary education institutions: Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 957 of September 15, 2021]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/957-2021-%D0%BF#Text [in Ukrainian].

Pro osvitu : Zakon Ukrainy vid 05.09.2017 r. № 2145-VIII [On education : Law of Ukraine of 05.09.2017 No. 2145-VIII]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian].

Pro povnu zahalnu seredniu osvitu : Zakon Ukrainy vid 16.01.2020 r. № 463-IX [On complete general secondary education: Law of Ukraine of 16.01.2020 No. 463-IX]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20 [in Ukrainian].

Sadova, I. (2020). Inkliuziia u zakladakh zahalnoi serednoi osvity Ukrainy: tendentsii rozvytku: monohrafiia [Inclusion in general secondary education institutions of Ukraine: development trends: monograph]. Drohobych, 448 p. [in Ukrainian].

Kozibroda, L., Turchyk, I., Mukan, N., Sadova, I. & Stepanyuk, S. (2022). Socio-pedagogical aspects of inclusive education of children in schools. Revista Tempos E Espaços Em Educação. Vol. 15 (34), No. e17175. pp. 269‒276. Available at: https://doi.org/10.20952/revtee.v15i34.17175 [in English].

Sadova, I. & Kravchenko-Dzondza, О. (2021). Model of Development of Teacherʼs Readiness to Work for Inclusive Education. Advances in Economics, Business and Management Research: Proceedings of the International Conference on Economics, Vol. 170. pp. 269‒276. DOI: https://doi.org/10.2991/aebmr.k.210320.046 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-02

Номер

Розділ

Статті